Optymalizacja strony pod Google – działania techniczne vs. kreatywne

Optymalizacja strony pod Google to szereg regularnie wykonywanych działań mających na celu jak najlepsze przystosowanie witryny do wymagań wyszukiwarki. Najczęściej pierwszym skojarzeniem z optymalizacją strony i pozycjonowaniem są techniczne działania, na przykład poprawa kodu strony i jej struktury. Poza nimi istnieją również niezbędne dla widoczności witryny czynności o charakterze kreatywnym. Obydwa warianty, choć różnią się strategią są potrzebne, a zachowanie między nimi równowagi jest kluczem do osiągnięcia skuteczności w pozycjonowaniu. Przeczytaj artykuł i poznaj efektywne sposoby jak o to zadbać!

optymalizacja strony pod google

Techniczne działania SEO w optymalizacji stron

Przystosowanie strony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, czyli właśnie optymalizacja, stanowi fundament. Podobnie jak w budownictwie jest on niezbędny do powstania domu, tak w marketingu internetowym stanowi punkt wyjścia do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce.

Dawniej optymalizacja i jej techniczne działania opierały się przede wszystkim na nasyceniu strony słowami kluczowymi i pozyskaniu jak największej ilości linków, niejednokrotnie wykorzystując nieetyczne metody. Znaczący zwrot nastąpił po aktualizacji algorytmu Pingwin w 2013 roku, który ma za zadanie ograniczyć spam w sieci i wyeliminować pozycjonowanie stron www zakazanymi technikami, na przykład takimi jak: wykorzystywanie stron zapleczowych niskiej jakości czy pozyskiwanie linków za pomocą systemów SWL.

Jako przykładowe działania techniczne można wymienić: projektowanie struktury witryny, tworzenie mapy witryny, uzupełnianie meta tagów, tworzenie struktury adresów URL, linkowanie wewnętrzne i optymalizacja linków, tworzenie pliku robots.txt, implementowanie danych strukturalnych, wykonywanie przekierowań i wiele innych czynności, które skupiają się przede wszystkim na umożliwieniu robotom poprawnego indeksowania strony.

Kreatywne działania SEO

Ze względu na obniżenie skuteczności metod Black Hat SEO i niebezpieczeństwo kar od Google za ich stosowanie, wypadły one z łask. Od tego momentu liczy się nie ilość, a jakość działań wykonywanych na stronie i do głosu doszły również bardziej kreatywne działania służące optymalizacji strony pod Google, takie jak: content marketing i link building. Obecnie techniki content marketingu i link buildingu wraz z SEO na czele a także analityką internetową równorzędnie tworzą proces jakim jest pozycjonowanie stron.

Do przykładowych działań kreatywnych można zaliczyć: dobór słów kluczowych, tworzenie i optymalizacja treści na stronie, dystrybucja treści, optymalizacja zdjęć, link building i wszystkie działania służące temu, aby strona była wartościowa dla wyszukiwarki i przyjazna użytkownikom.

Techniczne działania vs. kreatywne podczas optymalizacji stron

Technicznie i nietechnicznie działania podczas optymalizacji strony pod Google nigdy nie powinny być prowadzone wbrew sobie, ponieważ oba mają kluczowe znaczenie dla kondycji witryny i efektów pozycjonowania. Techniczne SEO to ramy, na których zbudowana jest wartościowa treść, gwarantujące że każdy fragment witryny jest uporządkowany i zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania i użyteczności. Co można zrobić, aby działania techniczne i kreatywne były spójne?

1. Uwzględniaj techniczne SEO we wszystkich działaniach

Techniczny dział SEO to specyficzny obszar w firmie, który może pomóc w realizacji działań pozostałych działów. Na przykład, gdy dział marketingu pracuje z programistami nad wprowadzeniem zmian na stronie, oni znają dokładnie ograniczenia witryny i trafnie doradzą czy zmiany nie zaszkodzą witrynie. W wielu firmach specjalistów od technicznych zadań SEO wykorzystuje się dopiero, gdy pojawią się błędy na stronie, a można byłoby im zapobiec, gdyby brali oni czynny udział w planowaniu zadań. Dlatego bardzo istotne jest, aby angażować techniczny dział SEO w ustalanie działań marketingowych firmy. Jest to również wskazówka, jeśli współpracujesz z zewnętrzną agencją SEO. Aby zapewnić spójność działaniom agencji oraz na przykład Twojego działu marketingu, warto informować się wzajemnie o planowanych czynnościach i współpracować przy ich realizacji.

2. Określ zadania technicznego i kreatywnego SEO

Niektóre zadania bez wahania można przyporządkować do konkretnego typu, na przykład linkowanie wewnętrzne do zadań technicznych, podczas gdy tworzenie i optymalizacja treści będą należały do roli SEO kreatywnego. Są jednak obszary, które mogą wykonywać obydwa działy, np. optymalizacja zdjęć. Jeżeli nie określisz dokładnie kto za nie odpowiada, mogą zostać pominięte a optymalizacja będzie wówczas niepełna. Jeżeli współpracujesz z agencją SEO, poproś o pomoc w stworzeniu listy obowiązków, które wykonują dla Ciebie jej pracownicy i listę, jakie działania mogą wykonać Twoi pracownicy, tak aby nie pokrywały się z zadaniami agencji, ale wzajemnie uzupełniały i wspierały.

3. Stwórz przewodnik działań kreatywnych zgodny z zasadami SEO

Stworzenie takiego przewodnika będzie pomocne dla osób zajmujących się content marketingiem oraz link buildingiem i pomoże w dostosowaniu jakości ich działań do wymogów wyszukiwarki. Jak wyznaczać słowa kluczowe oraz jak umieszczać je w tekście? Kiedy i jak używać nagłówków H1, H2, H3, optymalizacja obrazów – te oraz szereg innych wskazówek zebrane w jednym dokumencie będą doskonałym odniesieniem dla zespołu zajmującego się kreatywną częścią optymalizacji strony pod Google.

Strategie technicznych i kreatywnych działań SEO znacząco się od siebie różnią. Przeważnie nad jednymi i drugimi pracują oddzielne zespoły, czasem pracownicy firmy wspierani są przez zewnętrzną agencją SEO i na odwrót. Najważniejsze jest znalezienie sposobów na współpracę w tych dwóch aspektach, bo dopiero ich przecięcie się na wspólnej drodze do optymalizacji strony daje największe możliwości. W czasie tak ogromnej konkurencji w wynikach organicznych i częstych aktualizacji algorytmów, optymalizacja strony pod Google jest trudnym zadaniem. Jedynie umiejętne połączenie technicznych działań ze sztuką content marketingu umożliwia znalezienie się na szczycie.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

15/09/2017
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział