Czy marketing w wyszukiwarkach internetowych jest efektywny?

Marketing internetowy w wyszukiwarkach

Wielu przedsiębiorców, zastanawia się, czy zainwestować w marketing internetowy w wyszukiwarkach. Próbują oni ocenić czy SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych ) może być dla firmy opłacalny.

Najczęściej pada pytania: czy inwestycja w marketing w wyszukiwarkach pomaga osiągnąć zakładane cele biznesowe, czy przyczynia się do wzrostu współczynnika konwersji? Spróbujmy zatem odpowiedzieć na te pytania.

Czym jest marketing w wyszukiwarkach?

Zacznijmy od samego pojęcia. Marketing w wyszukiwarkach internetowych to wszystkie działania, które zmierzają do zwiększenia widoczności serwisu w konkretnej wyszukiwarce. W Polsce jeśli mówimy o wyszukiwarce to najczęstszej myślimy o Google. Do SEM zaliczyć można działania związane z widocznością w wynikach organicznych (Pozycjonowanie stron, SEO) oraz reklamę płatną w Google (tzw. reklamę PPC).

Celem powyższych działań jest zapewnienie widoczności w wynikach Google (organicznych i płatnych) pod wybrane słowa kluczowe, jak i nakłonienie użytkowników do dokonania określonych aktywności na stronie internetowej, np. dokonanie zakupu czy przeczytanie wartościowego artykułu. Marketing w wyszukiwarkach jest sposobem dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, która może zainteresować się treściami lub ofertą zaprezentowaną za pośrednictwem witryny internetowej.

Dlaczego firmy w inwestują w marketing internetowy w wyszukiwarkach ?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że działalność marketingowa generuje wyłącznie koszty i nie przynosi zysku. Oczywiście nie jest to prawda. Promocja i reklama pozwalają zaistnieć w świadomości konsumentów i zaprezentować nową ofertę produktową. W ten sposób informujemy klientów, że świadczymy określone usługi lub sprzedajemy ciekawe produkty. Marketing w wyszukiwarkach internetowych jest nowoczesną formą reklamy, która ma zastosowanie dla firm prowadzących działalność w internecie oraz pozyskujących klientów za pośrednictwem sieci.

Czy to oznacza, że każdy właściciel serwisu powinien inwestować w SEM?  Wszystko zależy od skali prowadzonego biznesu, profilu działalności, a także celów biznesowych. Rozpoczynając działalność w e-commerce, należy zainteresować się promocją i reklamą w sieci. Marketing w wyszukiwarkach pozwala pozyskać nowych klientów oraz umocnić swoją pozycję.

Dlaczego marketing w wyszukiwarkach internetowych jest efektywny?

Pomysłów na zwiększenie ruchu na stronie, a w konsekwencji wzrostu sprzedaży może być wiele. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeznaczyć część budżetu na tradycyjne formy reklamy, do których należą m.in.: ulotki, spoty reklamowe emitowane w telewizji czy billboardy. Jednak warto zapoznać się również z SEM.

Co sprawia, że marketing internetowy w wyszukiwarkach jest efektywny? Jaka jest jego przewaga nad konwencjonalnymi sposobami promocji?

Wielu z nas codziennie korzysta z internetu. W wyszukiwarce Google szukamy odpowiedzi na pytania, przepisów na obiad, sposobów na naprawę zmywarki, a coraz częściej produktów i usług.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych pozwala na wykorzystanie różnych sposobów dotarcia i oddziaływania na grupy odbiorców, które nieco inaczej poszukują informacji w sieci oraz dokonują zakupów.

Przyjrzyjmy się konkretnym działaniom, które możemy podjąć w ramach SEM.

Kampanie Google AdWords

Jeśli zależy Ci na szybkim pojawieniu się w wynikach wyszukiwania, zainteresuj się Google AdWords. Specjaliści Google AdWords mogą przygotują dla Ciebie reklamę pod określone słowa kluczowe. Jeśli użytkownik wpisze daną frazę w pasku wyszukiwarki, Twoja oferta pojawi się w sekcji płatnych wyników wyszukiwania.

Odpowiednio przygotowana reklama sprawi, że link do Twojego pojawi się wielu potencjalnym klientom. Kampanie płatne dają szybsze efekty niż działania SEO. Możesz sam decydować jak duży budżet chcesz przeznaczyć na reklamę. W każdej chwili możesz przerwać niedziałającą reklamę. Zaletą Google Adwords jest również możliwość kierowania reklamy do konkretnej grupy docelowej.

Pozycjonowanie (SEO)

Jeśli natomiast masz więcej czasu i chcesz długotrwałych efektów w postaci widoczności w wynikach organicznych powinieneś zainteresować się inną częścią marketingu w wyszukiwarkach czyli SEO. Odpowiednia optymalizacja strony internetowej, zadbanie o wysoką jakość treści nasyconych frazami kluczowymi oraz pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do witryny sprawi, że Twoja domena ma szansę zaistnieć w naturalnych wynikach wyszukiwania. Inwestując w pozycjonowanie firma ma szansę osiągnąć stałą widoczność w Google.

Dobrym pomysłem jest również łączenie wielu działań SEM, tworząc spójną strategię.

Czy skuteczność marketingu internetowego w wyszukiwarkach jest potwierdzona?

SEM jest efektywne, co potwierdzają internetowi sprzedawcy. W 2014 r. Shop.org i Forrester Research przeprowadzili badanie, którego wyniki wskazały jednoznacznie na zadowolenie przedsiębiorców ze stosowania marketingu w wyszukiwarkach. 85 proc. ankietowanych potwierdziło, że SEM jest najbardziej efektywną metodą pozyskiwania klientów.

Jeśli zależy Ci na widoczności w wyszukiwarce Google, ale także całym internecie to zachęcamy do zapoznania się z nasza ofertą współpracy w formule KOP>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem