Fluktuacje liczby wyświetleń reklam i słów kluczowych – skąd się to bierze?

Fluktuacje liczby wyświetleń reklam

Powodów, dla których Twoja reklama bądź słowa kluczowe osiągają niezadowalającą liczbę wyświetleń jest całe mnóstwo. Być może jest to wynikiem wzmożonej aktywności konkurencji, która podniosła stawki i tym samym „strąciła” Cię z podium. Może się okazać, że użytkownicy niechętnie wyszukiwali hasła związane z Twoimi słowami kluczowymi. Również sezonowość czy trendy mają wpływ na taki stan. Zresztą, ruch internetowy, indywidualne zachowania klientów czy zmiany w zawartości sieci wpływają na fluktuacje w liczbie wyświetleń. Warto znać te powody, by wiedzieć jak walczyć o swoje. #wiemyjak

Wpływ konkurencji na liczbę wyświetleń

Wyobraź sobie następującą sytuację. Działasz na rynku, który doskonale znasz. Są na nim również Twoi konkurenci, którzy nie są Ci obcy. Doskonale znacie swoje działania, wiecie czego spodziewać się po sobie. W pewnym momencie na tym rynku pojawia się nowa firma. Inwestuje znaczne środki w promocję w sieci. Łatwo przewidzieć jak skończy się ta sytuacja. Liczba wyświetleń Twojej reklamy może odnotować znaczny spadek.

Podobnie stanie się wtedy, gdy jedna z konkurencyjnych firm podniesie stawki, które przeznaczy na reklamę – możesz spodziewać się przetasowania w wynikach wyszukiwania, raczej nie na Twoją korzyść.

Trendy i sezonowość

Inna sytuacja. Zbliża się koniec roku. Coraz więcej osób myśli o nadchodzących świętach. Użytkownicy szukają ozdób, które zagoszczą w ich domach. Myślą o zakupie choinki, na której będą mogli zawiesić kupione bombki, łańcuchy i inne dekoracje. Czy wpłynie to na wyświetlenia reklamy? Oczywiście! Okresowe wydarzenia, nie tylko świąteczne, mają ogromne znaczenie. Fluktuacje liczby wyświetleń mogą być wynikiem akcji marketingowej, jaką z wykorzystaniem np. celebrytów przeprowadziła konkurencyjna firma. Nie powinieneś się zatem zdziwić, że reklamy do niej nawiązujące, będą miały więcej wyświetleń.

Fluktuacje wyświetleń i kliknięć w sieci reklamowej

Google nieustannie dąży do poprawy skuteczności reklam, z których korzystasz. Pragnie, by reklamy miały najwyższą jakość, zarówno dla twórców – czyli Ciebie, jak i odbiorców – Twoich klientów. Z jednej strony chce, by były dla Ciebie opłacalne i dostarczyły Ci korzyści jakich oczekujesz, z drugiej zaś, by trafiając do odbiorców spotkały się z pozytywnym przyjęciem. Działania, które Google prowadzi w tym kierunku, mogą zaowocować krótkotrwałymi fluktuacjami wyświetleń i kliknięć, a nawet średniego kosztu kliknięcia w sieci reklamowej.

Szacowane a rzeczywiste liczby wyświetleń – skąd różnice?

Przewidywalną liczbę wyświetleń reklam w kampanii, którą chcesz przeprowadzić, możesz oszacować przy pomocy Narzędzi propozycji słów kluczowych lub Narzędzi prognozy odwiedzin. Może się jednak zdarzyć, że rzeczywiste wyniki które otrzymasz i te, których się spodziewałeś, będą różne. Narzędzia, o których wspomniałem, nie uwzględniają bowiem takich zdarzeń jak ograniczenie budżetu czy wyświetlenia reklam o określonych godzinach.

Fluktuacje w liczbie wyświetleń to normalne zjawisko. Jak widać, powodów które wpływają na liczbę wyświetleń reklamy i słów kluczowych jest całe mnóstwo. Wszelkie fluktuacje da się łatwo wyjaśnić, dlatego też należy uznać, że odchylenia od wartości średniej nie są niczym nadzwyczajnym.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem