Jak obniżyliśmy koszty kliknięć dla phonefix.com.pl i zdobyliśmy nominację Global Search Awards 2021?

CEL DZIAŁAŃ: Głównym celem działań było obniżenie kosztów kliknięć z wyszukiwarki (które w pierwszym miesiącu po rozpoczęciu współpracy wynosiły 3,67$ za kliknięcie) do 0,15$ za kliknięcie w miesiącu. Jednocześnie zależało nam na obniżeniu kosztów w stosunku do działań prowadzonych w ramach Google Ads i Facebook Ads, gdzie koszty za kliknięcie kształtowały się w okolicach 0,20$.

Drugim celem naszych działań było zbudowanie TOP3 na frazy związane z naprawami telefonów we Wrocławiu.

Koszy kliknięcia dzięki SEO obniżony do 0,05$

O naszym kliencie

PhoneFix to serwis telefonów we Wrocławiu. Zapewniają ekspresową naprawę telefonów na miejscu w serwisie — nawet w 15 minut! Oferują również możliwość serwisu wysyłkowego, dla wszystkich, którzy nie mogą dostarczyć telefonu bezpośrednio do serwisu na miejscu. Kochają wszystkie nowinki technologiczne i są ekspertami w swojej dziedzinie. W zakresie pozycjonowania stron współpracują z nami od stycznia 2020 roku.

Strategia

Celem naszym działań było dotarcie do klientów, którzy mają problem z telefonem, którego nie rozwiążą przez autoryzowany serwis ze swoją gwarancją (pęknięty ekran, zalany telefon itp.).

Naszą strategią było skalowanie wertykalne. Chcieliśmy obecny potencjał serwisu z TOP50 przenieść do TOP3. W skalowaniu wertykalnym skupiliśmy się na dwóch aspektach: Technical SEO oraz Off-Site SEO.

Klient na początku współpracy dostarczył nam stronę z całą treścią. Miał zbudowany każdy opis swoich usług, który był dobrze opisany i unikalny. Pominęliśmy tworzenie dodatkowej treści, ponieważ nie chcieliśmy rozszerzać obecnego serwisu. Skupiliśmy się na słowach kluczowych, które obecnie widnieją w witrynie.

Opis działań

Najważniejszym dokumentem, według którego działaliśmy był arkusz dotyczący targetowania słów kluczowych — oznaczyliśmy w nim jakie słowa kluczowe mają rankować na odpowiednie adresy URL.

Na wstępie wyliczyliśmy, jakie są potencjały wyszukań słów kluczowych na właściwe adresy URL, dodając do tabeli informację o priorytetach klienta. Zrobiliśmy to, aby wiedzieć, które URLe pozwolą nam na jak najszybsze osiągnięcie celu.

Następnie przyjrzeliśmy się błędom Technical SEO, których po wstępnym audycie było dużo do poprawy, a także poprzednim działaniom Off-Site. Strona klienta przed rozpoczęciem przez nas działań posiadała dwa backlinks.

Równocześnie ze strategią skalowania wertykalnego były wprowadzane poprawki techniczne (linkowanie wewnętrzne, błędy 4**, usuwanie kanibalizacji) oraz linkowanie zewnętrzne w skali 50% na stronę główną (ze względu na zerową historię linkową) i 50% na pozostałe podstrony ofertowe w serwisie — od początku struktury w dół (strona główna, strona marki, strona modelu telefonu).

Linkowanie dla phonefix - zestawienie z ahrefs
Źródło: Ahrefs

Wyniki

Czas kampanii wyniósł 15 miesięcy – 3 miesiące na audyt i wdrożenie quick-wins oraz 12 miesięcy na realizację działań SEO.

W marcu 2021 koszt kliknięcia z wyszukiwarki wyniósł 0,05$. To o 0,10$ mniej niż zakładaliśmy początkowo.

skuteczność witryny phonefix - liczba kliknięć
Źródło: Google Search Console

Pozycje podstawowych fraz dla klienta:

  • naprawa telefonów Wrocław – TOP1
  • serwis samsung Wrocław – TOP2
  • wymiana baterii samsung s9 plus – TOP1

skuteczność witryny phonefix - liczba kliknięć dla frazy samsung
Źródło: Google Search Console, Przykład wzrostu kliknięć dla Samsunga

Wzrost widoczności całego serwisu:

  • Wzrost widoczności TOP10 według narzędzia Senuto od 5 do 357 słów kluczowych.
  • Wzrost widoczności TOP3 według narzędzia Senuto od 2 do 99 słów kluczowych.

Widoczność TOP3 i TOP10 phonefix - wykres senuto
Źródło: Senuto

Podsumowanie

Nasza działania przyniosły bardzo dobre efekty, a dobra strategia SEO pokazała, że możemy obniżyć koszty pozyskania potencjalnych klientów z wyników organicznych — w tym przypadku dużo poniżej kosztów Google Ads. Dodatkowo serwis klienta od kwietnia/maja 2020 odnotowuje regularny wzrost widoczności i kliknięć. Dodatkowo warto zauważyć, że efekty osiągnęliśmy bez działań contentowych, skupiając się wyłącznie na obecnym potencjale serwisu.

Nominacja European Search Awards

Opisaną wyżej kampanię: EACTIVE #wiemyjak & PhoneFix – From 3,67$ to 0,05$ per click zgłosiliśmy do Global Search Awards 2021. Nasze działania zostały docenione i to case study znalazło się wśród finalistów w kategorii Best Low Budget Campaign (SEO). O zdobytej nominacji informowaliśmy również w naszej sekcji Z życia, we wpisie: EACTIVE finalistą Global Search Awards 2021

Sprawdź, jak możemy zwiększyć widoczność Twojej strony!

Zapoznaj się z naszą Ofertą Pozycjonowania Stron.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.3/5 (7)

Komentarze

Dodaj komentarz