Reklama Google Shopping to podstawa dla każdego e-commerce. Obrazek, cena, link do sklepu to prosta droga do tego, by wygenerować jakościowy ruch na stronie sklepu. Często zastanawiacie się, czy to musi tyle kosztować? Przedstawię Wam sposób, który pozwolił nam obniżyć koszty za kliknięcie o ponad 20%. #wiemyjak
#wiemyjak obniżyć koszty kliknięć w reklamach Google Shopping? Napisz do nas.
Nowe możliwości – nowe porównywarki cen
Do niedawna Google był monopolistą we własnej wyszukiwarce. To nie spodobało się Komisji Europejskiej, która nałożyła na Google karę w wysokości 2,4 miliarda $. Dodatkowo Google musiał wpuścić do PLA inne porównywarki cen, czyli Comparision Shopping Services (CSS). Pojawiły się zatem nowe możliwości tworzenia własnych CSS. Jako szef Performance Marketingu w EACTIVE zdecydowałem się na stworzenie również porównywarki cen dla EACTIVE – sklepeactive.pl
CSS EACTIVE – sposób na obniżenie kosztów za reklamy
Wykorzystanie dedykowanego CSS – sklepeactive.pl pozwoliło nam na obniżenie kosztów za kliknięcia w reklamy Google Shopping dla naszych klientów o ponad 20%. Z naszego CSS mogą korzystać zarówno klienci, którym obsługujemy kampanie, jak również sklepy, które chcą skorzystać jedynie z samej porównywarki i obniżenia wydatków na reklamy.
Jak działa własny CSS?
Porównywarka cen zbiera na swojej witrynie artykuły różnych sklepów. Nie można jednak przez nią dokonać zakupu a jedynie przekierować ruch na stronę danego e-commerce. Reklamy Google Shopping z wykorzystaniem własnego CSS nie różnią się niczym od innych reklam Google Shopping. Jedyne co je odróżnia to napis przez EACTIVE zamiast przez Google.
Średni spadek CPC o 22%
Wśród naszych klientów, którzy korzystają z reklam Google Shopping w połączeniu z CSS EACTIVE, notujemy średni spadek CPC o 22% względem standardowej kampanii w Google.
Poniżej wykres prezentujący spadek średniego CPC w momencie odpalenia kampanii z CSS sklepeactive.pl
Dzięki tańszemu pozyskaniu kliknięć na tych samych pozycjach co wcześniej możemy również zyskać proporcjonalnie więcej konwersji.
Podsumowanie
Warto korzystać z kampanii, które wykorzystują CS, bo kupujemy ten sam ruch, ale za mniejsze kwoty. Bądź przed konkurencją i skorzystaj z nowych możliwości.
Chcesz obniżyć koszty kliknięć w reklamach Google Shopping?
O! i to jest pomysł na który wpada niewiele firm zajmujących się pozycjonowaniem sklepów. A do dobrego wdrożenia droga jeszcze dłuższa. Świetny case dla managerów ecommerce, oby więcej tak imponujących wdrożeń od Eactive ;)
Mam nadzieje ze konkurencja bedzie sie powiekszac regularnie.
Kurcze no….. super artykul z wlasciwymi pomyslami. Dziekuje za informacje. Porzadne SEO.
Hej. Ciekawy post. Nawet nie wiedziałem, ze Google dostał tak wysoką karę!
No ale na biednego nie trafiło ;)
Pozdrawiam