Jak znaleźć pracę jako specjalista ds. marketingu internetowego?

Chciałbyś rozpocząć karierę w branży marketingu online bądź szukasz nowych wyzwań zawodowych w tym obszarze? Praca specjalisty ds. marketingu internetowego czeka na Ciebie – musisz jej tylko odpowiednio szukać. Podpowiadamy jak to zrobić #wiemyjak

jak-znalezc-prace-w-marketingu

1. Zakładka Kariera

Gdzie najlepiej szukać pracy jak nie na stronie konkretnej firmy? Większość pracodawców posiada dedykowaną zakładkę, na której zamieszcza informacje o otwartych aplikacjach i nie tylko. Na takich stronach możesz zdobyć informacje m.in. o:

  • misji, wizji i wartościach organizacji,
  • oferowanych benefitach,
  • zespole i panującej atmosferze,
  • wydarzeniach z życia firmy.

Jeżeli masz wymarzonego pracodawcę, u którego chciałbyś podjąć wyzwanie zawodowe, to właśnie monitorowanie jego zakładki ,,Kariera’’ umożliwi Ci śledzenie najnowszych ofert.

2. Media społecznościowe

Obecnie social media są jednymi z najważniejszych kanałów komunikacji pomiędzy firmą a potencjalnymi pracownikami. Z tego powodu platformy społecznościowe udostępniają coraz więcej możliwości dla rekruterów i kandydatów. Na Facebooku pracy można szukać m.in. w:

  • zakładce ,,Oferty pracy’’,
  • Marketplace,
  • aktualnościach na profilu pracodawcy.

Na LinkedIn ogłoszenia pracodawców można znaleźć w wyszukiwarce ofert pracy bądź bezpośrednio na profilu danej firmy. Co ciekawe, coraz więcej organizacji w celu komunikacji z kandydatami używa Instagrama. Oferty na tym kanale zazwyczaj publikowane są w formie postów na profilu pracodawcy bądź w Insta Stories.

Czasami praca w social media może nas sama znaleźć. Jak? Dzięki przekazom reklamowym pracodawców. Na Facebooku najczęściej wyświetlają się one w news feedzie bądź prawej kolumnie, na Instagramie w aktualnościach oraz relacjach, natomiast w przypadku LinkedIna reklamy mogą wyświetlać się nie tylko w aktualnościach, ale również przybierając formy prywatnych wiadomości wysyłanych przez rekruterów do potencjalnych kandydatów.

3. Konkursy na staż w marketingu

Coraz więcej firm chcąc pozyskać młode talenty do swojego zespołu, decyduje się na formę konkursu. Ten typ komunikacji zazwyczaj wykorzystywany jest przy stanowiskach tj. praktykant bądź stażysta. Bardzo często pierwszym etapem procesu rekrutacyjnego jest wykonanie zadania sprawdzającego predyspozycje do objęcia stanowiska, dopiero później przechodzi się do rozmów kwalifikacyjnych. Jest to świetna alternatywa, kiedy chce się zdobyć pierwszy staż w marketingu bądź podjąć wyzwanie w nowej branży.

4. Portale z ofertami pracy

Nie masz wymarzonej firmy, do której chciałbyś aplikować, ale wiesz, w jakim obszarze masz zamiar się rozwijać? W takim razie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będą poszukiwania zatrudnienia na popularnych serwisach z ofertami pracy. Możesz wybierać zarówno spośród portali publikujących oferty z różnych branż, jak i serwisów poświęconych stricte pracy w marketingu tj. Rocket Jobs. Opcji wyszukiwania jest naprawdę wiele – określając lokalizację, która Cię interesuje, branżę czy konkretne stanowisko tj. specjalista ds. marketingu internetowego.

5. Targi pracy

Obecnie we wszystkich dużych miastach w Polsce odbywają się targi pracy, praktyk i staży. Uczestniczy w nich coraz więcej firm z branży marketingu online, dzięki czemu w bardzo prosty sposób można personalnie porozmawiać z przedstawicielami organizacji jeszcze przed złożeniem aplikacji, co na co dzień nie jest możliwe. Dzięki targom pracy możesz:

  • lepiej poznać organizację, do której chcesz aplikować,
  • zostać zauważonym przez rekruterów,
  • zaaplikować bezpośrednio u przedstawiciela firmy.

Szukanie zatrudnienia wcale nie musi być monotonnym i długotrwałym procesem. Jeżeli wiesz jak szukać i jakie metody researchu zastosować, w krótkim czasie możesz znaleźć wiele ofert spełniających Twoje oczekiwania.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (8)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Kamil pisze:

    Bardzo fajny artykuł ;)