Aktualności z branżyEACTIVE BLOG

Weż udział w Auli Polskiej w Krakowie i poznaj tajniki e-commerce!

aula-polska-krakow

We wtorek, 23.05.2017 roku w Krakowie odbędzie się spotkanie z cyklu Aula Polska. Są to cykliczne, bezpłatne spotkania osób zainteresowanych i związanych z nowymi technologiami, branżą internetową i przedsiębiorczością. Choć inicjatywa ta jest jedną z najstarszych w Polsce i najbardziej docenianych w branży, w Krakowie odbędzie się po raz pierwszy. Co to jest Aula Polska? Aula Polska to darmowe, odbywające się od 2007 roku średnio […]

Już niedługo odbędzie się V edycja Mail My Day!

mmd plakat

22 i 23 marca w Warszawie odbędzie się V edycja konferencji Mail My Day. Przez te dwa dni będzie można posłuchać ciekawych prelekcji ekspertów z branży e-marketingu. Podczas tego wydarzenia, specjaliści będą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Organizatorzy przygotowali również warsztaty, podczas których będzie można nauczyć się jak zdobytą wiedzę przełożyć na konkretne działania. Eksperci konferencji W czasie […]

Co się zmieni w reklamach wideo na Facebooku?

Facebook wdraża kolejne zmiany dotyczące reklam. Obecnie reklamodawcy coraz częściej korzystają z formatu wideo i to właśnie w tym obszarze pojawią się nowości – wprowadzono kilka nowych funkcji do tzw. reklam w formacie pokazu slajdów. #wiemyjak Narzędzie to pojawiło się w październiku ubiegłego roku i pozwala na proste dotarcie do klientów za pomocą filmów złożonych z serii zdjęć. To wygodna i szybka funkcja […]

Badanie RTB House: Co przekonuje użytkowników do kliknięcia w reklamę mobilną?

Coraz większa popularność urządzeń mobilnych sprawia, że reklamodawcy powinni dostosować swoje działania do praw rządzących światem mobilnym. Dlatego tak ważne jest przyglądanie się trendom i gromadzenie informacji dotyczących preferencji użytkowników co do wyświetlanych reklam mobilnych. Temat jest bliski firmie RTB House, która przeprowadziła ciekawe badanie dotyczące skuteczności reklam mobilnych. Trend mobile obecnie rośnie w siłę, a użytkownicy coraz częściej […]

Co Facebook przygotował dla partnerów reklamowych?

Facebook coraz częściej dba o swoją biznesową stronę i chce przekonać do siebie coraz więcej reklamodawców. Teraz wychodzi z propozycją nowych usług dla partnerów reklamowych, które pozwolą na zdobycie zainteresowanie klientów. W działalności Facebooka różnego rodzaju zmiany i nowości są na porządku dziennym – w ostatnim czasie pisaliśmy m.in. o Sekcji sklep umożliwiającej sprzedaż produktów na Facebooku. Teraz przygotowano coś specjalnego […]

Jak YouTube edukuje twórców reklam?

Pracownicy YouTube’a doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak istotna jest współpraca z twórcami reklam. Dlatego też starają się ich wspierać i edukować, aby budowali efektywne strategie komunikacji związanej z formatem wideo. #wiemyjak Ostatnio YouTube przygotował YouTube Brand Program Certification stworzony przede wszystkim z myślą o twórcach reklam – to kurs online z różnymi radami i wskazówkami dotyczącymi przygotowywania kampanii wideo. Kurs będzie zawierał […]

Czy targetowanie reklam pod kątem emotikonów stanie się możliwe?

Targetowanie reklam to bardzo istotny sposób docierania do klientów, którzy będą zainteresowani naszą ofertą. Możliwości targetowania jest wiele, przykładowo może to być wiek, płeć, zainteresowania, czy zachowania. Obecnie z oryginalnym pomysłem wyszedł Twitter, na którym rozpocznie się targetowanie pod kątem… emotikonów! To dość zaskakujący pomysł, który obecnie budzi kontrowersje i jest głośno komentowany w sieci. Czy to rozwiązanie […]

Sekcja sklep zagości na Facebooku?

sekcja-sklep-na-facebooku

Ostatnio często wspominaliśmy o Facebooku, jednak nie bez powodu – ciągle zaskakuje nas różnymi nowościami. Tym razem chodzi o sporą zmianę, gdyż na portalu ma pojawić się Sekcja Sklep, która umożliwi sprzedaż produktów bezpośrednio z poziomu Facebooka. Zuckerberg inwestuje w nowe narzędzia, aby skoncentrować ruch na swoim portalu i zainteresować marki. W końcu posiadanie swojego mini sklepu na portalu to duży krok […]

Jak działają nowe narzędzia Facebookowe zwiększające sprzedaż?

reklamy FB blog

Facebook coraz częściej informuje o różnych udoskonaleniach, a także wprowadza wiele narzędzi usprawniających sprzedaż. Rozwiązania te przygotowywane są głównie w oparciu o panujące trendy i oczekiwania odbiorców. Tak było i tym razem – Facebook niedawno zaprezentował nowe funkcje pozwalające zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Odpowiedź Facebooka na panujące trendy Wszechobecne tablety i smartfony kreują dzisiejszą rzeczywistość i warto zauważyć coraz bardziej umacniające się tendencje […]

Czy reklama na YouTube zapewnia wyższy zwrot z inwestycji (ROI)?

Wielu reklamodawców wierzy w potencjał YouTube’a, a wnioski z ostatnio przeprowadzonych badań potwierdzają, że nie jest to bezpodstawne. Zobacz, czego dowodzi badanie przeprowadzone przez Google we współpracy z wieloma partnerami w latach 2013 – 2016. Obecnie wiele zależy od tego, czy kampania marketingowa zakończy się sukcesem – przygotowanie odpowiedniej strategii działania, wykorzystanie właściwych metod, czy optymalne wykorzystanie kosztów to główne […]

Raport: czy coraz częściej udostępniamy treści na Facebooku?

wykres5

Facebook stał się wyznacznikiem naszych czasów – w końcu jest nieodzownym elementem codzienności wielu z nas. Nic więc dziwnego, że firmy nieustannie analizują aktywność użytkowników i badają tendencje panujące na portalu. Tym razem firma Rival IQ przebadała ponad 9 tysięcy kont na Facebooku skupiając się na najczęstszych interakcjach – szczególnie polubieniach, komentarzach i udostępnieniach. Które z nich okazały się najbardziej powszechne? #wiemyjak […]

Reklamy natywne pojawią się na Facebooku?

obrazek wyroznia2

Na Facebooku zajdą pewne zmiany – okazuje się, że polityka portalu zmieni się od 8 kwietnia. Chodzi o reklamy natywne, które mają na stałe wpisać się w Facebookową przestrzeń. Reklamodawcy niejednokrotnie zabiegali o możliwość korzystania z reklam natywnych na Facebooku, jednak przez długi czas Mark Zuckerberg nie godził się na wprowadzanie takich zmian. W ostatnim czasie jednak zmienił zdanie i ostatecznie […]

Jakie wnioski płyną z raportu „Klient w świecie cyfrowym?”

Można wymienić wiele plusów dokonywania zakupów przez internet. Użytkownicy coraz częściej decydują się na takie zakupy, co nie zmienia faktu że sklepy tradycyjne w dalszym ciągu odgrywają istotną rolę. Co skłania konsumentów do korzystania z każdego ze sposobów? I jak często dokonują zakupów? To wszystko znaleźć można w najnowszym raporcie z badania firmy PwC. Już ponad połowa Polaków kupuje w internecie […]

Kobiety, internet i inspiracje zakupowe – jak kształtuje się ta zależność?

obrazek wyróżniający

Internet coraz częściej wykorzystywany jest do realizowania transakcji zakupowych, stanowi też źródło inspiracji dla wielu kobiet planujących różnorodne zakupy. Firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła badanie dotyczące czerpania inspiracji zakupowych. Jakie źródła okazały się najlepszymi doradcami? Okazuje się że zdecydowanie przodują tu media, a w szczególności internet – jest to główne źródło inspiracji […]

Jak będą kształtowały się wydatki na reklamę cyfrową w 2017 roku?

Firma eMarketer już niejednokrotnie prognozowała wielkość wydatków na różne typy reklamy – pisaliśmy już wcześniej m.in. o rynku reklamy mobilnej. Tym razem firma przedstawia dane dotyczące wydatków na reklamę cyfrową, które pierwszy raz w historii mogą być większe niż na reklamę w telewizji. #wiemyjak Emarketer prognozuje, że na reklamę cyfrową ma zostać przeznaczone 77,37 miliarda dolarów, czyli 38,4% […]

Jakie są nowe narzędzia do analizy reklam na Facebooku?

Reklamy już na stałe zagościły na Facebooku. Serwis cały czas pracuje nad tym, aby były one atrakcyjne i dostosowane do użytkowników. Coraz większe możliwości daje też reklamodawcom, a nowości o których piszemy poniżej są na to idealnym dowodem. Zapowiadane zmiany dotyczą platformy reklamowej Atlas, którą wcześniej Facebook wykupił od Microsoftu. #wiemyjak Po pierwsze Offline Actions Odnosi się do […]

Marki na Instagramie chętniej zamieszczają zdjęcia?

pixability2

Instagram od zawsze kojarzony był ze zdjęciami, jednak w ostatnim czasie coraz częściej można zobaczyć na nim filmiki wideo – czy ich popularność zaczyna dominować? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w raporcie z najnowszego badania przeprowadzonego przez analityczną firmę Pixability. W badaniu przeanalizowano aktywność aż 50 marek na Instagramie – wśród nich znalazły się m.in.: Pepsi, Ford, […]

Jaką moc mają hashtagi?

ircenter4

Hashtagi na stałe już zagościły w mediach społecznościowych i odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę w internetowej komunikacji. W których portalach przyjęły się najlepiej? Które są najbardziej popularne? Dowiedz się, co o hashtagach mówi badanie przeprowadzone przez IR Center. Łatwo się domyślić, że wśród platform na których hashtagi przyjęły się najlepiej nieustannie dominuje Twitter. W tym serwisie zawiera je 49% publikacji – […]

Na Instagramie pojawią się statystyki wideo?

Na Instagramie przyszedł czas na nowość związaną z wideo – już niebawem, bo w ciągu najbliższym kilku tygodni użytkownicy zobaczą liczbę wyświetleń danych filmików. Popularność wideo widać na każdym kroku, a potencjał tej formy contentu często wykorzystywany jest przez reklamodawców. Użytkownicy też przychylnie zwracają się w stronę wideo, a informacja o odtworzeniach była wyczekiwana przez nich od dłuższego czasu. Stąd propozycja […]

Czy w reklamach video na Facebooku pojawią się napisy?

Twórcy reklam często prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę odbiorców. Przyszła pora na przyjrzenie się reklamom na Facebooku – okazuje się, że dodanie do nich napisów wisi już w powietrzu. Potencjał reklamowy na Facebooku jest ogromny, jednak w dobie zalewania użytkowników informacjami, wyzwania stanowi odpowiedni dobór treści reklamowych w sposób, który spotka się z zainteresowaniem. Istotna jest również analiza […]

Ikonki na Facebooku wyrażą więcej niż tysiąc słów?

facebookowe ikonki

Już jakiś czas temu pisaliśmy o nowym pomyśle Facebooka dotyczącego przycisków mających poniekąd zastąpić popularne „lubię to”. Temat trochę ucichł, jednak teraz ponownie jest o tym głośno – przyciski oficjalnie weszły w życie i już każdy może z nich korzystać! Dyskusja o zmianach na Facebooku trwała już od dawna, a pierwsze wzmianki dotyczyły wprowadzenia przycisku „nie lubię tego”. Sprawa była kontrowersyjna – […]

Urządzenia mobilne powodują szybsze przetwarzanie informacji?

Dziennie dociera do nas niezliczona ilość informacji, a duża część z nich przekazywana jest przez różnego rodzaju urządzenia z których nieustannie korzystamy – komputery, TV, czy urządzenia mobilne. Czy szybko przetwarzamy docierające dla nas informacje? Na co co faktycznie zwracamy naszą uwagę? Zapoznaj się z badaniem przeprowadzonym na popularnych portalach społecznościowych – Twitterze, Instagramie oraz Facebooku i poznaj odpowiedzi na te […]

Czy SelfieMark jest dla Ciebie?

W ostatnim czasie pojawiają się coraz to nowsze aplikacje, których oryginalność potrafi kompletnie zaskoczyć – jak na ich tle wypada najświeższa aplikacja SelfieMark? Okazuje się, że użycie słowa selfie wcale nie jest tu przypadkowe. Lubimy oceniać i porównywać Ta aplikacja to dalszy krok jeśli chodzi o porównywanie i ocenę zdjęć użytkowników. Lajkowanie stało się niewystarczające, najnowsze narzędzie ma dać możliwość […]

Jaka jest najnowsza reklama na Twitterze?

Czas na nowości prosto od Twittera – portal wprowadza reklamę o nazwie First View. Jak sama nazwa wskazuje będzie się ona pojawiała się na górze listy aktualności tak, aby każdy szybko ją zobaczył. Czym jeszcze się charakteryzuje? Twitter, podobnie jak inne portale próbuje zachęcić reklamodawców do korzystania z jego oferty reklamowej i dopasować ją w jak najlepszy sposób do […]

Co nam przeszkadza przy kupowaniu przez urządzenia mobilne?

Kupowanie online stało się wyjątkowo popularne i tak naprawdę coraz częściej dokonujemy zakupów za pośrednictwem internetu. Odchodzimy też powoli od komputerów stacjonarnych, a ich miejsce zajmują urządzenia mobilne. Rodzi się więc pytanie – czy jesteśmy zadowoleni dokonując zakupów za ich pośrednictwem? Jeśli nie, jakie czynniki sprawiają, że jednak rezygnujemy z użycia tych urządzeń? Odpowiedź możemy znaleźć w badaniu zrealizowanym […]

Jak działa nowy algorytm Facebooka?

Facebook prowadzi intensywne działania w celu jak najlepszego dopasowania News Feedu do swoich użytkowników. Zapowiada koniec z treściami nieodpowiadającymi preferencjom odbiorców – o nowy News Feed ma zadbać specjalny Facebookowy algorytm. Jak powstał algorytm dopasowujący treści do zainteresowań użytkowników? Facebook przygotował ankietę za pomocą platformy Feed Quality Panel sprawdzającą opinie internautów na temat wybranych treści. W ankiecie pytano także […]

Czy narzędzie Facebook Audience Optimization się sprawdzi?

Facebook stale zaskakuje nas nowymi narzędziami i wprowadza opcje, które mają służyć zarówno reklamodawcom, jak i użytkownikom. Wcześniej pojawiły się m.in. nowe narzędzia dla administratorów facebookowych fanpage’y, które opisywaliśmy w jednym z naszych wpisów. Na jakie zmiany przyszedł czas tym razem?  Obecnie wydawcy będą mogli łatwiej dotrzeć do wartościowych użytkowników i ich angażować – wszystko za sprawą ciekawych możliwości nowej usługi, […]

WhatsApp jednak rezygnuje z reklam!

Zapewne nie jedną osobę zaskoczy najnowsza informacja dotycząca WhatsAppa – okazuje się, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom, komunikator nie będzie pobierał żadnych opłat od swoich użytkowników, nie zamierza również wprowadzać reklam! WhatsApp funkcjonuje na rynku od 2009 roku, a od lutego 2014 aplikacja została w pełni przejęta przez Faceoboka. Posiada stale powiększające się grono fanów – nic dziwnego, w końcu […]

Platforma Periscope zintegrowana z Twitterem

Relacje wideo na żywo dodawane na platformie Periscope będą teraz automatycznie odtwarzane na Twitterze – taką informację firma przekazała we wtorek. Aktualizacja dotyczy zarówno aplikacji jak i wersji desktopowej. Wiadomość ta oznacza, że od teraz nie będziemy musieli otwierać osobnej strony czy aplikacji, aby śledzić materiałów dodawanych na Periscope. Integracja Twittera z Periscope na razie dotyczy systemu […]

Czy Internauci akceptują reklamy w wideo blogach?

Kolejne badania przeprowadzone przez dom mediowy OMD dotyczące twórców wideo blogów pokazują, że coraz więcej internautów w sposób właściwy identyfikuje to, czym zajmują się”vlogerzy”. Ponad to przychylnie wypowiadają się o reklamach umieszczanych w materiałach wideo. Na pozytywne zmiany związane z rozpoznawaniem terminu vloger przez internautów wskazują dane, według których o 11,5 punktów procentowych więcej badanych osób niż rok temu udzieliło […]

Nowy typ reklamy na Twitterze

W ubiegłym tygodniu Twitter poinformował o wprowadzeniu nowej reklamy – conversational ads. Mają one nie tylko zaangażować użytkowników, ale także zwiększyć zasięg kampanii danej marki i pomóc reklamodawcom zaznaczyć swą obecność na całym Twitterze. Od dawna reklamodawcy z powodzeniem angażowali użytkowników w swoją markę używając „promowanych tweetów” z atrakcyjnymi obrazami, filmami i hasztagami kampanii, które zachęcały do retweetowania, polubienia lub śledzenia. […]

Twitter zwiększy liczbę możliwych znaków w postach?

Na stronach związanych z branżą social media pojawiły się doniesienia o tym, że Twitter testuje możliwość dodawania wiadomości dłuższych niż charakterystyczne 140 znaków. Nowy limit ma wynosić.. 10 000 znaków! Jack Dorsey, współzałożyciel i CEO Twittera skomentował pojawiające się informacje na ten temat na swoim Twitterze, nie zdradzając jednak żadnych szczegółów. Jego tweet ani nie potwierdza jednoznacznie ani […]

Sprzedaż na portalach społecznościowych – co sądzą o tym Internauci?

Od czasu kiedy sieci społecznościowe zaczęły rosnąć w siłę, wśród kont firmowych na Facebooku dostrzec było można nie tylko te, które miały poprawiać wizerunek firmy, ale również te, które obrały głównie cel sprzedażowy. Zamiast oficjalnego sklepu internetowego wiele z firm swoją działalność prowadzi na portalach społecznościowych, ze sprzedażą włącznie. Portale społecznościowe mają jedną istotną przewagę – nawet […]

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to