SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Zasady optymalizacji

 

Witrynę internetową można porównać do mechanizmu zegarka. Jeżeli jest on dobrze wyregulowany, a wszystkie części są sprawne to będzie on wskazywać właściwy czas i nigdy nie będzie się śpieszyć ani spóźniać. Należy jednak o niego dbać. Podobnie jest ze stroną internetową – jeżeli wszystkie jej elementy są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i czytelne dla osób ją odwiedzających, wówczas przyniesie naszej firmie wiele korzyści, ale tylko wtedy, gdy będziemy stale monitorować działania i dbać o ciągły rozwój serwisu.

W tym artykule poznacie najważniejsze zasady, dzięki którym Wasza firmowa strona internetowa będzie działać jak w szwajcarskim zegarku.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Na czym polega optymalizacja stron internetowych?

Synonimem optymalizacji stron internetowych jest skrót SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek.

Optymalizacja to podstawowy krok, który ma przygotować stronę www do procesu pozycjonowania. Proces ten rozpoczynamy od przeprowadzenia analizy strony internetowej zwanego audytem SEO. Pozwala to na poznanie zachowania osób odwiedzających naszą stronę, jakich słów i fraz użyli aby do niej dotrzeć a także wskazuje nam słabe punkty naszej witryny. Po uzyskaniu tych informacji przystępujemy do etapu optymalizacji, polegającym na wprowadzaniu niewielkich modyfikacji. W połączeniu mają one znaczny wpływ na sposób korzystania z zasobów witryny przez internautów oraz jej indeksowania przez roboty Google.

Cechy dobrze zoptymalizowanej strony i najczęściej popełniane błędy

Aby wyżej wymienione działania przyniosły zamierzony efekt, ważne jest dostosowanie się do wytycznych Google. Pozwoli to uniknąć działań niezgodnych ze wskazówkami jakościowymi Google dla Webmasterów, które mogłyby doprowadzić do nałożenia filtrów lub w najgorszym przypadku bana, co zaprzepaściłoby ciężką pracę i uzyskane wysokie pozycje w wyszukiwarce. Poniżej znajdziecie wskazówki na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy optymalizacji stron jakich błędów unikać.

 

optymalizacja

 

Odpowiednio dobrane tytuły i nagłówki

Znacznik tytułowy <title> informuje użytkowników i wyszukiwarki o temacie witryny. Najlepiej, gdy każda podstrona witryny posiada unikatowy i zwięzły tytuł, który prawidłowo przedstawia tematykę strony. W tytule można zawrzeć nazwę witryny lub firmy oraz informacje o oferowanych produktach, usługach czy po prostu o tym, co można znaleźć na stronie.

Popełniane błędy: Zbyt długie tytuły (powyżej 65 znaków) to często podstawowy błąd optymalizacji. Stosowany jest zazwyczaj przez osoby, które jak najlepiej chcą opisać zawartość na danej stronie. Niestety w ten sposób utrudniają wyszukiwarce algorytmiczne określenie o czym dokładnie jest dana podstrona, przez co przekłada się to na słabszy ranking danej strony.

Stosowanie odnośników

Odnośnik to swego rodzaju hiperłącze, czyli tekst skrywający w sobie link. Możemy wyróżnić linki wewnętrzne, czyli takie, po których kliknięciu zostaniemy przeniesieni na inną podstronę tego samego serwisu, bądź linki zewnętrzne prowadzące do treści w innych witrynach. W obydwu przypadkach warto zadbać, aby tekst odnośnika był jak najdokładniejszy. Dzięki temu łatwiej będzie użytkownikom nawigować, a Google zrozumieć tematykę strony, do której prowadzi link.

Popełniane błędy: Wiele firm nie stosuje kotwic tekstowych na swoich stronach internetowych. Odnieśmy się do przykładu artykułów dotyczących kołpaków i fotelików dziecięcych. Jeżeli w tym pierwszym wspominamy o fotelikach dziecięcych, które posiadamy w naszej ofercie, warto „podlinkować” frazę „fotelik dziecięcy”, dzięki czemu nasz potencjalny klient będzie mógł w nią kliknąć i przejrzeć naszą ofertę. Być może dzięki temu kupi nie tylko kołpaki, ale także i fotelik.

Zdarza się także, że linki wewnętrzne prowadzą donikąd wyświetlając błąd 404. Powodem może być reorganizacja struktury serwisu, usunięcie danej podstrony lub błędnie wpisany link. Wszystko to wpływa na skuteczność optymalizacji strony internetowej.

Publikowanie unikatowych treści

Mimo, że w Internecie możemy znaleźć informację praktycznie na każdy temat to i tak warto zastanowić się nad prowadzeniem bloga na naszej stronie. Jako znawcy danej dziedziny możemy publikować treści w 100% prawdziwe i przydatne. Użytkownicy Internetu potrafią poznać dobrą treść i z chęcią podzielą się linkiem do niej innym, a to wpłynie na reputację naszej firmy i podniesienie jej pozycji w wyszukiwarce.

Popełniane błędy: Brak jakichkolwiek treści to największy i najczęściej popełniany błąd. Prowadząc np. sklep internetowy, oprócz oferowanych przez nas produktów warto także zbudować podstronę, gdzie będziemy prezentować testy naszych produktów, ich nowe funkcje czy porady jaki model wybrać.

Kategorycznie wystrzegać należy się kopiowania treści z innych witryn, gdyż algorytm Google bez problemu to wykryje, przez co strona nie będzie traktowana jako unikatowa, a jej ranking zostanie zaniżony.

Poza tym algorytm wyszukiwarki zwraca uwagę na jakość ruchu w serwisie. Jeżeli internauci klikną w wynik wyszukiwania i po chwili porzuca daną stronę i sprawdza kolejną, to jest to sygnał dla Google, że dana witryna nie spełnia oczekiwań użytkowników.

Umiejętne wykorzystanie obrazów

Obrazy są bardzo ważną częścią każdej witryny, gdyż dzięki temu jest ona bardziej przyjazna dla oczu użytkownika. Mają one także praktyczny wymiar, albowiem przedstawiają w czytelny sposób wiele kwestii jak np. instrukcje montażu czy wykresy.

Popełniane błędy: Bardzo często właściciele witryn zapominają o dodawaniu tytułów do zamieszczanych zdjęć oraz atrybutu alt. Wyszukiwarki internetowe nie widzą treści elementów graficznych, dlatego należy je optymalizować. Dzięki podpisom pod zdjęciami nasza witryna może znaleźć się wysoko w grafikach Google. Atrybut alt natomiast, należy wykorzystać, gdyż zdarza się, że użytkownicy przeglądają witryny na urządzeniach, które nie obsługują obrazów lub wykorzystują alternatywne technologie. W takim przypadku zamiast obrazu wyświetlany jest alternatywny tekst.

Kolejnym błędem jest pobieranie obrazów z Internetu. Tak jak w przypadku treści, warto jest publikować unikatowe, autorskie zdjęcia, z których będą chętnie korzystać internauci.

Nawigacja strony internetowej

Nawigacja w witrynie jest ważnym czynnikiem, który pomaga odwiedzającym szybko znaleźć szukane treści. W większości przypadków, pierwsza wizyta na naszej witrynie ma miejsce na stronie głównej. Jeżeli witryna posiada kilka podstron (co jest zalecane), należy skonstruować czytelne menu, które pozwoli się między nimi przenosić.

Popełniane błędy: Jeżeli posiadamy w asortymencie kołpaki różnych rozmiarów i przeznaczone dla samochodów różnego rodzaju począwszy od osobowych a na ciężarowych kończąc nie wrzucajmy wszystkiego do jednego „worka”. W tym przypadku warto je sklasyfikować na różnych podstronach według kategorii i podkategorii w widocznym miejscu. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli przeszukiwać całego katalogu, strona po stronie co mogłoby ich zniechęcić i opuścili by nasz sklep internetowy nie dokonując zakupu.

Wspomniane wyżej zasady to zaledwie kropla w morzu optymalizacji. Wszystko zależy od tego, jakie elementy trzeba poprawić. Jest to także proces, który trzeba systematycznie powtarzać, szczególnie w przypadku dynamicznie zmieniających się serwisów. W każdej chwili może okazać się, że gdzieś wystąpił błąd, a tych trzeba unikać, aby nasza strona mogła być efektywnie pozycjonowana.

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem