Czy strona firmowa typu one page to dobre rozwiązanie?

Aktualizowanie firmowych stron internetowych, aby były bardziej przejrzyste, intuicyjne oraz czytelne jest konieczne. Takie działania mają na celu przyciągnięcie klientów i użytkowników portali, którzy zmęczeni już są witrynami przepełnionymi niedostosowanymi do ich urządzeń i błędnie się ładującymi multimediami i treścią. Internauci oczekują stron www, które będą przyjazne oraz łatwe w obsłudze. I takie zdają się być one page website, które zaczynają być powszechnie wykorzystywane przez przedsiębiorców jako strona firmowa. Jak pozycjonowanie stron one page wygląda w rzeczywistości? Jakie działania SEO powinny zostać przeprowadzone, aby taka strona osiągnęła stabilną i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania? #wiemyjak

wskazowki-pozycjonowania-strony-typu-one-page

POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Czym jest one page website?

One page website jest to strona internetowa, która nie składa się z wielu podstron. Jest to witryna zbudowana na wyłącznie jednej stronie (karcie), zaopatrzonej w menu i podzielonej na segmenty. Poszukując poszczególnych treści, użytkownik klika w spis treści, a następnie zostaje przekierowany do konkretnego miejsca, gdzie znajduje się interesująca go treść. Przykładowo na stronach firmowych dane kontaktowe znajdują się zazwyczaj na samym końcu strony internetowej. Jeśli użytkownik chce do nich dotrzeć, może przejechać kursorem na sam dół one page, bądź kliknąć odpowiednią ikonę w menu – wtedy zostanie automatycznie przekierowany do danych adresowych firmy.

One page website można więc porównać do strony głównej, na której znajdują się połączone podstrony. Poszczególne zakładki są zintegrowane pionowo, czyli znajdują się jedna pod drugą i przewijają się przed oczami użytkownika, kiedy ten chce znaleźć interesujące go treści.

Kto korzysta z one page website?

Strony one page powstały z myślą o urządzeniach mobilnych, które w pewnym stopniu ograniczają swobodne poruszanie się po tradycyjnych witrynach zbudowanych w oparciu o stronę główną oraz podstrony. Użytkownik, korzystający ze smartfona czy tabletu, szybko może przescrollować stronę i odszukać to, co jest mu w danej chwili potrzebne. Poruszanie się po witrynie za pomocą zakładek, bywa przy nieodpowiednio dostosowanych stronach bardziej skomplikowane i uciążliwe.

Sporną kwestią jest to, czy strona firmowa powinna być witryną typu one page. Każdy specjalista od e-marketingu widzi to inaczej. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jakie funkcje ma spełniać witryna danego przedsiębiorstwa. Rozbudowane strony firmowe, udostępniające swoim użytkownikom ogrom informacji, będą mało użyteczne w postaci one page website. One page sprawdza się w przypadku stron firmowych, które mają służyć jako wizytówki danego przedsiębiorstwa. Zamieszczenie podstawowych informacji i przekazanie ich użytkownikowi na one page będzie efektywniejsze i skuteczniejsze. Przeczytaj: Firmowa strona www – co powinna zawierać?

Pozycjonowanie one page

Większość specjalistów SEO zgadza się, że one page website są trudniejsze w pozycjonowaniu niż tradycyjne witryny internetowe, a często nawet ich pozycjonowanie jest wręcz niemożliwe. Już na początku procesu budowy takiej strony należy mieć na uwadze jej odpowiednie zaprogramowanie – podział na sekcje i wprowadzenie nazewnictwa poszczególnych bloków, zastosowanie podtytułów, opatrzenie opisami grafiki znajdującej się na stronie. Można również przypisać kolejnym blokom osobny adres URL, dzięki czemu roboty działające w wyszukiwarce będą poprawnie indeksowały treści opublikowane w poszczególnych sekcjach. Poniżej przedstawionych zostało kilka kluczowych wskazówek, przydatnych w pozycjonowaniu one page website.

1. Zwróć uwagę na link building

Link building jest bardzo ważnym czynnikiem, który będzie wpływał na pozycjonowanie one page. Jeśli poszczególnym sekcjom swojej strony nadałeś indywidualne adresy URL, warto byłoby tworzyć linki prowadzące także do tych sekcji. Plusem one page jest to, że jeśli użytkownik trafi na jeden z twoich linków, to tak naprawdę trafia na całą stronę firmową. Link building jest ważny także dlatego, że one page website mają ograniczoną możliwość optymalizacji. Linkowanie pozytywnie wpływa na zwiększenie ruchu na stronach tego typu.

2. Postaw na jakość treści

Posiadasz one page. W jaki sposób odróżniasz się od konkurencji? Czy zwartość twojej treści przyciąga użytkownika? Czym go zainteresujesz? Takie pytania powinieneś postawić sobie przed stworzeniem strony firmowej w jednej karcie. One page website musisz zapełnić treścią, która będzie wartościowa dla internauty i sprawi, że zacznie on regularnie odwiedzać twoją witrynę i ją scrollować. Miej na uwadze, że w internecie jest wiele stron, które próbują przyciągnąć użytkowników. Wysokiej jakości treść zostanie także wychwycona przez algorytm Panda, zaimplementowany w wyszukiwarce Google’a. Strony typu one page są trudniejsze w rozbudowie o nowe treści, warto więc kierować się zasadą „mało, ale ciekawie”.

3. Zainteresuj się słowami kluczowymi

One page wiąże się także z ograniczoną przestrzenią, na której możesz opublikować treści. Posiadając taką stronę firmową nie „zapchasz” już jej wieloma słowami i frazami kluczowymi. Musisz dobierać je z rozmysłem. Sprawdź, jakie frazy są adekwatne do prowadzonej przez ciebie działalności. Wybierz te słowa kluczowe, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i charakteryzują się niskim poziomem konkurencyjności. Skorzystaj z narzędzi analitycznych, które pozwolą ci ocenić wartość słów kluczowych dla twoje witryny. O tym jak dobrać słowa kluczowe, możesz przeczytać również na naszym blogu.

4. Dziel i zarządzaj treścią w sekcjach

One page website nie może być chaotyczna. Podziel treść na tematyczne sekcje, w których użytkownik z łatwością się odnajdzie. Stosuj także anchor text’y, które będą odsyłały internautę do poszczególnych kategorii znajdujących się na twojej stronie. Pamiętaj, że nikt nie lubi zdublowanych treści. Stwórz menu, które w intuicyjny sposób pozwoli poruszać się po twojej witrynie. Sprawdź: Anchor tekst i jego znaczenie dla pozycjonowania

5. Analizuj wyniki one page

Może się okazać, że one page nie jest dla ciebie. Analizuj ruch na stronie i wyciągaj wnioski. W niektórych przypadkach lepiej będzie wrócić do tradycyjnej witryny z zakładkami.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 07/09/2015 oraz aktualizacja: 23/02/2018

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Z one page nie ma problemów o ile ktoś wie, po co się na takie rozwiązanie decyduje. Sprawa oczywista, że jeśli firma ma szeroko zakrojoną działalność i do jej portfolio wchodzi np. 10 usług + 5 produktów, to osiągnięcie satysfakcjonujących efektów będzie trudne, bo i trudno o optymalizację onsite na kilkanaście różnych słów kluczowych. Z kolei przy 1 produkcie lub 1 usłudze one-page wydaje mi się satysfakcjonującym rozwiązaniem zarówno jeśli chodzi o wygodę użytkownika, jak i o budżet wydany na front-end i samo SEO.

  2. Konrad pisze:

    Jak mogę zrobić wspomniane przypisanie kolejnym blokom osobnych adresów URL?

  3. Piotr pisze:

    Dołączam do pytania Konrada: Jak zrobić przypisanie kolejnym blokom osobnych adresów URL?

  4. Klaudia Witek EACTIVE pisze:

    Osobne adresy URL można przypisać stosując JavaScript: http://stackoverflow.com/questions/824349/modify-the-url-without-reloading-the-page

  5. Dominik pisze:

    Z moich doświadczeń strony one page są robione firmom, które jeszcze nie myślą o pozycjonowaniu. Jest to pewnego rodzaju trend, któremu poddają się firmy bez większej wiedzy o celu takiej strony. Dopiero przy próbie pozycjonowania dowiadują się o lepszych możliwościach.

  6. Gość pisze:

    Jako wizytówka małej lokalnej firmy lub strona produktowa to jak najbardziej tak. Natomiast jako „większa” strona internetowa, którą mamy zamiar pozycjonować już nie bardzo.

  7. Wiktor pisze:

    Przy tworzeniu strony firmowej dobrze się zastanowić co chce się przez nią osiągnąć. I nawet jeśli na początku nie myśli się o pozycjonowaniu nie można wykluczyć takich działań w przyszłości. Przydatny artykuł.

  8. Paweł pisze:

    Ciekawy artykuł. Akurat mam taką stronę i dzięki powyższym informacjom wiem co mam robić, żeby ją ulepszyć. Dzięki!

  9. Robert pisze:

    Z pewnością dla pozycjonowania lepsza będzie strona internetowa z różnorodnymi podstronami niż onepage. Co prawda jednostronnicowa www może być atrakcyjna wizualnie, ale dla efektów SEO nie będzie tak dobrym rozwiązaniem.

  10. Michał pisze:

    Ostatnio coraz więcej zauważam stron one-page w topach. Są one najczęściej skierowane właśnie na 1-2 frazy + ich odmiany. To jest ich przewaga, że mają bardzo dużo contentu na stronie głównej – bo wszystkie podstrony które zwyczajnie byłyby zakładkami są na głównej. Wtedy takie strony potrafią mieć wiele tysięcy słów na głównej. A to google lubi… i efekty są.
    W skrócie mogę potwierdzić to co piszą przedmówcy – one-page na projekty nakierowane na jeden konkretny projekt jest OK. Dla promocji wielu produktów – jest one-page jest jednak znacznym utrudnieniem.

  11. Damian pisze:

    Moim zdaniem pozycjonowanie one page jest bardzo trudne. Adrian napisał, że jeśli jest jeden typ usługi/produkty, to rozwiązanie jest stosowne. Musiałby być to bardzo niszowy produkt, ponieważ jeśli jest na niego duże zapotrzebowanie, to one page bez bloga dziś nie jest w stanie zawojować Google.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem