Jak obniżyliśmy koszty kliknięć dla phonefix.com.pl i zdobyliśmy nominację Global Search Awards 2021?

CEL DZIAŁAŃ: Głównym celem działań było obniżenie kosztów kliknięć z wyszukiwarki (które w pierwszym miesiącu po rozpoczęciu współpracy wynosiły 3,67$ za kliknięcie) do 0,15$ za kliknięcie w miesiącu. Jednocześnie zależało nam na obniżeniu kosztów w stosunku do działań prowadzonych w ramach Google Ads i Facebook Ads, gdzie koszty za kliknięcie kształtowały się w okolicach 0,20$.

Drugim celem naszych działań było zbudowanie TOP3 na frazy związane z naprawami telefonów we Wrocławiu.

Koszy kliknięcia dzięki SEO obniżony do 0,05$

O naszym kliencie

PhoneFix to serwis telefonów we Wrocławiu. Zapewniają ekspresową naprawę telefonów na miejscu w serwisie — nawet w 15 minut! Oferują również możliwość serwisu wysyłkowego, dla wszystkich, którzy nie mogą dostarczyć telefonu bezpośrednio do serwisu na miejscu. Kochają wszystkie nowinki technologiczne i są ekspertami w swojej dziedzinie. W zakresie pozycjonowania stron współpracują z nami od stycznia 2020 roku.

Strategia

Celem naszym działań było dotarcie do klientów, którzy mają problem z telefonem, którego nie rozwiążą przez autoryzowany serwis ze swoją gwarancją (pęknięty ekran, zalany telefon itp.).

Naszą strategią było skalowanie wertykalne. Chcieliśmy obecny potencjał serwisu z TOP50 przenieść do TOP3. W skalowaniu wertykalnym skupiliśmy się na dwóch aspektach: Technical SEO oraz Off-Site SEO.

Klient na początku współpracy dostarczył nam stronę z całą treścią. Miał zbudowany każdy opis swoich usług, który był dobrze opisany i unikalny. Pominęliśmy tworzenie dodatkowej treści, ponieważ nie chcieliśmy rozszerzać obecnego serwisu. Skupiliśmy się na słowach kluczowych, które obecnie widnieją w witrynie.

Opis działań

Najważniejszym dokumentem, według którego działaliśmy był arkusz dotyczący targetowania słów kluczowych — oznaczyliśmy w nim jakie słowa kluczowe mają rankować na odpowiednie adresy URL.

Na wstępie wyliczyliśmy, jakie są potencjały wyszukań słów kluczowych na właściwe adresy URL, dodając do tabeli informację o priorytetach klienta. Zrobiliśmy to, aby wiedzieć, które URLe pozwolą nam na jak najszybsze osiągnięcie celu.

Następnie przyjrzeliśmy się błędom Technical SEO, których po wstępnym audycie było dużo do poprawy, a także poprzednim działaniom Off-Site. Strona klienta przed rozpoczęciem przez nas działań posiadała dwa backlinks.

Równocześnie ze strategią skalowania wertykalnego były wprowadzane poprawki techniczne (linkowanie wewnętrzne, błędy 4**, usuwanie kanibalizacji) oraz linkowanie zewnętrzne w skali 50% na stronę główną (ze względu na zerową historię linkową) i 50% na pozostałe podstrony ofertowe w serwisie — od początku struktury w dół (strona główna, strona marki, strona modelu telefonu).

Linkowanie dla phonefix - zestawienie z ahrefs
Źródło: Ahrefs

Wyniki

Czas kampanii wyniósł 15 miesięcy – 3 miesiące na audyt i wdrożenie quick-wins oraz 12 miesięcy na realizację działań SEO.

W marcu 2021 koszt kliknięcia z wyszukiwarki wyniósł 0,05$. To o 0,10$ mniej niż zakładaliśmy początkowo.

skuteczność witryny phonefix - liczba kliknięć
Źródło: Google Search Console

Pozycje podstawowych fraz dla klienta:

  • naprawa telefonów Wrocław – TOP1
  • serwis samsung Wrocław – TOP2
  • wymiana baterii samsung s9 plus – TOP1

skuteczność witryny phonefix - liczba kliknięć dla frazy samsung
Źródło: Google Search Console, Przykład wzrostu kliknięć dla Samsunga

Wzrost widoczności całego serwisu:

  • Wzrost widoczności TOP10 według narzędzia Senuto od 5 do 357 słów kluczowych.
  • Wzrost widoczności TOP3 według narzędzia Senuto od 2 do 99 słów kluczowych.

Widoczność TOP3 i TOP10 phonefix - wykres senuto
Źródło: Senuto

Podsumowanie

Nasza działania przyniosły bardzo dobre efekty, a dobra strategia SEO pokazała, że możemy obniżyć koszty pozyskania potencjalnych klientów z wyników organicznych — w tym przypadku dużo poniżej kosztów Google Ads. Dodatkowo serwis klienta od kwietnia/maja 2020 odnotowuje regularny wzrost widoczności i kliknięć. Dodatkowo warto zauważyć, że efekty osiągnęliśmy bez działań contentowych, skupiając się wyłącznie na obecnym potencjale serwisu.

Nominacja European Search Awards

Opisaną wyżej kampanię: EACTIVE #wiemyjak & PhoneFix – From 3,67$ to 0,05$ per click zgłosiliśmy do Global Search Awards 2021. Nasze działania zostały docenione i to case study znalazło się wśród finalistów w kategorii Best Low Budget Campaign (SEO). O zdobytej nominacji informowaliśmy również w naszej sekcji Z życia, we wpisie: EACTIVE finalistą Global Search Awards 2021

Sprawdź, jak możemy zwiększyć widoczność Twojej strony!

Zapoznaj się z naszą Ofertą Pozycjonowania Stron.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.3/5 (7)

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem