Jak znaleźć pracę jako specjalista ds. marketingu internetowego?

Chciałbyś rozpocząć karierę w branży marketingu online bądź szukasz nowych wyzwań zawodowych w tym obszarze? Praca specjalisty ds. marketingu internetowego czeka na Ciebie – musisz jej tylko odpowiednio szukać. Podpowiadamy jak to zrobić #wiemyjak

jak-znalezc-prace-w-marketingu

1. Zakładka Kariera

Gdzie najlepiej szukać pracy jak nie na stronie konkretnej firmy? Większość pracodawców posiada dedykowaną zakładkę, na której zamieszcza informacje o otwartych aplikacjach i nie tylko. Na takich stronach możesz zdobyć informacje m.in. o:

  • misji, wizji i wartościach organizacji,
  • oferowanych benefitach,
  • zespole i panującej atmosferze,
  • wydarzeniach z życia firmy.

Jeżeli masz wymarzonego pracodawcę, u którego chciałbyś podjąć wyzwanie zawodowe, to właśnie monitorowanie jego zakładki ,,Kariera’’ umożliwi Ci śledzenie najnowszych ofert.

2. Media społecznościowe

Obecnie social media są jednymi z najważniejszych kanałów komunikacji pomiędzy firmą a potencjalnymi pracownikami. Z tego powodu platformy społecznościowe udostępniają coraz więcej możliwości dla rekruterów i kandydatów. Na Facebooku pracy można szukać m.in. w:

  • zakładce ,,Oferty pracy’’,
  • Marketplace,
  • aktualnościach na profilu pracodawcy.

Na LinkedIn ogłoszenia pracodawców można znaleźć w wyszukiwarce ofert pracy bądź bezpośrednio na profilu danej firmy. Co ciekawe, coraz więcej organizacji w celu komunikacji z kandydatami używa Instagrama. Oferty na tym kanale zazwyczaj publikowane są w formie postów na profilu pracodawcy bądź w Insta Stories.

Czasami praca w social media może nas sama znaleźć. Jak? Dzięki przekazom reklamowym pracodawców. Na Facebooku najczęściej wyświetlają się one w news feedzie bądź prawej kolumnie, na Instagramie w aktualnościach oraz relacjach, natomiast w przypadku LinkedIna reklamy mogą wyświetlać się nie tylko w aktualnościach, ale również przybierając formy prywatnych wiadomości wysyłanych przez rekruterów do potencjalnych kandydatów.

3. Konkursy na staż w marketingu

Coraz więcej firm chcąc pozyskać młode talenty do swojego zespołu, decyduje się na formę konkursu. Ten typ komunikacji zazwyczaj wykorzystywany jest przy stanowiskach tj. praktykant bądź stażysta. Bardzo często pierwszym etapem procesu rekrutacyjnego jest wykonanie zadania sprawdzającego predyspozycje do objęcia stanowiska, dopiero później przechodzi się do rozmów kwalifikacyjnych. Jest to świetna alternatywa, kiedy chce się zdobyć pierwszy staż w marketingu bądź podjąć wyzwanie w nowej branży.

4. Portale z ofertami pracy

Nie masz wymarzonej firmy, do której chciałbyś aplikować, ale wiesz, w jakim obszarze masz zamiar się rozwijać? W takim razie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będą poszukiwania zatrudnienia na popularnych serwisach z ofertami pracy. Możesz wybierać zarówno spośród portali publikujących oferty z różnych branż, jak i serwisów poświęconych stricte pracy w marketingu tj. Rocket Jobs. Opcji wyszukiwania jest naprawdę wiele – określając lokalizację, która Cię interesuje, branżę czy konkretne stanowisko tj. specjalista ds. marketingu internetowego.

5. Targi pracy

Obecnie we wszystkich dużych miastach w Polsce odbywają się targi pracy, praktyk i staży. Uczestniczy w nich coraz więcej firm z branży marketingu online, dzięki czemu w bardzo prosty sposób można personalnie porozmawiać z przedstawicielami organizacji jeszcze przed złożeniem aplikacji, co na co dzień nie jest możliwe. Dzięki targom pracy możesz:

  • lepiej poznać organizację, do której chcesz aplikować,
  • zostać zauważonym przez rekruterów,
  • zaaplikować bezpośrednio u przedstawiciela firmy.

Szukanie zatrudnienia wcale nie musi być monotonnym i długotrwałym procesem. Jeżeli wiesz jak szukać i jakie metody researchu zastosować, w krótkim czasie możesz znaleźć wiele ofert spełniających Twoje oczekiwania.

Ocena artykułu:
5/5 (8)

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem