Indeksowanie strony w Google

Indeksowanie to nic innego, jak dodanie strony do Google. Do czego można przyrównać to działanie? Przykładowo gdy strona supermarketu nie jest zaindeksowana wówczas wygląda tak jakby otoczono ją wysokim na trzy metry murem, a jedynymi klientami sklepu byłyby osoby, którym osobiście wskazywalibyśmy wejście. Indeksowanie Google to rozbicie tego muru i otwarcie naszego sklepu dla klientów z całego kraju, a nawet świata. Strona nie zaindeksowana nie istnieje dla wyszukiwarki, w związku z tym nie jest możliwe pozycjonowanie stron, które nie są zaindeksowane.

Dodanie strony do Google

W zdecydowanej większości przypadków Google samo zaindeksuje stronę www. Po maksymalnie kilkudziesięciu godzinach od udostępnienia witryny w sieci, powinien odwiedzić ją robot Google, zwany „pająkiem”. Pająk zapisze naszą stronę www w bazie wyszukiwarki pod odpowiednimi frazami. Dlatego tak ważne jest to, aby przed udostępnieniem strony w sieci, przygotować w pełni profesjonalnie wszystko to, co będzie miało wpływ na odpowiednie „zaszeregowanie” przez robota Google.

Na co zwraca uwagę robot Google?

Robot, który pojawi się na stronie www po raz pierwszy i rozpocznie jej indeksowanie w Google, bierze pod uwagę wiele elementów. Przede wszystkim roboty zwracają uwagę na: treści znajdujące się pomiędzy znacznikami, tagami.

Dla robota Google ważne są także nagłówki od „h1” do „h6”:

nagłowki

Oprócz tego ważne są śródtytuły, nazwy sekcji i części (działów) strony.

Trzeba także odpowiednio zadbać o odpowiedni układ wszystkich artykułów i podkreślanie najważniejszych elementów w ich treści, związanych z tematyką strony. Wszystko dlatego, że robot bierze pod uwagę również wszystkie słowa, wyróżnione znacznikami „<em>”. Podczas indeksowania Google, robot analizuje także odnośniki (linki do innych stron, umieszczone na naszej stronie) i przypisane do nich opisy (anchor texty). To podstawowe elementy, o wygląd których musi zadbać każdy właściciel strony.

Co jeszcze robot bierze pod uwagę?

Poza wymienionymi wcześniej elementami, robot Google zanim zaindeksuje stronę, bierze jeszcze pod uwagę elementy oznaczane jako title, description i keywords.

Tutaj znów potwierdza się, jak ważna jest dziś dla Google jakość strony – dotyczy to nawet obrazków, grafik, które powinny być oznaczone atrybutem alt. Dlatego, jeśli chce się osiągnąć sukces w sieci, strona musi być w pełni zadbana.

Jak przyspieszyć indeksowanie strony w Google?

Można spokojnie czekać na to, aż robot Google zaszczyci naszą witrynę swoją obecnością i ją zaindeksuje, ale można również sprawić, że uczyni to szybciej poprzez wysłanie prośby do Google o dodanie strony do indeksu.

Każdy właściciel strony może zwrócić się bezpośrednio do Google z prośbą o indeksowanie nowej strony internetowej. Można również zgłosić się do Google z prośbą o ponowne indeksowanie strony. Takie działanie może mieć miejsce wtedy, gdy zmieniamy profil strony. Mógł zmienić się profil działalności firmy, która jest właścicielem strony (na przykład firma sprzedawała kosmetyki, dziś sprzedaje odzież), mógł zmienić się profil strony, która do tej pory prezentowała informacje z dziedziny sportu, a teraz będzie prezentować informacje z dziedziny gospodarki lub odwrotnie, strona jeszcze bardziej uszczupla zasięg swojego działania, ze strony ogólnotematycznej (ogólnosportowej) stając się stroną wyspecjalizowaną (na przykład zajmując się tylko tenisem ziemnym).

Jak samodzielnie zgłosić stronę do indeksowania strony w Google? Należy zalogować się na stronie głównej Narzędzi dla webmasterów, znaleźć opcję z obszarem indeksowanie, kliknąć „pobierz jako Google”, wpisać adres witryny i kliknąć pobierz.

indeksowanie google z GWT

Jak sprawdzić, że strona została zaindeksowana w Google?

Do sprawdzenia, czy nasza strona jest zaindeksowana przez Google, służy komenda: site:nazwa_domeny.pl
Po jej wpisaniu należy nacisnąć enter. Rozpocznie się standardowe wyszukiwanie. Jeśli nazwa strony pojawi się w wynikach wyszukiwania Google, strona została zaindeksowania. Jeżeli Google nie zaindeksowało jeszcze Twojej strony i potrzebujesz pomocy to skontaktuj się z nami.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jenot pisze:

    Dobrze napisane dla początkujących pozycjonerów :)

  2. Sandra pisze:

    dzięki za info, przyda mi się

  3. Brian pisze:

    Bardzo podstawowe informacje. Warto rozwinąć artykuł chociażBY o metatag robots, robots.txt, co wpływa na pogorszenie indeksacji…

  4. Paula pisze:

    Czy i jak często strona jest indeksowana ponownie? Jestem w trakcie tworzenia strony, ale niewiele wiem na ten temat. A swoją drogą bardzo dobrze napisany artykuł, każdy laik zrozumie :)

  5. Klaudia Witek EACTIVE pisze:

    Roboty Google regularnie indeksują i aktualizują zasoby sieci. Proces indeksowania jest algorytmiczny, dlatego ciężko przewidzieć ile czasu robotom Google zajmie ponowne zaindeksowanie strony.

  6. Pisałem artykuł na temat indeksacji linków i trafiłem na wasz wpis.

  7. Super, prosto wytłumaczone. Każdy pozycjoner powinien zrozumieć jak to działa :)

  8. Rafał pisze:

    Po kilku latach artykuł nadal jest aktualny, świetnie

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem