Jak zwiększyliśmy ruch dla hardreset.info i zdobyliśmy 3 miejsce na semKRK 2021?

CEL/OCZEKIWANIA MARKI: Podwoić ruch na serwisie hardreset.info za pomocą działań SEO

Hardreset współpracuje z nami od grudnia 2018 roku. Marka ta miała od początku bardzo jasno określony cel biznesowy. Jako że pozyskiwali klientów z płatnych reklam, ich założeniem było pozyskanie dodatkowych klientów, poprzez zwiększenie ruchu na stronie, dzięki działaniom SEO.

O naszym kliencie

HardReset.info to zespół ludzi, których pasją są telefony komórkowe. Od lat tworzą strony internetowe GSM, ale ich działalność to również ekspertyzy i wiele innych usług związanych z telefonami komórkowymi. Na swojej stronie zamieszczają instrukcje i samouczki dotyczące przywracania telefonów/smartfonów/tabletów do oryginalnych ustawień systemowych urządzenia.

Typy realizowanych kampanii

Globalna kampania SEO

Zamysł kampanii

Jak wspomnieliśmy wyżej, cel kampanii przedstawiony przez klienta był prosty — podwoić ruch na serwisie hardreset.info za pomocą działań SEO.

W miesiącu przed rozpoczęciem współpracy — listopadzie 2018 roku wynosił on 1840783 sesji. Cel udało się osiągnąć w 18 miesięcy współpracy, dzięki optymalizacji SEO i pewnemu pomysłowi.

Opis działań

Głównym pomysłem na osiągnięcie wzrostu ruchu było wyświetlanie się na całym świecie pod hasła typu „hard reset + nazwa urządzenia” na pierwszych pozycjach w Google.

Przez 6 mies. skupiliśmy się głównie na poprawie SEO na stronie: wykonaliśmy szczegółowy audyt i kilkadziesiąt ważnych zmian w serwisie.

Po niezliczonych usprawnieniach SEO (które dały wzrost ruchu na poziomie 20%) postanowiliśmy przeanalizować możliwości rozbudowy serwisu o nowe treści i zaproponowaliśmy, aby przetłumaczyć serwis na nowe języki (analiza pokazywała największy potencjał dla języka hiszpańskiego, ale możliwości pozwoliły na łącznie 12 języków).

Pomysł polegał na:

  • przetłumaczeniu szablonów treści (tj. Wstępów do tutoriali),
  • przetłumaczeniu statycznych stron przy użyciu native speakerów,
  • wykorzystanie interfejsu API Tłumacza Google do tłumaczenia części tutoriali krok po kroku, które były unikalne dla każdego urządzenia. Tłumacz Google świetnie sobie poradził.

Przygotowanie techniczne, tłumaczenie z native speakerami i Google API oraz wdrożenie zajęło ok. pół roku.

Od marca 2020 ruch zaczął regularnie rosnąć. Dalszy ciąg prac to:

  • optymalizacja SEO przetłumaczonych stron,
  • wdrażanie nowych typów treści, typów urządzeń itp.

Wyniki kampanii

1. Osiągnęliśmy 107% wzrost ruchu w maju 2020 roku z 3803861 sesjami google/organic — po 18 miesiącach współpracy.
2. W marcu 2021 roku organiczny ruch z Google wyniósł 4966418 sesji, co daje nam 170% wzrost w ciągu 28 miesięcy.


Obraz: Google Analytics, ruch organiczny w marcu 2021


Obraz: Ruch organiczny w trakcie całej współpracy, na czerwono zaznaczony moment wprowadzenia tłumaczeń


Obraz: SEMRush — globalny ruch organiczny i słowa kluczowe za ostatnie 2 lata

III miejsce na semKRK

Kampania SEO dla hardreset.info została doceniona również w kategorii Najlepsza Kampania SEO na semKRK 2021 zdobywając III miejsce w tej kategorii. O zdobytej nominacji informowaliśmy również w naszej sekcji Z życia, we wpisie: EACTIVE na podium semKRK awards 2021

Sprawdź, jak możemy zwiększyć ruch na Twojej stronie!

Zapoznaj się z naszą Ofertą Pozycjonowania Stron.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.6/5 (26)

Komentarze

Dodaj komentarz