Oferta dopasowana do potrzeb – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Prowadzisz firmę, która oferuje swoim klientom niezliczone ilości produktów? Stawiasz na sezonowość, gdyż działasz w branży, która największe zyski czerpie o konkretnej porze roku? A może celujesz w nowe rynki? Jeśli choć raz odpowiedziałeś twierdząco na powyższe pytania, reklamy dynamiczne powinny Cię zainteresować – to sposób, by to treść witryny, a nie słowa kluczowe stanowiły podstawę promocji w sieci. Brzmi dobrze, prawda?

Istnieją firmy, szczególnie sklepy internetowe, których oferta zbudowana jest w oparciu o wyjątkowo dużą bazę produktów. W tym przypadku szybkim i efektywnym sposobem na promocję będzie skorzystanie właśnie z reklam dynamicznych.

Reklama o wysokiej dynamice

To, co wyróżnia dynamiczne reklamy w wyszukiwarce na tle innych rozwiązań, jest sposób w jaki odpowiadają na zapytania internautów. Nie bazują bowiem na słowach kluczowych, jak ma to miejsce w zdecydowanej większości reklam tekstowych, lecz na zawartości strony internetowej. Właśnie ta cecha wymieniana jest jako jeden z wyróżników tej formy promocji. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce nie wymagają bowiem tworzenia listy słów kluczowych, która w przypadku mocno rozbudowanych sklepów mogłaby być długa, ani stron docelowych.

Jak przekłada się to na codzienne sytuacje? Internauci poszukując w sieci konkretnych produktów i usług, często formułują zapytania w sposób nieprzewidywalny. Wyszukują przy pomocy haseł, które wcześniej mogły nie wystąpić. Według danych od Google, aż 15 proc. dziennych wyszukań odbywa się po raz pierwszy. Skutkiem są nietrafne decyzje zakupowe lub ich całkowity brak. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są odpowiedzią na tego typu sytuacje. Działają bowiem tak, by zwrócić dokładnie na to, czego potrzeba. Wykorzystując technologię Google do indeksowania treści w sieci, analizują zapytanie i jeśli dana witryna odpowiada potrzebom internauty, wyświetlają jej reklamę. Podobnie funkcjonują nagłówki oraz strony docelowe – te są dynamicznie generowane w oparciu o produkty i usługi.

Zastosowanie reklam dynamicznych może przynieść największe korzyści firmom, których oferta spełnia pewne warunki. Informuje o tym poniższa grafika:

Reklamy dynamiczne

Treść witryny jest kluczowa

Jak wspomnieliśmy wyżej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce poza indeksowaniem stron, największa uwagę zwracają na treść. Ta jest grupowana w kategorie, dopasowane do produktów i usług. W związku z tym reklama jest wyświetlana tylko wtedy, gdy właściciel witryny posiada stronę docelową odpowiadającą zapytaniu. Co istotne, kategorie produktów i usług mogą być zawężone, bardziej szczegółowe.

Jednak to nie wszystko. Tegoroczne zmiany w dynamicznych reklamach, o których pisaliśmy na początku sierpnia, przyniosły również inne nowości. Jedną z nich jest narzędzie, które pozwoli zobaczyć przykładowe hasła, na które kierowane są reklamy z przypisanymi do nich kategoriami.

Największe zalety reklamy dynamicznej

Na wstępie wspomnieliśmy, że oszczędność czasu jest jedną z największych zalet dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Nie musimy bowiem definiować słów kluczowych, ustalać stawek czy tekstu promocyjnego. Nie jest to jednak jedyna korzyść płynąca z tej formy reklamy. Równie istotne jak oszczędność czasu jest bez wątpienia automatyczne generowanie nagłówków w reklamach. Dynamiczne reklamy działają tak, by odpowiadać konkretnemu zapytaniu. W związku z tym nagłówek, dłuższy niż przy standardowych reklamach tekstowych, tworzony automatycznie, zawiera słowa z wyszukiwanego hasła przez użytkownika oraz treści ze strony docelowej. Korzystając z pomocy reklam dynamicznych zapewnimy sobie miejsce w linkach sponsorowanych na niszowe frazy, których wskaźnik konwersji często przekracza ten ze słów ogólnych.

Dynamiczna reklama w wyszukiwarce może nie jest doskonałym wyborem dla witryn z jednodniowymi ofertami, jednak należy do wyjątkowo aktualnych. Roboty Google po zmianach wprowadzonych na zindeksowanych stronach, ponownie je odwiedzają by sprawdzić bieżącą wersję.

Reklamy dynamiczne to również realna szansa na zwiększenie ruchu na stronie. W związku z możliwością dotarcia do większej grupy odbiorców niż kampanie kierowane na słowa kluczowe, mogą zgromadzić na witrynie zauważalnie większą liczbę osób, a tym samym poprawić ogólną sprzedaż.

Nasi specjaliści doradzą Ci jaka forma reklamy w internecie będzie dla Ciebie najskuteczniejsza. Dowiedz się więcej zapoznając się z naszą ofertą kampanii Google AdWords >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem