x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Łączenie Google Analytics z Google AdWords

GA plus GA

Obie usługi Google mają ogromny potencjał, który można jeszcze lepiej wykorzystać poprzez połączenie ich ze sobą. Po zintegrowaniu konta Google Analytics z Google AdWords, otrzymujemy dostęp do specjalnych statystyk, niedostępnych dla innych źródeł ruchu. Dzięki temu, możemy jeszcze lepiej zarządzać budżetem reklamowych i podejmować trafniejsze decyzje.

Najważniejsze korzyści z połączenia Google Analytics z Google AdWords:

1. Analiza ruchu oddzielnie dla kampanii/grup reklam/słów kluczowych.
Możesz sprawdzić, ile dokładnie zarabia konkretna kampania AdWords, reklama, a nawet pojedyncze słowo kluczowe i na tej podstawie optymalizować działania w Google AdWords.

2. Analiza dostosowania stawek za kliknięcia.
Dostosowanie stawek za kliknięcia do konkretnych godzin i dni nie jest jedynie teoretycznym gadżetem, którego nie można zmierzyć. Google Analytics po połączeniu z Google AdWords, pokaże nam, czy faktycznie istnieje różnica w konwersji, jeśli np. dla określonych godzin zwiększymy CPC o 15%.

3. Analiza dopasowań słów kluczowych.
W kampaniach Google AdWords istnieją dopasowania, o których pisaliśmy już wcześniej w tym miejscu. Jeśli używamy w kampanii fraz np. w dopasowaniu do wyrażenia, w Google Analytics uzyskujemy dostęp do ich odmian, powodujących wejście na stronę www.

Przykładowo, kampania zawiera słowo kluczowe lodówki energooszczędne w dopasowaniu do wyrażenia. Ktoś wpisuje w wyszukiwarce Google: „dobre lodówki energooszczędne” i widząc naszą reklamę, klika i przechodzi na stronę docelową. Google Analytics odnotuje, co dokładnie wpisał użytkownik przed przejściem na stronę. Mało tego, dokładnie widzimy zachowanie ludzi na witrynie. Dzięki temu wiemy, jakie są trendy wśród grupy docelowej i jakie faktycznie słowa kluczowe powodują konwersję.

4. Analiza ruchu płatnego pod kątem dni tygodnia oraz konkretnych godzin.
Zachowania użytkowników różnią się zależnie od usługi/produktu, którego szukają oraz od tego, w jakim momencie cyklu zakupowego się znajdują. Raport Pory dnia dostępny tylko po połączeniu konta Google Analytics z kontem Google AdWords, pozwala na dokładną analizę zachowania naszych klientów na stronie. Idąc dalej, wiemy jak dostosować treść reklam, rabaty, prezentowaną zawartość strony, ofertę itd. zależnie od czasu.

5. Analiza stron docelowych.
Kierowanie ruchu na nieodpowiednią stronę docelową jest jednym z najczęstszych i jednocześnie największych błędów. Raport Docelowe adresy URL pokazuje skuteczność działam promocyjnych, zależnie od dobranej strony docelowej reklamy AdWords. Różnice w konwersji są ogromne przy złym vs. dobrym kierowaniu reklam. Dlatego też raport ten jest jednym z najważniejszych dla zwiększania efektywności kampanii AdWords.

6. Analiza miejsc docelowych.
Reklamy w sieci reklamowej Google, wymagają innych narzędzi analitycznych niż reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Dzięki raportowi Miejsca docelowe, reklamodawca widzi, jakie strony faktycznie generują konwersji i w jakim natężeniu. Jeśli reklamy na pewnej stronie są nieskuteczne, możemy przesunąć budżet w miejsce, gdzie nasza promocja jest skuteczniejsza.

7. Analiza konwersji w kontekście pozycji słów kluczowych.
Jak pokazują dane, nie zawsze opłaca się walczyć o pierwszą pozycję w wyszukiwarce Google (zainteresowanych tematem odsyłamy do wcześniejszego wpisu). Raport Pozycje słów kluczowych w AdWords unaocznia, jaki poziom konwersji uzyskujemy dla poszczególnych słów kluczowych, zależnie od zajmowanej pozycji w wynikach wyszukiwania. Raport ten pozwala na zwiększenie konwersji oraz duże oszczędności w budżecie reklamowym – jeśli mamy najlepszą konwersję np. na pozycji 3, to nie warto płacić więcej za kliknięcia by pokazywać się wyżej.

Optymalizowanie kampanii Google AdWords, aby zarabiała więcej, wymaga wiedzy i doświadczenia oraz przede wszystkim analizy i trafnej interpretacji raportów dostępnych po połączeniu ze sobą Google Analytics z Google AdWords. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz skontaktować się z nami za pomocą formularza.

Doradzamy i dobieramy odpowiednią reklamę w Google AdWords, dostosowaną do potrzeb klienta. Sprawdź co możemy Ci zaoferować.

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Napisz do nas

Komentarze

Dodaj komentarz