Co wpływa na pozycjonowanie? Najważniejsze czynniki rankingowe Google

Od czego zależy pozycja w Google? Oto odwieczne pytanie osób zajmujących się pozycjonowaniem stron. Czynników jest wiele, a dodatkowo co jakiś czas można usłyszeć o zmianach, aktualizacjach, które wpłyną na ranking. Wśród powszechnych faktów i mitów trzeba postawić przede wszystkim na zdrowy rozsądek. Postanowiliśmy zebrać kilka czynników, które wpływają na pozycjonowanie stron.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE GOOGLE

co-wplywa-na-pozycjonowanie-czynniki

1. Dobra domena czynnikiem rankingowym Google?

Wiadomo, że różne wydarzenia z przeszłości mogą „odbić się czkawką” w naszej teraźniejszości. Z historią istnienia domeny jest podobnie! Rozpatrując historię domeny należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak jej wiek, ilość i jakość linków oraz kary. Elementy te łączą się ze sobą i to od nich zależy jakość domeny. O ile sam wiek domeny niekoniecznie ma znaczenie jeżeli chodzi o pozycjonowanie seo, o tyle wszelkie działania prowadzone w trakcie jej istnienia już tak. Nawet jeżeli domena istnieje bardzo długi okres czasu, ale nie wprowadzano na niej żadnych zmian i nie prowadzą do niej żadne linki, nie czyni to jej lepszą od domeny zupełnie nowej. Kontrola linków i unikanie kar w postaci filtrów lub banów to obowiązek przy dbaniu o swoją stronę.

Kolejną kwestią związaną z domeną jest jej właściciel. W przypadku zmiany właściciela można doprowadzić do skasowania historii domeny, czyli usunięcia linków przychodzących kierujących do domeny. Nowy właściciel będzie zatem musiał budować historię domeny całkiem od nowa. Na pozycję w rankingu może również wpłynąć ukrywanie tożsamości właściciela witryny. Złą sytuacją jest zakwalifikowanie właściciela witryny do kryminalnego świata Google :) Jeśli algorytmy uznają właściciela za spamera, zaczną przyglądać się jego innym działaniom w internecie, aby wyłapać wszystkie nielegalne ruchy. Przeczytaj: Co to jest domena internetowa – nasz adres w sieci

Sprawdź: historię domeny, kto jest/był właścicielem domeny

2. Słowa kluczowe nie tylko w treści wpłyną na pozycjonowanie

Kiedy szuka się konkretnych informacji nikt nie ma ochoty przekopywać internetu. Wynik ma się pojawić natychmiast i najlepiej żeby był wartościowy! Słowa kluczowe dobrze dobrane odpowiadają tej potrzebie. Warto zwrócić uwagę, że słowa kluczowe nie tylko powinny występować w treściach na stronie. Elementem opisującym stronę jest jej tytuł, który definiuje witrynę w internecie. Jeżeli dobrze umieścimy słowo kluczowe w tytule naszej strony mamy szansę na jej lepsze pozycjonowanie i szybsze indeksowanie wpisów. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na opis strony i tam również umieszczenie słów kluczowych. No i nie można zapomnieć o adresie url, który powinien być krótki i przejrzysty, a zawarte w nim słowo kluczowe wskazywać na to, co dana witryna omawia. Wszystkie te czynniki powinny zawierać słowa kluczowe, żeby miały znaczenie dla rankingu Google.

Sprawdź: słowa kluczowe na swojej stronie

3. Treści na stronie internetowej

Strony internetowe są bogate w treści. Aby jednak przekładało się to na pozycjonowanie należy zadbać, żeby były one wysokiej jakości. Należy pamiętać zdawałoby się o banalnych rzeczach takich jak ortografia i poprawność gramatyczna. Ale to też ma znaczenie i świadczy o jakości witryny. Podstawą jest również tworzenie treści oryginalnych. Duplikowanie, powielanie treści może bardzo źle wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce. Warto pomyśleć także o treściach uzupełniających, które uatrakcyjnią nasza stronę i zapewnią też użytkownikom inne niezbędne informacje, przez co zatrzymają ich na stronie. Przy publikowaniu treści istotna jest ich aktualizacja. Treści aktualizowane są mocno faworyzowane i mogą stanowić element pozwalający na wygranie z konkurencją. Znaczenie ma również „wielkość” aktualizacji i ich częstotliwość. Im większy rozmiar aktualizacji tym lepiej. Wymiana całych sekcji artykułów będzie bardzo dobrze odbierana przez Google. Dbanie o cykliczność aktualizacji jest także bardzo ważna, nawet jeżeli strona ma już zadowalającą pozycję w rankingu. Przeczytaj: Jak zoptymalizować grafikę?

Pamiętaj o: jakości publikowanych treści, oryginalności treści, aktualizowaniu treści

4. Jak optymalizacja wpływa na pozycjonowanie?

Pamiętanie również o optymalizacji elementów strony ma istotne znaczenie dla pozycjonowania. To jak szybko się strona ładuje powinno być pierwszym sygnałem przy monitorowaniu strony internetowej. Nie tylko użytkownicy zwracają na to uwagę, ale również czas wczytywania się treści html jest oceniany przez wyszukiwarki. Do sprawdzenia szybkości ładowania się strony można wykorzystać odpowiednie do tego narzędzia. Istotnym elementem jest także optymalizowanie grafik. Odpowiedni rozmiar grafiki, nazwa grafiki, a także nazwa pliku oraz stosowanie atrybutu ALT to czynności, które powinno wykonywać się automatycznie. Przy optymalizacji warto również uwzględnić mapę strony, dzięki której indeksuje się witrynę, a robotom wyszukiwarki łatwiej nawigować po stronie. Określone priorytety danych podstron są kolejną cegiełką w pracy nad pozycjonowaniem.

Ważne są: szybkość ładowania strony, optymalizacja grafik, mapa strony

5. Od jakich linków zależy pozycja w Google?

Zdobywanie linków to codzienne zajęcie osób zawodowo zajmujących się pozycjonowaniem stron. Jest jednak kilka szczegółów, na które warto zwrócić uwagę, jeżeli nie chcemy zaszkodzić naszej stronie w rankingu Google. Przy linkach wychodzących znaczenie ma moc witryny, do której one prowadzą. Jeżeli będą odsyłać do strony wartościowej pod względem SEO, będzie to świadczyć również o jakości naszej strony. Należy także pamiętać o ilości linków wychodzących. Ich zbyt duża ilość może dać efekt odwrotny do zamierzonego – obniżyć pozycję naszej strony w rankingu.

Wewnętrzne linki są równie istotne. Dzięki nim roboty Google mogą swobodnie poruszać się po naszej stronie. Dzięki ilości linków wewnętrznych określa się także znaczenie konkretnych podstron. Tak samo jak i przy linkach wychodzących, tak i przy wewnętrznych warto również pamiętać o jakości tych linków. Linki pochodzące od stron o wysokich parametrach SEO znacznie lepiej wpłyną na naszą stronę. Dodatkową rzeczą o której należy pamiętać jest linkowanie z podstron do strony głównej. Takie działanie jest ważne dla oceny strony przez roboty Google.

Jak wiadomo linki mogą być również dofollow i nofollow. Teoretycznie linki nofollow nie mają zbytniego wpływu na pozycjonowanie. Warto jednak zadbać o odpowiednią liczbę zarówno linków nofollow jak i dofollow. Posiadając odpowiedni procent linków nofollow dbamy o zachowanie odpowiednich proporcji. W ten sposób mogą one stanowić naturalne zabezpieczenie naszej strony. Przeczytaj: Jak sprawdzić linki do strony?

Sprawdź: linki wychodzące, linki wewnętrzne, linki dofollow i nofollow

Ilość czynników rankingowych jest ogromna! :) Dodatkowo nie wszystkie są jawne, a pełna lista jest ściśle strzeżonym sekretem Google. Te które są znane, nie sposób omówić w jednym wpisie, dlatego postaraliśmy się opisać istotne obszary, na które warto naszym zdaniem zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu stron. Polecamy także śledzić wiadomości o tym, co wpływa na pozycjonowanie od Google i z branży SEO, a dbanie o stronę internetową z uwzględnieniem wszystkich czynników stanie się nawykiem!

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Rafał pisze:

    Jak to linki nofollow nie maja wiekszego znaczenia. Maja! Link to link, czym wieksza ilosc tym lepiej (pod warunkiem ze nie ze smietnikow)