Guest blogging  – co możesz dzięki niemu zyskać?

guest_blogging_korzysci

Dzisiaj skupimy się na zagadnieniu, jakim jest guest blogging. Blogowanie staje się coraz bardziej popularne. Blog może założyć każdy bez względu na wykształcenie, wiek, wiedzę czy zainteresowania. Również coraz więcej przedsiębiorców dostrzega narzędzie promocji swojej firmy, jakim może być blog firmowy prowadzony w profesjonalny sposób. Na temat prowadzenia blogów firmowych pisaliśmy już w jednym z poprzednich wpisów, a dzisiaj zachęcamy do przeczytania o tym, co można zyskać dzięki wpisom gościnnym na blogu. #wiemyjak

Czym są wpisy gościnne na bloga?

Wpisy gościnne na bloga to nic innego jak wpis przygotowany przez nas z przeznaczeniem do umieszczenia na innym blogu, za zgodą jego autora. Takie praktyki często nazywane są gościnnym blogowaniem, z angielskiego guest blogging. Najczęściej wpisy gościnne wykorzystują osoby doświadczone w blogowaniu, posiadające ugruntowaną wiedzę w danym temacie i chcące dotrzeć do większej liczby odbiorców. Popularne są między innymi na blogach modowych, kulturalnych, a nawet i kulinarnych prowadzonych przez pasjonatów. Jednak coraz częściej tego rodzaju wpisy można spotkać również na blogach branżowych, prowadzonych przez specjalistów oraz na blogach firmowych, które są często integralne ze stroną firmową. 

Guest blogging – dlaczego warto?

Wpisy gościnne na bloga mają dużo zalet, które pozytywnie wpływają nie tylko na wizerunek Twojej strony, ale także na pozycjonowanie strony. Ten rodzaj wpisów na bloga to narzędzie często wykorzystywane przez content marketing, ale korzystnie wpływa również na SEO, między innymi umożliwiając rozbudowę profilu linków. Dlaczego warto zainteresować się akurat guest bloggingiem? Oto podstawowe zalety wymiany wpisów na blogach:

  •  wpis gościnny pomaga zdobyć wartościowe linki dofollow dodając wpis gościnny na czyjegoś bloga, możesz zyskać link do Twojej witryny w treści tekstu lub w nocie o autorze. Trzeba jednak pamiętać, by strona, na której zdecydujemy się umieścić link była wartościowa, czyli zaufana według Google, widoczna w internecie i w social media, cechowała się wysokim poziomem ruchu i posiadała dobry profil linków;
  • guest blogging pomaga w budowaniu odpowiedniego wizerunku – dzięki niemu zwiększa się grono odbiorców przygotowywanych przez nas treści, z kolei nasza strona jest wzbogacona o nową, wartościową treść;
  • możesz zyskać pozycję eksperta – jeśli Twoje wpisy na innych blogach są naprawdę dobre, masz szansę zyskać miano eksperta w poruszanych tematach. Dzięki temu Twoja marka stanie się rozpoznawalna, a inni chętniej będą nawiązywać z Tobą współpracę na zasadzie guest bloggingu.

O czym pamiętać przygotowując wpisy gościnne na bloga?

Guest blogging kieruje się swoimi zasadami. Warto je znać, by prawidłowo przygotować wpisy gościnne na blog.

  • artykuł musi przedstawiać wartościową treść – tekst ma być atrakcyjny dla odbiorcy, a także wpisywać się w ogólną tematykę bloga. Treść musi być unikalna, by wpis nie został uznany za duplicate content;
  • tekst powinien być przygotowany pod odbiorców danego bloga – artykuł powinien nie tylko pasować do tematyki bloga, ale także być przygotowany pod kątem jego odbiorców, powinien nawiązywać do stylistyki innych wpisów, ale jednocześnie zachowywać oryginalność;
  • miejsce wpisu – na wpis należy wybrać jak najlepsze miejsce, strona powinna mieć dobre miejsce w rankingu oraz posiadać jak najwięcej unikalnych użytkowników;
  • promocja wpisu gościnnego – wpis gościnny powinien być odpowiednio promowany np. w social mediach, by dotarł do jak największej liczby odbiorców.

Czego unikać przygotowując wpisy gościnne?

Przygotowując wpisy gościnne należy uważać na następujące kwestie:

  • zbyt duża liczba linków wychodzących – w większości przypadków wystarczy jeden link wychodzący i w sumie większość miejsc, w jakich można publikować wpisy gościnne pozwala na jeden, maksymalnie dwa linki wychodzące. Większa ilość linków może zniechęcić czytelnika i negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie SEO;
  • powielanie treści – wyżej już wspominaliśmy o tym. Należy unikać sytuacji, że na kilku stronach umieszczamy ten sam wpis o identycznej treści lub nieco zmodyfikowanej, gdyż będzie to odbierane jako kopiowanie treści, co jest źle odbierane przez wyszukiwarkę;
  • wpisy gościnne jako strategia działań link buildingu – guest blogging nie może być jedynym źródłem pozyskiwania linków do strony. Intensywne działania tego typu mogłyby spowodować nałożenie kary przez Google.

Zapraszamy do zapoznania się
z naszą OFERTĄ NA POZYCJONOWANIE!

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Szymon pisze:

    Guest blogging to ciekawe uzupełnienie strategii link buildingowych, niestety polski Internet jest na tyle „płytki”, że w niektórych branżach bardzo ciężko znaleźć osoby chętne do współpracy.

    Swoją drogą akceptujecie guest blogging na swoim blogu? :)

  2. Agata Strzębska pisze:

    Panie Szymonie,

    ostatni wpis gościnny jaki pojawił się na naszym blogu to artykuł Pani Kamili Janczak z Elephate.co – swoją drogą bardzo ciekawy:) Takie wpisy nie pojawiają się u nas regularnie, ale odpowiadając na Pana pytanie – akceptujemy guest blogging na naszymn blogu:)

  3. Gość pisze:

    Wpisy gościnne, artykuły sponsorowane i inne w dobie najnowszych zmian w Google to jedyna słuszna i racjonalna alternatywa jeżeli chodzi o jakościowe linki i dobry ruch.

  4. Mateusz pisze:

    Podobno według Google guest blogging jest nieetyczną formą. Sądzę, że zrobiony z głową może przynieść same pozytrywne efekty. Sam proszę często o wypowiedzi w swoich tekstach specjalistów w danej dziedzinie i sam też w ten sposób się wypowiadam. W większości przypadków pozyskuję też w ten sposób link i ani mnie ani nikomu, kto zamieścił u mnie na blogu tekst, nie wpłynęło to na pozycje.

  5. Grzegorz pisze:

    Jak wygląda sytuacja, kiedy dostaje się propozycję napisania artykułu, ale strona na której ma być umieszczony jest niżej klasyfikowana niż osoby piszącej?

  6. Natalia Wolak EACTIVE pisze:

    Grzegorz, jeżeli jest to wpis gościnny na stronie niżej klasyfikowanej niż autora, warto zastanowić się czy w tej sytuacji nie zrezygnować z linkowania dofollow, a stworzyć wpis, który będzie pracował typowo pod wizerunek.

  7. Tomasz pisze:

    Do Grzegorz: Oczywiście że warto poszerzać zasięg. Nie patrz na blogowanie gościnne tylko pod kątem linków. Warto zdobywać ruch i t jest najważniejsze!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem