Poprawiaj zasięg i trafiaj do swoich klientów dzięki reklamie PLA

#wiemyjak stworzyć reklamy PLA, które osiągną sukces
Zamów bezpłatną wycenę kampanii Google Ads

product listing ads

W naszym kraju zadebiutowały w listopadzie 2013 roku. Od samego początku wieszczono im sporą karierę. I słusznie – od pierwszym dnia zwiększały ruch na stronach internetowych, pozwalały na dotarcie do najbardziej wartościowych potencjalnych klientów, a także znacząco poprawiały widoczność. Można powiedzieć, że były i nadal są, synonimem zwiększania szans na zaistnienie w internecie. Reklamy Product Listing Ads (nazywane inaczej m.in. Google Shop) bo o nich mowa, są w stanie przynieść wiele korzyści różnym firmom. Warunek jest tylko jeden – muszą być tworzone z głową, zgodnie z wytycznymi. Poniżej kilka rad, które mogą znacznie poprawić skuteczność Twoich kampanii. #wiemyjak

Czym jest reklama Product Listing Ads?

Product Listing Ads, czyli PLA skierowane są dla rynku e-commerce. Miedzy innymi przy ich pomocy zwiększysz szansę na poprawę zasięgu prowadzonej kampanii. Dają realną szansę, że produkty, które oferujesz swoim klientom, będą cieszyć się jeszcze większym zainteresowaniem, zostaną dostrzeżone. A wszystko to dzięki innej formie – produkty widoczne będą w wynikach wyszukiwania. Co najważniejsze, nie będzie to tylko informacja tekstowa. PLA pozwala na dotarcie do klientów przy pomocy obrazu, bowiem reklama z listą produktów to między innymi zdjęcia, ale także tytuł, cena, nazwa sklepu i inne przydatne informacje, które interesują potencjalnych klientów.

Jak działa reklama PLA?

Podstawą działania reklam PLA jest Google Merchant Center. Jest to narzędzie, dzięki któremu prześlesz informacje o Twoim sklepie i posiadanych produktach do Google. Dlatego też, bez założenia konta w GMC się nie obejdzie. Gdy to zrobimy, będziemy musieli połączyć konta w Centrum Sprzedawcy Google z kontem AdWords.

Należy przy tym pamiętać, że dopasowanie reklam PLA odbywa się w oparciu o dane o produktach, które wyślesz do Google przy pomocy Merchant Center, a nie jak w innych formach reklamy AdWords, o słowa kluczowe.

Skuteczna reklama PLA w kilku krokach

Jak wspomniałem wyżej, reklama PLA daje realne szanse na większy ruch, pozwala dotrzeć do najbardziej wartościowych klientów, zauważalnie wpływa na widoczność. By Twoja kampania produktowa przyniosła spodziewane efekty, powinieneś pamiętać o kilku aspektach, które mają na nią realny wpływ.

Tworząc reklamę typu Product Listing Ads zwróć uwagę na:

  • jakość feedu w Google Merchant Center,
  • unikalność produktów, które chcesz zareklamować (unikalny identyfikator produktu),
  • jakość grafiki wykorzystywanej w reklamie (rozmiar nie mniejszy niż 800×800 px, max 4 MB, reprezentatywne zdjęcie),
  • priorytety, jakie możesz ustawić kampaniom (masz do wyboru priorytet wysoki, średni i niski),
  • dopasowanie oferowanych produktów do panujących trendów w wyszukiwarce,
  • tytuły produktów – dobrze, by zawierały najczęściej wyszukiwane, pasujące hasła,
  • atrybuty Google Product Category oraz Product Type – uzupełnij je,
  • dodatkowe atrybuty, które pomogą klientom podjąć decyzję o zakupie, począwszy od koloru, przez ID, rozmiar etc.
Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz