Jak dopasować reklamę do potrzeb odbiorców? Sprawdź, jak działają dostosowania reklam AdWords

Każdy reklamodawca chce, by oferowany przez niego produkt trafiał dokładnie do tych odbiorców, którzy mogą być nim zainteresowani. Logika podpowiada, że najlepiej byłoby móc dostosowywać reklamy odpowiednio do potrzeb użytkowników. Jak jednak robić to w przypadku, gdy nasza oferta jest naprawdę szeroka i różnorodna? Raczej ciężko byłoby tworzyć osobny przekaz reklamowy dla każdego jednego produktu. Na szczęście Google AdWords ma na to znacznie lepszy sposób.

Bez względu na to, jak wieloma produktami dysponujesz, jak wiele oferujesz usług oraz jak często aktualizujesz ich ceny, dzięki odpowiednim narzędziom Google AdWords możesz wprowadzać specjalne dostosowania reklam. Co więcej, są to dostosowania w czasie rzeczywistym. Tym samym mają one możliwość bycia zawsze aktualnymi, a także możliwie najlepiej dopasowanymi do wyszukiwań użytkowników. Jak to możliwe?

Jak działają dostosowania reklam AdWords?

Zaczynasz od zgromadzenia danych, które będziesz chciał wykorzystać w swoich reklamach. Potrzebne informacje wpisujesz w arkuszu kalkulacyjnym; mogą to być produkty, ceny, dane dotyczące rabatów, czas trwania promocji, interesujące użytkowników lokalizacje, słowa kluczowe związane z marką. Kolejno określasz, w których kampaniach, grupach reklam lub z którymi słowami kluczowymi mają być one używane. Specjalnie opracowane parametry – tak zwane moduły dostosowania reklam, pozwolą później wypełnić tekst reklamy przesłanymi przez Ciebie danymi.

Równie dobrze możesz skorzystać też z funkcji countdown, która informuje dostosowanie, do jakiej daty i czasu ma odliczać – w domyśle: daty i czasu, w których kończy się oferowana przez Ciebie promocja. Dzięki temu, Twój potencjalny klient otrzyma ograniczone czasowo wezwanie do działania. #wiemyjak

Jak działają same moduły dostosowania reklam?

Moduły dostosowania reklam to parametry, które umieszczane są w nawiasach klamrowych. Za każdym razem, kiedy reklama wyświetla się w odpowiedzi na wyszukiwanie użytkownika, parametry te zastępowane są dynamicznym tekstem. Innymi słowy, dostosowania reklam modyfikują je tak, aby pasowały do potencjalnych klientów – do wyszukiwanych przez nich haseł, przeglądanej przez nich zawartości stron, urządzeń, których używają oraz daty czy godziny wyświetlania reklam. Moduły dostosowania dodawać można do każdej reklamy tekstowej w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, a także w dowolnym jej miejscu, z wyłączeniem pól adresów URL.

Moduły dostosowania działają niemal tak, jak funkcja wstawienia słowa kluczowego. Funkcja ta używa odpowiedniego parametru, celem umieszczenia w tekście reklamy słowa kluczowego, na które kierowana jest reklama. W efekcie moduł zostaje wypełniony przesłanymi przez nas danymi dostosowania reklamy lub wspomnianą wcześniej funkcją countdown, ewentualnie zastosowane zostaną obie te opcje.

Jakie są zalety dostosowania reklam?

Dostosowanie reklam to jednocześnie dostosowanie komunikatów do interesujących nas odbiorców. Dzięki takiej funkcji, reklamy precyzyjnie dobierane są do poszczególnych wyszukiwań bądź oglądanych przez użytkowników stron. Pozwalają one również ograniczyć wezwanie do działania pod względem czasu – dzięki funkcji countdown możemy podać wprost, ile czasu zostało klientowi na podjęcie działania.

Dostosowania reklam powodują też, że każda z nich może mieć wiele różnych odmian. Ta natomiast, która okaże się najbardziej trafna, wyświetli się odpowiedniemu użytkownikowi. Prawidłowo używane dostosowania dają użytkownikom pewność, że posiadamy właśnie to, czego poszukują, a także zachęcają do kupienia tego produktu właśnie u nas!

Jak zaoszczędzić czas dzięki dostosowaniom AdWords?

Dostosowanie reklam to inaczej ich optymalizacja na dużą skalę, ale i optymalizacja samego procesu reklamowania produktów. Pozwala ono bowiem na ograniczenie czasu spędzanego na opracowywaniu reklam oraz zbytecznym ich weryfikowaniu. System AdWords będzie weryfikował je za nas, tworząc możliwie najlepiej dopasowane reklamy. W efekcie, nasi potencjalni klienci będą widzieli dokładnie te reklamy, które nie dość, że ściśle związane są z aktualnymi informacjami, jakimi dysponuje firma, to i ściśle wiążą się z tym, czego szukają. Z faktu tego płynie prosty wniosek – klientom dostosowanie reklam zapewnia bezsprzecznie większą wygodę, reklamodawcom zaś gwarantuje zwiększenie skuteczności reklam tekstowych.

Mamy nadzieję, że powyższy tekst pozwolił Ci przekonać się, że warto korzystać z dostosowań reklam Google AdWords. Z tego artykułu dowiedziałeś się, że:

  • możesz w łatwy sposób dostosowywać swoje reklamy do odbiorców,
  • aby dopasować reklamę do użytkownika musisz tylko wskazać potrzebne dane, które kolejno zostaną wykorzystane przez Google AdWords,
  • Google AdWords automatycznie dostosuje Twoją reklamę do wyszukiwań użytkownika,
  • dzięki dostosowaniom reklam zaoszczędzisz czas oraz wyświetlisz je wszędzie tam, gdzie będzie to potrzebne,
  • dostosowania reklam w czasie rzeczywistym umożliwią Ci powiązanie ich z aktualną ofertą i promocją.

Nasi specjaliści doskonale wiedzą jak stworzyć skuteczną reklamę AdWords, która będzie dopasowana do potrzeb odbiorców. Sprawdź ofertę na Kampanie Google AdWords  >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Łukasz pisze:

    Zawsze się zastanawiałem jak to jest zrobione, że szukane przeze mnie frazy nie ważne jak zmyślne, znajdują się w boksie reklamowym. Zawsze myślałem, że ktoś zadał sobie sporo trudu i dodał bardzo dużo kombinacji słów kluczowych. Teraz wiem jak to jest na prawdę :)

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem