Co to jest marketing internetowy?

Pozycjonowanie / SEO

Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym zasypują nas wieloma hasłami – SEO, marketing wirusowy, video marketing… Ale co to właściwie jest marketing internetowy i dlaczego warto inwestować w marketing w internecie?

Co to jest marketing?

Zanim zaczniemy odpowiadać na pytanie co to jest marketing internetowy, pokrótce przedstawimy ogólnie co to jest marketing.

MARKETING to proces społeczny, który pozwala na swobodną wymianę i oferowanie towarów bądź usług, które posiadają jakąś wartość.

Proces marketingowy to przede wszystkim dobrze przemyślana strategia, której działania mają odnieść długofalowe skutki. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów – osób, które są zainteresowane daną usługą lub produktem. Marketing wykorzystuje wiele narzędzi, które pozwalają na sprawną realizację strategii oraz zdobycie jak największej liczby klientów, a co za tym idzie na zwiększenie zysków.

Wiele osób stawia znak równości między marketingiem i promocją produktów oraz usług. Jednak jest to bardzo duże uogólnienie, gdyż na marketing składa się wiele innych działań. Wśród najważniejszych wymienić należy przede wszystkim:

  • komunikacja z rynkiem;
  • przygotowywanie odpowiednich strategii wprowadzenia produktu na rynek, ustalenia ceny, grupy docelowej oraz promocji i dystrybucji;
  • analiza sprzedaży i wprowadzenie na bieżąco zmian w sposobie sprzedaży produktu.

Co to jest marketing internetowy, czyli e-marketing?

Znamy już definicję marketingu, teraz zajmiemy się jedną z jego części i odpowiemy na pytanie co to jest e-marketing (marketing internetowy)?

Marketing internetowy to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi marketingu. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej firm swoją działalność przenosi do sieci – tam też szuka potencjalnych klientów.

MARKETING INTERNETOWY to wszelkie działania mające na celu opracowanie strategii dla wprowadzenia produktu na rynek, jego promocji oraz przedstawienie w korzystny sposób marki przy wykorzystaniu internetu. Działania w marketingu internetowym zmierzają do zwiększenia widoczności firmy w internecie, a jednym z najczęściej używanych w tym celu narzędzi jest między innymi strona www. Marketing internetowy skupia się na stworzeniu oraz utrwalaniu więzi na linii marka – odbiorca. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, w marketingu internetowym rola odbiorcy jest znacznie większa. Nie jest on biernym odbiorcą komunikatów marketingowych, ale ma możliwość prowadzenia dialogu z marką i wyrażenia swojej opinii w odpowiedzi na działania marketingowe.

Reklama internetowa składa się z wielu elementów, które czasem nawet w ciągu miesiąca przyjmują nową formę, dlatego niełatwo je dokładnie opisać. Wśród najpopularniejszych działań marketingu internetowego wymienić można przede wszystkim:

  • pozycjonowanie stron www i seo,
  • reklamy Google AdWords,
  • remarketing,
  • video marketing,
  • mailing,
  • content marketing,
  • marketing wirusowy,
  • profile na serwisach społecznościowych ( Facebook i Instagram, Snapchat czy Google+),
  • współpracę z blogsferą.

Czy marketing internetowy jest receptą na sukces?

Przede wszystkim, aby marketing internetowy był efektywny musi być odpowiednio zaplanowany i wdrożony. Jeśli nie ma się wystarczającej wiedzy to warto zatrudnić specjalizującą się w e-marketingu agencję.

Oczywiście jeśli znasz się na marketingu internetowym, masz doświadczenie – możesz samodzielnie prowadzić działania promocyjne. Pamiętaj, jednak, że reklama to wymagająca dziedzina i aby osiągnąć sukces musisz być na bieżąco z trendami panującymi w marketingu internetowym. W poniższym filmiku dowiesz się jakie zapanowały w 2016 roku:

Należy pamiętać, aby unikać technik, które dają szybkie, ale krótkotrwałe efekty, a także mogą źle wpłynąć na wizerunek firmy czy pozycję strony w sieci. Podczas planowania strategii warto wziąć także pod uwagę, że według badania OnAudience w Polsce aż 42% użytkownika korzysta z programu blokującego reklamy i jest to najwyższy wynik na świecie.

Dobrze wyznaczona grupa docelowa i  dokładna stratregia działań może przynieść naprawdę szybko pierwsze, pozytywne efekty. Jednak po pierwszych sukcesach nie można osiąść na laurach. Należy cały czas przeprowadzać analizy, które pozwolą określić, jakie działania najlepiej sprawdziły się na konkretnej grupie odbiorców i modyfikować je w razie potrzeby.

Warto jednak pamiętać, że sam marketing internetowy nie wystarczy byś osiągnął sukces. Musisz również zadbać o odpowiednią jakość produktów i usług, poziom obsługi czy dostosowanie ceny do jakości.

8 korzyści marketingu internetowego

Wiemy już, że aby marketing internetowy był skuteczny musi być odpowiednio prowadzony. Ale czas na konkrety, czyli najważniejsze korzyści, które zyskasz inwestując w marketing w internecie:

  • dotarcie do wielu klientów przez całą dobę,
  • personalizacja komunikatów marketingowych,
  • budowa i dopasowanie działań do grupy docelowej,
  • zwiększenie wiedzy o grupie docelowej,
  • nawiązanie interakcji z odbiorcami,
  • kreowanie dobrego wizerunku marki,
  • możliwość zmierzenia skuteczności działań,
  • zoptymalizowane koszty kampanii reklamowej.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak


Publikacja wpisu: 04/04/2016 oraz aktualizacja: 13/06/2017

Data dodania: 13/06/2017   Autor: Dawid Wójcik

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Piotr pisze:

    Zgadzam się, że marketing internetowy może być bardzo skuteczny, ale wszystko zależy od branży, oczekiwań i tego czy na wstępie zostanie opracowana rzetelna strategia. Sam już od lat inwestuje w marketing internetowy, początkowo całość działań powierzyłem „specjalistom”, którzy robili co chcieli, a ja ślepo wierzyłem, że w końcu ten cały marketing internetowy zacznie działań. Nie interesowałam się jakie działania są wdrażane, bo przecież to oni się znają. Dlatego ważne jest, aby właściciele małych firm sami podszkolili się z podstaw marketingu. Bardzo fajny blog 😉

  2. Rafał pisze:

    Do akapitu o tym co to jest marketing internetowy dodałbym popularny ostatnio influencer marketing.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to