Jak zarządzać wieloma kontami AdWords? Poznaj pomocne narzędzia

Każdy reklamodawca, obsługujący wiele kampanii reklamowych jednocześnie, potrzebuje sposobu, który pozwoli robić to umiejętnie i efektywnie. To właśnie w tym celu powstało konto menadżera Google AdWords, a wraz z nim szereg przydatnych narzędzi, które pozwalają między innymi optymalizować prowadzone działania, wprowadzać zmiany oraz porządkować potrzebne raporty. #wiemyjak

#wiemyjak szukać rozwiązań usprawniających Twój biznes
Przygotujemy dla Ciebie efektywną kampanię  Google Ads

Konto menadżera – co oferuje?

Zarządzanie kilkoma kontami z jednego miejsca jednocześnie jest znacznym ułatwieniem. Możliwość śledzenia oraz monitorowania skuteczności kampanii czy też podejmowania działań celem ich optymalizacji, a to wszystko za pośrednictwem jednego miejsca, pozwala znacznie zaoszczędzić czas. Przede wszystkim jednak jest ono korzystne z logistycznego punktu widzenia – umożliwia łatwą i wygodną obsługę kampanii poszczególnych klientów, bez konieczności wykonywania wielu logowań. Przyjrzyjmy się zatem poszczególnym kategoriom narzędzi, które czynią konto menadżera przydatnym i atrakcyjnym.

Łatwa optymalizacja reklam

Jednymi z pomocnych narzędzi są choćby te do optymalizacji reklam. Umożliwiają one proste tworzenie, testowanie oraz uaktualnianie reklam powiązanych z wieloma kontami, którymi zarządzasz. Dzięki temu, że posiadasz w jednym miejscu wszystkie informacje dotyczące firm, możesz łatwo zaktualizować poszczególne reklamy. Masz też możliwość wprowadzania tak zwanych zmian w czasie rzeczywistym – takich, jak na przykład informacje o dostępności produktów czy aktualnych wyprzedażach. Na ich podstawie system Google AdWords sam dostosowuje reklamy do Twojego użytkownika, jego lokalizacji czy nawet konkretnej daty i godziny.

Wprowadzanie zmian na kontach

Jeśli będziesz chciał wprowadzić konkretne zmiany oraz wpłynąć na wydajność poszczególnych kampanii, warto przyjrzeć się poniższym przykładowym narzędziom:

  • Zbiorcza edycja ustawień kampanii, pozwalająca na szybkie i wygodne wykonywanie edycji ustawień – zaktualizujesz np. informacje dotyczące lokalizacji, języka czy rotacji reklam. Aby jeszcze bardziej to sobie ułatwić, zastosujesz filtry, które pozwolą Ci szybko znaleźć podobne kampanie, np. pod względem lokalizacji. Więcej o tej opcji można dowiedzieć się z poniższego filmiku:

  • Zbiorcza edycja rozszerzeń reklam, czyli proste wprowadzanie zmian rozszerzenia poszczególnych reklam, które zwiększają widoczność, a w efekcie klikalność Twojej reklamy,
  • Do wprowadzania zmian będziesz mógł wykorzystać też arkusz kalkulacyjny bądź specjalny Edytor AdWords. Ten pierwszy pobierzesz, uzupełnisz potrzebnymi informacjami oraz powtórnie prześlesz na konto. Edytor AdWords będzie Ci natomiast niezastąpioną pomocą w momencie, kiedy będziesz chciał utworzyć lub zaktualizować istniejące już kampanie. Dodatkowo umożliwi on przenoszenie pomiędzy nimi poszczególnych elementów.

Automatyczne ustalanie stawek

Z pewnością zainteresuje Cię także możliwość umiejętnego i efektywnego zarządzania stawkami za słowa kluczowe. Automatyczna strategia ustalania stawek pozwoli Ci zoptymalizować je pod kątem największej skuteczności, a to wszystko celem osiągnięcia możliwie największej konwersji.

Łatwiejsze raportowanie

Poprzez konto menadżera uzyskasz także dostęp do zaawansowanych narzędzi raportowania oraz analizy. Dzięki możliwości wglądu w szczegółowe dane oraz raporty, łatwiej będzie podjąć Ci kluczowe decyzje. Pośród pomocnych narzędzi znajdziesz między innymi:

  • Analizę aukcji, która pozwoli Ci porównać skuteczność z innymi, konkurencyjnymi reklamodawcami,
  • Możliwość importowania konwersji offline – przydatną w momencie, gdy Twój klient dokona zakupu drogą inną niż przez Internet,
  • Raportowanie geograficzne, pozwalające poznać lokalizacje, w których Twoja reklama ma największą skuteczność,
  • Raport wyszukiwanych słów, umożliwiający wskazanie haseł, które decydują o wyświetlaniu Twoich reklam. Dzięki temu będziesz wiedział, jakich słów używać, a jakie wykluczyć.

Kto może korzystać z narzędzi?

Wskazane narzędzia pomocne będą przede wszystkim dla reklamodawców, agencji, firm zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach oraz innych profesjonalnych marketerów. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, korzystanie z jednego, wygodnego panelu, przede wszystkim pozwoli im zaoszczędzić cenny czas oraz umożliwi efektywne planowanie i zarządzanie kampaniami. Konto menadżera zapewni również łatwe porównywanie ich wydajności oraz tworzenie raportów dla wielu kont jednocześnie.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz