Podstawy SEO – czyli o co pytamy konsultanta SEO?

podstawy SEO

Wiele osób, które nie zajmują się marketingiem internetowym słysząc słowa SEO, pozycjonowanie fraz czy algorytmy wyszukiwarki Google nie ma pojęcia o co właściwie chodzi. Najłatwiejszym sposobem jest wpisanie tych fraz w Google, jednak w w internecie krąży wiele mitów na temat SEO. Pierwszy kontakt z konsultantem SEO często wiąże się z wieloma pytaniami o podstawy SEO i prostowaniem nieprawdziwych informacji. Dla tych który chcą poznać odpowiedzi na pewne pytania o podstawy SEO i kwestie związane z działaniem wyszukiwarki Google przygotowaliśmy ten artykuł. Ile kosztuje pozycjonowanie fraz, jak długo może zająć ? Na te i inne pytania odpowiedzi znajdziecie poniżej.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
Zachęcamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie stron!

Ile kosztuje pozycjonowanie fraz?

Zacznijmy od sformułowania tego pytania. Chcąc poznać ceny pozycjonowania powinniśmy zapytać o kompleksowe pozycjonowanie SEO nie zaś cenę za pozycjonowanie jednej, dwóch czy pięciu fraz. W internecie możemy znaleźć różne cenniki, a wszystko zależy od firmy, która oferuje takie usługi. Trzeba jednak wystrzegać się skrajnie niskich cen, gdyż mogą świadczyć o tym, że firma korzysta z metod typu black hat seo. Są to metody, które dają szybkie efekty, jednak są źle postrzegane przez przeglądarki i ich algorytmy. Ich stosowanie może skutkować znacznym obniżeniem pozycji strony w przeglądarce, a nawet całkowitym ich zablokowaniem.  Agencje wykorzystujące bezpieczne metody pozycjonowania oferują znacznie wyższe ceny, a co za tym idzie długotrwałe wyniki, kompleksowe działania i wsparcie konsultantów SEO. Z pewnością konsultant SEO z takiej agencji chętnie odpowie na wszelkie pytania i wyjaśni wątpliwości.

Ile czasu trzeba czekać, aż pozycjonowanie fraz da pierwsze efekty?

Wzrost ruchu na stronie związany z pozycjonowaniem fraz i innymi działaniami SEO nie jest natychmiastowy. Czasami na widoczne rezultaty należy poczekać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Wszystko zależy od tego jak trudne są to frazy, czyli jaka jest ich miesięczna liczba wyszukań oraz jak duża jest konkurencja. Prostsze frazy może udać się wypozycjonować w kilka miesięcy, jednak na te trudniejsze przyjdzie nam poczekać. Dobrze wykonane SEO pozwoli na równomierny wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie wzrost zainteresowania ofertą firmy.

Czy warto inwestować w działania PPC?

PPC czyli Pay Per Clik (dosłownie płać za kliknięcie) to działanie uzupełniające. Czy warto je stosować? Wszystko zależy od tego jaka jest główna strategia pozycjonowania fraz. Konsultant SEO może zalecić takie zadania, jeśli uzna to za stosowne. W wielu przypadkach warto łączyć SEO i PPC. Jednak decyzja musi być poprzedzona dokładną analizą pozycji strony oraz działań konkurencji.

Dlaczego działania SEO należy prowadzić cały czas?

Podstawy SEO mówią wyraźnie o tym, że skutecznie działania mające na celu pozycjonowanie stron muszą być ciągłe – nie można ich przerwać. Dzieje się tak, dlatego że wszystko w internecie jest dynamiczne. Pojawiają się nowe strony, które również są pozycjonowane. Zatem nawet chwilowa przerwa w działaniach SEO dla naszej strony może przynieść dużo strat i szybki spadek jej pozycji w rankingach. Konsultant SEO nieustannie analizując wyniki może podjąć decyzje o wprowadzeniu kolejnych działań, które poprawią widoczność firmy w internecie.

Dlaczego konsultant SEO odradził kupowanie linków w farmach linków?

Kupowanie linków w tzw. farmach linków może wydawać się dobrym i szybkim rozwiązaniem na pozycjonowanie strony. Jednak jak się okazuje może zaszkodzić pozycji strony. Wystarczy poznać podstawy SEO by dowiedzieć się jak Google reaguje gdy do strony prowadzi dużo spamerskich linków.

Czy firma pozycjonująca strony może zagwarantować konkretną pozycję w rankingach?

Firma oferująca usługi związane z pozycjonowaniem stron nie może nigdy zagwarantować konkretnej pozycji dla Twojej strony. Internet jest dynamiczny i nie da się przewidzieć co się stanie. Dlatego gwarancję pozycji w top 5 czy innego konkretnego miejsca oferują jedynie firmy, które tanimi chwytami chcą przyciągnąć klientów. Takie działania są nieuczciwe i wprowadzają klienta w błąd.

Jakie wyszukiwarki internetowe generują najwięcej ruchu na stronach?

Przeglądarka internetową, która generuje największy ruch na stronach internetowych jest oczywiście Google. Na kolejnych pozycjach znajdziemy Bing.com i Yahoo. W Polsce Google jest na ten moment niekwestionowanych liderem i nic nie zapowiada szybkiej zmiany takiego stanu rzeczy.

Jak często aktualizowane są algorytmy wyszukiwarek?

Algorytmy wyszukiwarek aktualizowane są cały czas – są to niewielkie poprawki dostosowane do cały czas rozwijających się metod pozycjonowania stron. Raz na jakiś czas wprowadzane są duże zmiany, które są zazwyczaj monitowane przez cały świat SEO.

Czy trzeba monitorować stronę pod kątem „złych” linków przychodzących i wychodzących?

Każdy konsultant SEO odpowie tak samo na to pytanie. Stronę należy monitorować pod tym kątem– można to zrobić samemu lub zlecić specjaliście. Dzięki odpowiednim narzędziom można usunąć te linki i zminimalizować ryzyko obniżenia pozycji naszej strony w rankingach.

Czy strona powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych?

Tak. Strona, która dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych jest bardziej „doceniana” przez wyszukiwarki i jest wyświetlana wyżej w rankingach mobilnych. Można zdecydować się na wersję mobilną strony lub stronę responsywną. Ta ostatnia będzie sama dostosowywała się do rozdzielczości urządzenia – nie ma konieczności tworzenia kilku wersji strony.  Użytkownicy urządzeń mobilnych o wiele chętniej odwiedzają takie strony, gdyż łatwiej je obsłużyć na telefonie czy tablecie.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Tomasz Kowalczyk pisze:

    Każdemu konsultantowi SEO warto także zadać pytanie o to jakie metody stosuje i czy nie naruszają one wytycznych wyszukiwarek. Droga na skróty jest ryzykowana i w dłuższym okresie czasu przegrywa z metodycznym budowaniem jakościowych treści.

  2. Paweł Iwaszkiewicz pisze:

    Dobry i rzeczowy konsultant SEO jest na wagę złota, zresztą jak konsultant w każdej branży To często od niego i od tego jak przekaże podstawy seo zależy czy klient zdecyduje się na współpracę z nami. Inna kwestia to znalezienie takiej osoby. Szukam już od trzech miesięcy konsultanta w swojej branży.