SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Reklama kontekstowa: Z czym to się je?

Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami i chcesz dotrzeć do wszystkich wielbicieli mody to Twoja obecność na portalach poświęconych trendom w modzie jest obowiązkowa. Prezentacja nowej kolekcji na stronach dopasowanych tematycznie do Twojej działalności będzie szybkim sposobem by dotrzeć do grupy docelowej i uzyskać ich zainteresowanie Twoim sklepem. Jeśli zdecydujesz się na taką formę promocji wówczas skorzystasz z reklamy kontekstowej.

Reklama kontekstowa to skuteczny sposób prezentowania reklam użytkownikom różnych usług i produktów. Polega ona na dopasowaniu stron do treści owych reklam w celu zwiększenia prawdopodobieństwa dotarcia do odpowiedniego klienta. Jako reklamodawca możesz uruchomić reklamę kontekstową poprzez system Google AdWords. Dla reklamobiorcy natomiast ciekawe mogą się okazać reklamy Google AdSense.

Google AdWords dla reklamodawcy

Wykorzystanie reklamy kontekstowej to świetny sposób na rozpoczęcie przygody z reklamą w Google, a jednocześnie poznanie jej podstaw. Mając wybrane słowa kluczowe, system Google dobierze strony internetowe, które są zgodne tematycznie z promowanym produktem lub usługą. System dba o to by treść reklamy pasowała do strony, na której ma się ona znaleźć.

Przy tworzeniu reklamy istnieje wiele możliwości, ponieważ nie trzeba ograniczać się wyłącznie do formy tekstowej. Innymi wariantami jest reklama graficzna oraz wideo.

Jakie są zalety reklamy kontekstowej?

Kluczem do sukcesu jest zgodność. Jako użytkownicy, chcemy widzieć reklamy, które wychodzą naprzeciw naszym aktualnym potrzebom i reklama kontekstowa spełnia to zadanie. Nikt nie lubi być bombardowany niechcianymi ogłoszeniami proszków do prania czy pasty do zębów, ale reklama pożądanej przez nas usługi lub produktu, która na dodatek sama nas szuka… Jest to bardzo duże ułatwienie, nie wspominając o oszczędności czasu.

Jako usługodawcy chcemy oferować reklamy, które trafią do naszych potencjalnych klientów. Muszą przynajmniej w pewnym stopniu łączyć to, czego szukają z tym co oferujemy, dlatego ogromnym plusem jest fakt, że nasza reklama i portal na który trafi będą spójne tematycznie. Możemy sprecyzować do jakiej grupy odbiorców reklama ma dotrzeć. Zaletą jest również to, że decydujemy na wstępie ile chcemy przeznaczyć na reklamę kontekstową, możemy wybrać sposób rozliczeń, a następnie wszystko samodzielnie śledzić i kontrolować.

Reklama kontekstowa

Ile kosztuje reklama kontekstowa?

Reklama kontekstowa kosztuje tyle ile reklamodawca zdecyduje, że ma kosztować. Samodzielnie można ustalić budżet, który chcesz przeznaczyć na działania promocyjne.

Koszty za reklamę kontekstową są zazwyczaj liczone na zasadzie CPC (ang. cost per click – opłata za jedno kliknięcie), zaś samo założenie konta jest proste i całkowicie darmowe. Można wybrać również inny sposób rozliczeń, jakim jest CPM (ang. cost per mile – opłata za wyświetlenia).

Reklamy AdSense dla reklamobiorcy

Po jednej stronie są reklamodawcy, którzy chcą promować swoje usługi i produkty na różnych portalach, a po drugiej są reklamobiorcy, czyli właściciele stron, którzy chcą udostępnić przestrzeń reklamową na swojej stronie i jednocześnie zarobić.

Jednym z narzędzi dla reklamobiorców, które pozwala zarządzać wyświetlanymi reklamami jest Google AdSense. Dzięki systemowi AdSense można kontrolować to gdzie i w jaki sposób reklamy mają się wyświetlać. Właściciel witryny sprawdza, czy reklamy Google AdSense wyświetlane na jego portalu zgadzają się z tematem przewodnim jaki jest poruszany na stronie.

Narzędzie to pozwala wybrać typ reklam, który ma się wyświetlać w postaci linków z hasłami bądź boksów reklamowych. Wyświetlane reklamy mogą być w formie tekstowej, graficznej, a nawet wideo. Dzięki Google AdSense można zmieniać wygląd reklam, dopasować je do stron internetowych (a nawet gier komputerowych), oraz wskazać miejsce, w którym mają się one pojawiać. Natychmiastowy dostęp do szerokiej puli reklamodawców, funkcja automatycznego kierowania, spersonalizowane raporty oraz wiele innych przydatnych opcji, czynią, system Google AdSense bardzo atrakcyjnym dla reklamobiorców. Narzędzie to daje możliwość wybrania reklam, które chcesz wyświetlać tak, aby były one skierowane do odbiorców Twojego portalu. Dzięki dostępowi do różnego rodzaju filtrów można odrzucić te reklamy, których nie chcesz na witrynie.

System AdSense jest prostym narzędziem, nie wymaga specjalnego szkolenia, dlatego jest tak popularny wśród reklamobiorców. Bez większych przygotowań, należy na wybranych stronach wstawić kod html, który zostanie Ci przesłany. To pierwszy i ostatni krok by rozpocząć swoją przygodę z reklamami Google AdSense.

Czy reklama kontekstowa generuje zyski?

Reklama kontekstowa generuje przychód zarówno dla reklamodawcy, jak i dla reklamobiorcy. Reklamy wciąż stanowią niezwykle wartościowy element marketingu internetowego. Dobrze skonfigurowana oraz stale kontrolowana przynosi ponadprzeciętne zyski. Ze strony reklamodawcy ważne jest, aby stworzyć taką reklamę, która zainteresuje grupę docelową oraz dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli to się uda wówczas można oczekiwać wysokiego zysku z inwestycji. Natomiast, reklamobiorca powinien skupić się na kontrolowaniu reklam, które wyświetlają się na stronie – im większe dopasowanie reklam, tym większa liczba kliknięć a zatem wyższe zarobki dla właściciela witryny.

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem