Fluktuacje liczby wyświetleń reklam i słów kluczowych – skąd się to bierze?

Fluktuacje liczby wyświetleń reklam

Powodów, dla których Twoja reklama bądź słowa kluczowe osiągają niezadowalającą liczbę wyświetleń jest całe mnóstwo. Być może jest to wynikiem wzmożonej aktywności konkurencji, która podniosła stawki i tym samym „strąciła” Cię z podium. Może się okazać, że użytkownicy niechętnie wyszukiwali hasła związane z Twoimi słowami kluczowymi. Również sezonowość czy trendy mają wpływ na taki stan. Zresztą, ruch internetowy, indywidualne zachowania klientów czy zmiany w zawartości sieci wpływają na fluktuacje w liczbie wyświetleń. Warto znać te powody, by wiedzieć jak walczyć o swoje. #wiemyjak

Wpływ konkurencji na liczbę wyświetleń

Wyobraź sobie następującą sytuację. Działasz na rynku, który doskonale znasz. Są na nim również Twoi konkurenci, którzy nie są Ci obcy. Doskonale znacie swoje działania, wiecie czego spodziewać się po sobie. W pewnym momencie na tym rynku pojawia się nowa firma. Inwestuje znaczne środki w promocję w sieci. Łatwo przewidzieć jak skończy się ta sytuacja. Liczba wyświetleń Twojej reklamy może odnotować znaczny spadek.

Podobnie stanie się wtedy, gdy jedna z konkurencyjnych firm podniesie stawki, które przeznaczy na reklamę – możesz spodziewać się przetasowania w wynikach wyszukiwania, raczej nie na Twoją korzyść.

Trendy i sezonowość

Inna sytuacja. Zbliża się koniec roku. Coraz więcej osób myśli o nadchodzących świętach. Użytkownicy szukają ozdób, które zagoszczą w ich domach. Myślą o zakupie choinki, na której będą mogli zawiesić kupione bombki, łańcuchy i inne dekoracje. Czy wpłynie to na wyświetlenia reklamy? Oczywiście! Okresowe wydarzenia, nie tylko świąteczne, mają ogromne znaczenie. Fluktuacje liczby wyświetleń mogą być wynikiem akcji marketingowej, jaką z wykorzystaniem np. celebrytów przeprowadziła konkurencyjna firma. Nie powinieneś się zatem zdziwić, że reklamy do niej nawiązujące, będą miały więcej wyświetleń.

Fluktuacje wyświetleń i kliknięć w sieci reklamowej

Google nieustannie dąży do poprawy skuteczności reklam, z których korzystasz. Pragnie, by reklamy miały najwyższą jakość, zarówno dla twórców – czyli Ciebie, jak i odbiorców – Twoich klientów. Z jednej strony chce, by były dla Ciebie opłacalne i dostarczyły Ci korzyści jakich oczekujesz, z drugiej zaś, by trafiając do odbiorców spotkały się z pozytywnym przyjęciem. Działania, które Google prowadzi w tym kierunku, mogą zaowocować krótkotrwałymi fluktuacjami wyświetleń i kliknięć, a nawet średniego kosztu kliknięcia w sieci reklamowej.

Szacowane a rzeczywiste liczby wyświetleń – skąd różnice?

Przewidywalną liczbę wyświetleń reklam w kampanii, którą chcesz przeprowadzić, możesz oszacować przy pomocy Narzędzi propozycji słów kluczowych lub Narzędzi prognozy odwiedzin. Może się jednak zdarzyć, że rzeczywiste wyniki które otrzymasz i te, których się spodziewałeś, będą różne. Narzędzia, o których wspomniałem, nie uwzględniają bowiem takich zdarzeń jak ograniczenie budżetu czy wyświetlenia reklam o określonych godzinach.

Fluktuacje w liczbie wyświetleń to normalne zjawisko. Jak widać, powodów które wpływają na liczbę wyświetleń reklamy i słów kluczowych jest całe mnóstwo. Wszelkie fluktuacje da się łatwo wyjaśnić, dlatego też należy uznać, że odchylenia od wartości średniej nie są niczym nadzwyczajnym.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz