Poprawiaj zasięg i trafiaj do swoich klientów dzięki reklamie PLA

product listing ads

W naszym kraju zadebiutowały w listopadzie 2013 roku. Od samego początku wieszczono im sporą karierę. I słusznie – od pierwszym dnia zwiększały ruch na stronach internetowych, pozwalały na dotarcie do najbardziej wartościowych potencjalnych klientów, a także znacząco poprawiały widoczność. Można powiedzieć, że były i nadal są, synonimem zwiększania szans na zaistnienie w internecie. Reklamy Product Listing Ads (nazywane inaczej m.in. Google Shop) bo o nich mowa, są w stanie przynieść wiele korzyści różnym firmom. Warunek jest tylko jeden – muszą być tworzone z głową, zgodnie z wytycznymi. Poniżej kilka rad, które mogą znacznie poprawić skuteczność Twoich kampanii. #wiemyjak

Czym jest reklama Product Listing Ads?

Product Listing Ads, czyli PLA skierowane są dla rynku e-commerce. Miedzy innymi przy ich pomocy zwiększysz szansę na poprawę zasięgu prowadzonej kampanii. Dają realną szansę, że produkty, które oferujesz swoim klientom, będą cieszyć się jeszcze większym zainteresowaniem, zostaną dostrzeżone. A wszystko to dzięki innej formie – produkty widoczne będą w wynikach wyszukiwania. Co najważniejsze, nie będzie to tylko informacja tekstowa. PLA pozwala na dotarcie do klientów przy pomocy obrazu, bowiem reklama z listą produktów to między innymi zdjęcia, ale także tytuł, cena, nazwa sklepu i inne przydatne informacje, które interesują potencjalnych klientów.

Jak działa reklama PLA?

Podstawą działania reklam PLA jest Google Merchant Center. Jest to narzędzie, dzięki któremu prześlesz informacje o Twoim sklepie i posiadanych produktach do Google. Dlatego też, bez założenia konta w GMC się nie obejdzie. Gdy to zrobimy, będziemy musieli połączyć konta w Centrum Sprzedawcy Google z kontem AdWords.

Należy przy tym pamiętać, że dopasowanie reklam PLA odbywa się w oparciu o dane o produktach, które wyślesz do Google przy pomocy Merchant Center, a nie jak w innych formach reklamy AdWords, o słowa kluczowe.

Skuteczna reklama PLA w kilku krokach

Jak wspomniałem wyżej, reklama PLA daje realne szanse na większy ruch, pozwala dotrzeć do najbardziej wartościowych klientów, zauważalnie wpływa na widoczność. By Twoja kampania produktowa przyniosła spodziewane efekty, powinieneś pamiętać o kilku aspektach, które mają na nią realny wpływ.

Tworząc reklamę typu Product Listing Ads zwróć uwagę na:

  • jakość feedu w Google Merchant Center,
  • unikalność produktów, które chcesz zareklamować (unikalny identyfikator produktu),
  • jakość grafiki wykorzystywanej w reklamie (rozmiar nie mniejszy niż 800×800 px, max 4 MB, reprezentatywne zdjęcie),
  • priorytety, jakie możesz ustawić kampaniom (masz do wyboru priorytet wysoki, średni i niski),
  • dopasowanie oferowanych produktów do panujących trendów w wyszukiwarce,
  • tytuły produktów – dobrze, by zawierały najczęściej wyszukiwane, pasujące hasła,
  • atrybuty Google Product Category oraz Product Type – uzupełnij je,
  • dodatkowe atrybuty, które pomogą klientom podjąć decyzję o zakupie, począwszy od koloru, przez ID, rozmiar etc.

Powierz przygotowanie reklamy PLA naszym specjalistom, którzy zadbają o jej skuteczność. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem