8 wartościowych porad jak prowadzić serwis społecznościowy

Serwisy społecznościowe stają się doskonałym narzędziem do promowania marki. Jednak jak się okazuje ich prowadzenie nie jest tak proste jak przysłowiowa bułka z masłem. Chcąc uzyskać dzięki kanałom społecznościowym jak najlepsze wyniki w promowaniu swoich produktów, musimy pamiętać o podstawowych zasadach pomagających budować lepsze relacje z klientami. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wskazówki, które pomogą skutecznie prowadzić kanał Twojej firmy na serwisie społecznościowym. #wiemyjak

Serwis społecznościowy – dlaczego warto zakładać konta firmowe?

O tym czym jest social media marketing i jakie korzyści dla firmy daje prowadzenie konta na serwisie społecznościowym pisaliśmy już wcześniej we wpisie „Co to jest social media marketing i jakie oferuje możliwości?” Teraz dla w skrócie przypomnimy najważniejsze kwestie. Serwis społecznościowy pozwala na:

  • lepsze promowanie marki przy stosunkowo niewielkich kosztach;
  • nawiązanie kontaktu z klientem;
  • aktywizowanie klientów;
  • dotarcie do większej liczby odbiorców;
  • budowanie świadomości marki.

Serwisy społecznościowe – o czym pamiętać prowadząc kanały firmowe?

Oto najważniejsze kwestie, o których musisz pamiętać prowadząc serwis społecznościowy:

1. Publikuj tylko takie treści, które mają wartość dla Twoich odbiorców – na profilu firmy publikuj posty przedstawiające wysoką jakość oraz takie, które będą ciekawe dla odbiorców. Kiedy zaczniesz odbiegać od tej zasady możesz zacząć tracić obserwatorów. Zdobyłeś 2000 osób, które polubiły Twój fanpage, bo publikowałeś posty na temat zdrowego odżywiania, ale nagle stwierdzasz, że 50% Twoich postów to będą śmieszne obrazki pobrane z internetu. Musisz mieć świadomość, że Twojej obecnej grupie może się to nie spodobać. Jeśli chcą dawkę śmiesznych obrazków to polubią demotywatory, do Ciebie przyszli bo serwowałeś im dawkę informacji o zdrowej diecie.

1. Bądź wyrozumiały i zachowaj spokój – niejednokrotnie może zdarzyć się, że klienci będą publicznie narzekać na produkt lub usługi oferowane przez Twoją firmę. W takiej sytuacji nie należy wchodzić w dyskusję publicznie, a zasugerować klientowi kontakt z działem obsługi klienta, podając mail lub telefon kontaktowy. Jeśli rozpoczniesz publiczną dyskusję, to możesz jej długo później nie zatrzymać. W social mediach nie ma możliwości moderacji komentarzy.

3. Odpowiednio planuj publikację postów – zbyt duża liczba postów oraz ich chaotyczna publikacja może spowodować, że stracisz część odbiorców. Staraj się obserwować jak reagują Twoi odbiorcy, wówczas łatwiej ocenisz ile postów możesz im dziennie wyświetlać. Przemyśl również godziny publikacji, możesz przetestować o których godzinach masz większy zasięg i wówczas publikować posty.

4. Dbaj o spójny wizerunek marki – planuj działania w serwisach społecznościowych, by łatwiej można było je kontrolować i zwiększać grono odbiorców. Ale także dbaj by to co publikujesz na portalach społecznościowych, było spójne z przekazem jaki komunikujesz w innych miejscach. Kreujesz się na profesjonalistę, poruszasz na blogu poważne tematy a na społecznościówkach wrzucasz zabawne filmiki. Zastanów się czy to nie sprawi, że potencjalny klient będzie miał problem z oceną Twojej firmy?

5. Obserwuj konkurencyjne strony – warto obserwować konkurencyjne strony (o podobnej tematyce) i udzielać się na nich, także z konta firmowego. Komentarze czy polubienia mogą być zauważone przez Twoich potencjalnych odbiorców. Nie bój się wypowiedzieć na innym konkurencyjnym portalu społecznościowym w imieniu firmy.

6. Przygotuj się na sytuacje kryzysowe – kryzysy w social mediach zdarzają się nieustannie, mogą przytrafić się i Tobie. W takich sytuacjach najważniejsze jest zachowanie spokoju. Przemyśl dwa razy czy masz rację, czy jednak lepiej przyznać się publicznie do pomyłki.

7. Sprawdzaj efekty swoich działań w social mediach – jak to zrobić opisaliśmy szerzej w jednym z poprzednich wpisów, gdzie przygotowaliśmy też zestawienie narzędzi ułatwiających działania w serwisach społecznościowych.

8. Śledź zmiany w social media – tak jak wszystko, tak i zasady i trendy w social media cały czas się zmieniają. Warto być na bieżąco, by od razu reagować na wszelkie zmiany w zachowaniach potencjalnych odbiorców publikowanych przez Ciebie treści.

9. Nie zamykaj się wyłącznie na social mediach – jeśli prowadzisz sklep internetowy, firmę usługową poza działaniami w social mediach, warto zainwestować w profesjonalną stronę internetową, na której dokładnie można zaprezentować firmę i pełna ofertę. Posiadając już stronę należy zadbać o jej promocję w internecie inwestując w pozycjonowanie stron www, content marketing, analitykę internetową czy reklamy Google.  Sprawdź co daje połączenie pozycjonowania, content marketingu i social media.

Wiemy jak promować firmy w internecie. Chcesz, abyśmy pomogli zwiększyć widoczność Twojej strony?

Zapraszamy do zapoznania się

z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE STRON

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem