Link building

Trzecim bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest link building. Opracowanie strategii link buildingu, która przyniesie oczekiwane efekty nie jest już takie proste jak przed zmianami w październiku 2013 roku.

Link jest to odnośnik, odsyłacz HTML prowadzący do danej strony internetowej bądź dokumentu.
Odpowiednio stworzone linki oraz ich źródła mogą zapewnić wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Link wygląda następująco:

<a href=”http://www.nazwadomeny.pl”>opis linku</a>

Cel Link Buildingu

Celem link buildingu jest pozyskanie wartościowych odnośników do pozycjonowanej witryny.
Metod pozyskiwania linków jest wiele jednak nie wszystkie są skuteczne i bezpieczne.

Rodzaje linków

1. Linki mogą być wewnętrzne bądź zewnętrzne.

• Linki wewnętrzne

Są to linki prowadzące do innych podstron w obrębie jednej strony internetowej. Mają służyć użytkownikom w sprawnej nawigacji po witrynie, by nie mieli problemów w poruszaniu się po poszczególnych podstronach i znaleźli informacje których szukają.

• Linki zewnętrzne

Wyróżniamy dwa rodzaje linków zewnętrznych:

– przychodzące, czyli linki zamieszczone na innej witrynie, które prowadzą do naszej strony.
– wychodzące, czyli linki zamieszczane na naszej witrynie, które prowadzą do innej strony.

2. Wyróżniane są również linki naturalne oraz nienaturalne.

• Linki naturalne

Są to najbardziej wartościowe linki. Linki naturalne pozyskuje się dzięki bezinteresownemu reklamowaniu naszej strony internetowej przez innych użytkowników.

• Linki nienaturalne

Są to linki, które zdobywane są w celu manipulacji pozycji w wyszukiwarce. Zawsze wiążą się z ryzykiem otrzymania kary.

Jak zdobywać linki?

Ważne jest aby linki do witryny pochodziły z prawdziwego Internetu, a nie tego stworzonego pod roboty wyszukiwarki.

Wyróżniamy Internet A oraz Internet B:

Internet A – tworzony dla robotów Google, przykładowo są to katalogi, blogi, fora.

Internet B – prawdziwy, tworzony i przeznaczony dla użytkowników.

Pozyskiwanie linków z Internetu A:

Istnieje wiele sposobów zdobywania linków, najpopularniejsze pochodzą z internetu tworzonego pod wyszukiwarkę:

• SWL (System Wymiany Linków) – zautomatyzowana wymiana linków pomiędzy stronami.

• Presell pages – strony www, które zawierają katalog artykułów dotyczący działalności firmy. Celem pressel pages jest zamieszczanie odnośników, które prowadzą do pozycjonowanego serwisu.

• Zaplecza – strony zakładane są w celu pozycjonowania docelowej witryny. Umieszczane treści i odnośniki do promowanej strony www mają polepszyć jej pozycję.

• Katalogi – umieszczane są wizytówki firm wraz z linkiem.

• Fora, blogi – tworzone przez specjalistów branży SEO w celu zdobywania jak największej ilości linków.

Pozyskiwanie linków z internetu B:

Zdobywanie linków z internetu skierowanego do użytkowników jest o wiele trudniejsze i wymaga więcej pracy.

Najbardziej preferowane linki przez wyszukiwarkę to linki naturalne, które są:

– dodawane ręcznie,

– pozyskane w wyniku bezinteresownego reklamowania strony internetowej przez innych

użytkowników.

Jak zdobyć wartościowe linki?

– prowadź bloga i pisz unikalne artykuły,

– zamieszczaj na zaufanych stronach artykuły sponsorowane,

– publikuj wpisy gościnne na blogach,

– bądź ekspertem w swojej branży i udzielaj się w przestrzeni internetowej,

– organizuj akcje marketingowe,

– twórz i wdrażaj projekty marketingowe,

– wykorzystaj kanał social media.

Narzędzia do analizy linkowania

– Majesticseo

– Ahrefs

– SEO Odkurzacz

Kolejna część kursu:

Monitorowanie stron >>

 

Komentarze

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem