Jak obniżyliśmy koszty kliknięć w reklamy Google Shopping o więcej niż 20%?

Reklama Google Shopping to podstawa dla każdego e-commerce. Obrazek, cena, link do sklepu to prosta droga do tego, by wygenerować jakościowy ruch na stronie sklepu.  Często zastanawiacie się, czy to musi tyle kosztować? Przedstawię Wam sposób, który pozwolił nam obniżyć koszty za kliknięcie o ponad 20%. #wiemyjak

Jak obniżyć koszty za kliknięcie w Google Shopping

Nowe możliwości – nowe porównywarki cen

Do niedawna Google był monopolistą we własnej wyszukiwarce. To nie spodobało się Komisji Europejskiej, która nałożyła na Google karę w wysokości 2,4 miliarda $. Dodatkowo Google musiał wpuścić do PLA inne porównywarki cen, czyli Comparision Shopping Services (CSS). Pojawiły się zatem nowe możliwości tworzenia własnych CSS. Jako szef Performance Marketingu w EACTIVE zdecydowałem się na stworzenie również  porównywarki cen dla EACTIVE – sklepeactive.pl

CSS EACTIVE – sposób na obniżenie kosztów za reklamy

Wykorzystanie dedykowanego CSS –  sklepeactive.pl pozwoliło nam na obniżenie kosztów za kliknięcia w reklamy Google Shopping  dla naszych klientów o ponad 20%. Z naszego CSS mogą korzystać zarówno klienci, którym obsługujemy kampanie, jak również sklepy, które chcą skorzystać jedynie z samej porównywarki i obniżenia wydatków na reklamy.

Jak działa własny CSS?

Porównywarka cen zbiera na swojej witrynie artykuły różnych sklepów. Nie można jednak przez nią dokonać zakupu a jedynie przekierować ruch na stronę danego e-commerce. Reklamy Google Shopping z wykorzystaniem własnego CSS nie różnią się niczym od innych reklam Google Shopping. Jedyne co je odróżnia to napis przez EACTIVE zamiast przez Google.

CSS PLA

Średni spadek CPC  o 22%

Wśród naszych klientów, którzy korzystają z reklam Google Shopping w połączeniu z CSS EACTIVE, notujemy średni spadek CPC o 22% względem standardowej kampanii w Google.

Poniżej wykres prezentujący spadek średniego CPC w momencie odpalenia kampanii z CSS sklepeactive.pl

CSS - większe konwersje

Dzięki tańszemu pozyskaniu kliknięć na tych samych pozycjach co wcześniej możemy również zyskać proporcjonalnie więcej konwersji.

Podsumowanie

Warto korzystać z kampanii, które wykorzystują CS, bo kupujemy ten sam ruch, ale za mniejsze kwoty. Bądź przed konkurencją i skorzystaj z nowych możliwości.

Chcesz obniżyć koszty kliknięć w reklamach Google Shopping? Napisz do nas.

Ocena artykułu:
5/5 (5)

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem