Google post – nowa funkcja do promocji firm lokalnych

Posiadasz małą lub średnią firmę i chcesz dotrzeć do Twoich lokalnych odbiorców? Google właśnie wprowadziło bezpłatną usługę Google post, dzięki której bezpośrednio w wyszukiwarce poinformujesz swoich klientów o promocjach, produktach i wydarzeniach związanych z Twoją firmą. Jeśli chcesz dowiedzieć się na czym polega usługa Google posts, jak z niej skorzystać oraz co możesz dzięki temu zyskać, przeczytaj artykuł i wykorzystaj posty w swojej firmie!

google post

Co to jest Google post?

Google post – po polsku posty Google lub wpisy Google to usługa umożliwiająca publikację krótkich postów zawierających tekst oraz zdjęcie bezpośrednio w wizytówce Gogole Moja Firma, wyświetlających się w wyszukiwarce oraz mapach Google. Nowa funkcja dedykowana jest przede wszystkim małym i średnim firmom, nie posiadającym swoich stron internetowych, ale z powodzeniem może być również wykorzystana przez duże firmy.

Początkowo usługa ta była testowana podczas wyborów w Stanach Zjednoczonych w 2016 roku. Wówczas kandydaci mogli przesyłać w formie Google post ważne aktualizacje pojawiające się natychmiast w wynikach wyszukiwania czy mapach. Następnie usługę tą testowały firmy i placówki oferujące dostęp do sportu, muzyki, teatru oraz wszelkich dóbr kultury, a ostatecznie w czerwcu 2017 roku dostęp do Google posts uzyskały wszystkie firmy posiadające wizytówkę w Gogole Moja Firma. Jeśli jej nie posiadasz, poniżej odsyłamy do artykułu, który zdradzi zalety jej posiadania i powie jak ją utworzyć!

Jakie korzyści płyną z publikowania postów w Google?

Dzięki wpisom w Google moja firma możesz między innymi:

  • poinformować klientów o specjalnej ofercie lub bieżących promocjach i zachęcić do skorzystania z nich,
  • promować wydarzenia związane z Twoją firmą w okolicy,
  • promować najlepsze produkty oraz nowości w Twojej ofercie,
  • udostępnić rezerwację biletów, noclegów, zapis do newslettera,
  • poinformować o sytuacjach losowych, na przykład chwilowej zmianie godzin otwarcia lokalu,
  • udostępnić oferty pracy,

a jedną z największych zalet jest fakt, że jest to zupełnie darmowe i pojawia się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Wpisy w Google to dla właścicieli firm dodatkowy sposób na szybką komunikację z potencjalnymi bądź obecnymi klientami i promocję swojej firmy. Dla użytkowników z kolei to przystępny sposób na znalezienie informacji bez konieczności przeglądania wielu stron.

Google posts a SEO

Możliwość reklamy i szybka komunikacja z klientami to nie jedyne zalety postów. Ogólną koncepcją usługi Google Moja Firma jest pozycjonowanie i możliwość zwiększania widoczności w wyszukiwarce małych i średnich firm lokalnych. Idea ta została zachowana również w przypadku google post.

Jednym z czynników mogących wpływać na widoczność strony w wyszukiwarce jest CTR, czyli współczynnik klikalności i to właśnie w nim powinniśmy upatrywać szansy na wpływ Google posts na SEO. Choć jeszcze jest za wcześnie, żeby przedstawić wiarygodne dane, ponieważ funkcja istnieje dopiero od czerwca, można mieć nadzieję, że prawidłowo utworzone posty Google będą przyciągać uwagę i zachęcać użytkowników do kliknięcia, a tym samym zwiększać CTR.

A szansa, że użytkownicy będą klikać w takie post jest spora. Po pierwsze dlatego, że wizualnie posty wyglądają znacznie lepiej niż wyniki organiczne, na przykład dzięki dodaniu automatycznie odtwarzającego się GIFa. Po drugiego dlatego, że nawet jeśli użytkownik nie zna do końca Twojej marki, to wyniki wyświetlane przez Google są dla większości wiarygodne, więc będzie bardziej skłonny kliknąć w Twój wpis.

Jak śledzić zaangażowanie użytkowników?

Zaangażowanie użytkowników w publikowane przez Ciebie posty możesz śledzić poprzez:

  • dane o wyświetleniach dostarczane przez Google w panelu Google Moja Firma,
  • tagowanie adresów URL dodanych do wpisów.

Jak utworzyć Google post w Google Moja Firma?

Google post możesz utworzyć poprzez panel Google Moja Firma na desktopie lub też przez aplikacje na Androida i iOS. Do zakładki z wpisami możesz dostać się na dwa sposoby. Jeśli jesteś zalogowany na konto Google posiadające uprawnienia do wizytówki, wpisy możesz edytować bezpośrednio z wyszukiwarki w widoku wizytówki. Druga opcja to standardowe zalogowanie się do Google Moja Firma i przejście do zakładki „Wpisy”.

google post

Każdy utworzony post może składać się z 300 znaków. Google dało nam również rozmaite możliwość uatrakcyjnienia wpisu poprzez dodanie do niego grafiki oraz call to action: więcej informacji, zarezerwuj, zarejestruj się, kup, skorzystaj z oferty. Możemy również nasz wpis oznaczyć jako wydarzenie, a wówczas dodatkowo mamy możliwość określenia nazwy eventu, daty jego rozpoczęcia oraz zakończenia.

google post

Dobre praktyki tworzenia Google post

1. Zrezygnuj z mocnego języka promocyjnego. Google nie lubi stosowania nachalnej reklamy. Zamiast informować o „-50% na suszarki do włosów!!!”, udostępnij tą informację w delikatniejszy sposób, aby nie sprawiała wrażenia spamu.

2. Uwzględnij jak najwięcej informacji tworząc Google post. Wypełnij wszystkie dostępne pola, dodając angażujący nagłówek oraz przejrzysty obraz. Nie zapominaj wypełnić pola z opisem – być może Google indeksuje tą treść, aby określić wartość posta dla zapytań z użyciem konkretnych słów kluczowych.

3. Personalizuj swoje posty i dbaj by były one zawsze aktualne. Możesz w dowolnym momencie edytować lub usunąć post. Jest to szczególnie przydatne przy reklamowaniu akcji o określonym czasie trwania.

Ze względu na krótki czas istnienia usługi nie można dokładnie przewidzieć w jakim stopniu posty Google wpłynął na widoczność firm w wyszukiwarce. Pewne jest jednak, że stworzenie posta to minimalna inwestycja z naszej strony, którą warto podjąć ze względu na potencjał nowej funkcji Google posts.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Data dodania: 29/09/2017   Autor: Agata Strzębska

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Ciekawa opcja. Ostatnio zaczęłam testować i powiem szczerze, że spodobała mi się ta funkcja, ale na obiektywną opinię jest jeszcze zbyt wcześnie. Czas pokaże.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to