Baner internetowy – zalety i wady

Wystarczy, że wejdziemy na jakąkolwiek stronę internetową zamieszczającą treści reklamowe, a niemal za każdym razem natkniemy się na przynajmniej jeden baner internetowy. Mimo iż ten typ ogłoszeń reklamowych istnieje już od wielu lat (pojawiły się w 1994 roku), ich popularność tak naprawdę nigdy nie zmalała. Nie bez powodu programy służące do marketingu internetowego (np. Google AdSense) posiadają również opcję emisji banerów internetowych. Bez względu na to, czy planujemy zorganizowanie naszej własnej kampanii marketingowej, czy po prostu chcielibyśmy umieścić baner online na naszej stronie, powinniśmy poznać zarówno zalety, jak i wady tych reklam. Zacznijmy od zalet.

Baner internetowy i jego najważniejsze zalety

Baner przyciąga uwagę. Ta forma reklamy zdecydowanie wyróżnia się na stronach odwiedzanych przez użytkowników – różne kolory, odpowiedni format i ciekawe animacje sprawiają, że większość osób spojrzy na taką reklamę. Liczy się też treść – gdy przekaz będzie czytelny i przekonujący, istnieje duża szansa na zaciekawienie odbiorcy. Wtedy bardzo prawdopodobne jest, że kliknie on w reklamę, a tym samym przejdzie na stronę reklamodawcy.

Możliwość wyboru ścisłej grupy docelowej. Ogromnym plusem zastosowania banerów reklamowych w internecie jest możliwość kierowania ich do wybranej grupy docelowej, co zwiększa ich skuteczność. Wybrać można również miejsce, w którym pojawi się reklama. Dzięki temu baner może pojawić się tam, gdzie wchodzą potencjalni klienci danej firmy.

Serwer reklamowy. Format banerów internetowych jest akceptowany przez wszystkie serwery reklamowe, w przeciwieństwie do nieco bardziej zaawansowanych (ale również problematycznych) formatów – Flash, Rich-Media czy nawet Wideo. Jego wycena również jest łatwiejsza ponieważ wszystkie firmy zajmujące się reklamą mają do czynienia z banerami i stawka za nie jest z góry ustalona. Warto wspomnieć, że banery świetnie współpracują z Google AdSense i Google AdWords – jednymi z najbardziej popularnych narzędzi do marketingu internetowego.

Baner online jest też łatwy w użyciu

Design reklam. Warto podkreślić, że praca z banerami jest dosyć łatwa. Nawet początkujący projektant może stworzyć baner reklamowy w internecie, który spełnia wszelkie wizualne wymagania, jednocześnie w skuteczny sposób przyciągając uwagę gości na stronie. Można regulować ich rozmiar w celu lepszego dopasowania do przestrzeni reklamowej, łatwo je również zmienić w sytuacji, gdy dany baner nie przynosi satysfakcjonujących nas rezultatów.

Łatwość działania. Umieszczenie baneru internetowego na stronie jest proste. Ogranicza się głównie do znajomości adresu strony reklamowanej oraz miejsca przeznaczonego na reklamy. Umieszczenie banera zajmie nam dosłownie kilka sekund, nawet jeśli nie jesteśmy ekspertami od CSS, HTML czy Flasha. Bardziej zaawansowane formaty sprawiają znacznie więcej problemów, zwłaszcza w przypadku wystąpienia błędu, dlatego warto wtedy zdać się na pomoc fachowców.

Banery Google – jak współpracują z Google AdWords i AdSense?

Banery bardzo często wykorzystywane są w kampaniach Google AdWords i Adsense oraz dzięki swoim zaletom skutecznie wspomagają kampanie reklamowe w internecie. Aby zapewnić skuteczność reklamie banerowej ważne jest odpowiednie przygotowanie grafik i wyświetlanych haseł, jak i dobór odpowiednich stron internetowych, na których reklamy będą wyświetlane. Taki system działania pozwoli na dotarcie do najszerszego grona klientów. Możliwe jest samodzielne stworzenie banerów online, ale efekty takiej kampanii będą zadowalające przy odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu reklamodawcy.

Baner internetowy i jego cechy

Czy banery internetowe mają wady?

Niestety nic nie jest idealne i mimo wielu zalet, banery mogą mieć też swoje wady. Jest to związane z niewłaściwym użyciem tej formy reklamy i tworzenie banerów nachalnych, z nieodpowiednią treścią, skierowanych do niewłaściwej grupy docelowej. To powoduje, że banery internetowe zamiast zachęcać, zdecydowanie odstraszają klientów. Duża ilość niewłaściwych reklam sprawia, że część potencjalnych odbiorców może podchodzić sceptycznie do tej formy reklamy.

Jeśli chcemy stworzyć ciekawy i przyciągający oko baner internetowy, zatrudnijmy w tym celu specjalistów. W przeciwnym razie nasze wysiłki mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Baner reklamowy w internecie to dobry wybór?

Podsumowując, baner internetowy jest narzędziem przystępnym zarówno w tworzeniu, jak i w zarządzaniu. By jednak usprawnić naszą kampanię marketingową, baner powinien być dobrze dopracowany i uzupełniany również innymi formami reklamy. Odpowiednio opracowany baner to klucz do sukcesu i głównie na tym należało by się skupić korzystając z tej formy reklamy.

Nie jesteś pewien, jaki baner reklamowy będzie dla Ciebie odpowiedni? Nasi specjaliści doradzą Ci, jaką formę reklamy powinieneś wybrać. Zapoznaj się z naszą ofertą na kampanie reklamowe Google AdWords >>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem