Numery telefonów w reklamach AdWords, czyli skuteczny sposób na konwersję

Każdy reklamodawca chce skutecznie wpływać na swoich potencjalnych klientów. W tym celu stara się maksymalnie dostosować przekaz reklamowy, a tym samym doprowadzić do zaciekawienia ofertą. Zainteresowany użytkownik wchodzi na stronę docelową, a następnie dokonuje zakupu. Czy jednak istnieje prostszy sposób na konwersję? Owszem – Twój potencjalny klient może dokonać jej jeszcze przed wejściem na stronę.

Rozszerzenia połączeń w Google AdWords

Wszystko dzięki specjalnym rozszerzeniom reklam Google AdWords. Rozszerzenia te są rodzajem formatu, który wyświetla dodatkowe informacje o firmie. Jakich dodatkowych informacji może potrzebować Twój potencjalny klient? To między innymi adres, godziny otwarcia oraz numer telefonu, umożliwiający mu bezpośredni kontakt z Tobą. Być może osoba zainteresowana Twoim produktem lub usługą słyszała o Tobie już wcześniej, zatem jedyne, co jest jej w tym momencie potrzebne, to łatwo dostępne dane kontaktowe. Widzi Cię pierwszy raz? Z pewnością i tak zainteresuje ją, gdzie mieści się siedziba Twojej firmy oraz kiedy i jak najlepiej się z Tobą komunikować.

Dodawanie numerów do reklam

Numery telefonów w reklamach to prosta, a zarazem skuteczna zachęta do kontaktu. Google AdWords udostępnia dwie możliwości w zakresie ich dodawania.

Wyobraź sobie, że potrzebujesz szybko skorzystać z danej usługi. Jesteś głodny, więc chcesz zamówić obiad na dowóz. Planujesz spotkanie, więc chcesz zarezerwować stolik w restauracji. Wybierasz się na kręgle, więc masz zamiar dokonać rezerwacji toru. Zepsuł Ci się samochód, więc potrzebujesz szybkiego kontaktu z warsztatem. Wizyta u fryzjera, kosmetyczki? O te i wiele innych rzeczy możesz zapytać kontaktując się telefonicznie – szybko, łatwo i wygodnie. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę w swoim telefonie interesujące Cię hasło – Google zwróci wyniki wyszukiwania wraz z opcją wykonania połączenia (przycisk ,,zadzwoń”).

Powyższe przykłady dokładnie ilustrują ideę kampanii reklam typu ,,Tylko połączenie”. Reklamy te skonfigurowane są tak, by wyświetlać się na urządzeniach przenośnych, z których to możliwe jest natychmiastowe wykonanie telefonu. Jeśli klikasz – nie przechodzisz na stronę docelową, lecz od razu dzwonisz.

Druga z możliwości to standardowe rozszerzenia połączeń. Za pośrednictwem swojego konta AdWords możesz łatwo dodać posiadany przez siebie numer telefonu oraz oczekiwać, że będzie on wyświetlał się jako rozszerzenie Twojej reklamy. Kolejno, Twój klient będzie mógł ręcznie wybrać go na swoim telefonie.

Unikatowy numer Google do przekazywania połączeń

Zapewne chciałbyś śledzić oraz kontrolować połączenia, jakie generują wyświetlane reklamy. Możesz to robić dzięki specjalnie przypisanemu numerowi Google. Indywidualnie dobrany numer telefonu będzie pojawiał się wraz z reklamami, a kiedy potencjalny klient będzie chciał się do Ciebie dodzwonić, system Google AdWords przekieruje połączenie na numer telefonu Twojej firmy.

Co jednak najważniejsze, zastosowanie specjalnego numeru Google pozwoli Ci kontrolować liczbę jego wyświetleń, sprawdzać liczbę połączeń z numeru przekierowania oraz uzyskiwać informacje o tym, czy zostało nawiązane. Dowiesz się też, kiedy się odbyło, a także jak długo trwało.

Monitorowanie skuteczności dostępnych połączeń

Z pewnością zależy Ci, by dokładnie dowiedzieć się, jak skuteczny jest wyświetlany w Twoich reklamach numer telefonu. Jeśli korzystasz ze specjalnego numeru przekierowania od Google i masz zamiar śledzić połączenia telefoniczne, skorzystaj z odpowiednich ustawień na swoim koncie i rejestruj je jako konwersje. W tym celu ustal, jak długo ma trwać takie połączenie, aby zostało zarejestrowane w określony sposób.

Takich ustawień dokonasz zarówno w przypadku opcji ,,tylko połączenie”, jak i rozszerzeń połączeń. Kiedy użytkownik połączy się z numerem, w statystykach AdWords pojawią się odpowiednie dane dotyczące połączenia, przypisane do odpowiedniej kampanii oraz grupy reklam. Dzięki zgromadzonym informacjom będziesz mógł podejmować rozsądne decyzje dotyczące optymalizacji poszczególnych kampanii.

Jakie są korzyści z udostępniania numerów telefonów w reklamach?

Przede wszystkim, rozszerzenia połączeń pozytywnie wpływają na wyświetlanie reklam, poprawiają współczynnik klikalności, a tym samym czynią je bardziej efektywnymi. Wyświetlany numer jest zachętą do kontaktu, który z kolei umożliwia podjęcie działań zakupowych. Kliknięcia numeru telefonu będą kosztowały Cię tyle, ile wynosi standardowa stawka CPC.

Dodawanie numeru telefonu w reklamach AdWords ma wiele zalet. Możesz stosować go zarówno w grupie reklam, jak i całej kampanii. Kliknięcia będą powodowały połączenie wyłącznie z Twoją firmą. Co więcej, jeśli chcesz, możesz skorzystać z opcji wyświetlania reklam tylko w godzinach jej pracy.

Dużą ich zaletą takiego rozszerzenia jest fakt, iż można traktować je jako konwersję, a tym samym dokładniej oceniać jego skuteczność. Dzięki temu może na przykład okazać się, że mimo, iż kampania nie generuje dużej sprzedaży, odpowiada za znaczny, wartościowy ruch. A tym samym warto w nią inwestować.

Wiemy jak przygotować reklamy AdWords, aby charakteryzowały się dużą skutecznością. Zobacz, co możemy Ci zaoferować odnośnie Kampanii Google AdWords >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem