7 błędów przed którymi przestrzega firma marketingowa

błędy firma marketingowaProwadząc firmę w branży e-commerce, koniecznie trzeba zainteresować się opracowaniem strategii marketingu internetowego. Obecność w internecie to nie tylko posiadanie strony internetowej. Należy zadbać o widoczność witryny w sieci i pozyskiwanie nowych klientów. Samodzielne przygotowanie planu marketingowego nie zawsze pozwala na skuteczne wdrożenie działań reklamowych i promocyjnych. Warto zapoznać się z najczęstszymi błędami, które wytykają przedsiębiorcom firmy marketingowe.

Brak zmian na stronie

Wielu przedsiębiorców sądzi, że obecność w internecie sprowadza się do stworzenia strony internetowej, która raz zaprojektowana nie będzie nigdy więcej modyfikowana. Firmy marketingowe ostrzegają przed takim sposobem myślenia. Technologia wciąż się zmienia, a użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający i ich oczekiwania nieustannie rosną. Zaufanie klientów zdobywa się poprzez funkcjonalną i sprawnie działającą witrynę, ciekawy layout oraz wartościowe treści. Przestarzały wygląd nie pomaga w pozyskiwaniu nowych odbiorców. A jeśli internauta zauważy, że nikt nie dokonuje regularnych aktualizacji na stronie e-sklepu, zrezygnuje z zakupu, ponieważ będzie istniała możliwość, że zamówiony towar nigdy do niego nie dotrze.

Nikt nie odpowiada na maile

Kolejnym błędem, na który zwróci nam uwagę firma marketingowa, jest nieudzielanie odpowiedzi na zapytania klientów. Skoro na stronie podany został adres e-mail, to użytkownik czuje się zaproszony do wchodzenia w interakcje z obsługą sklepu za pomocą poczty elektronicznej. Ludzie nie lubią być ignorowani i upraszać się o informacje, których poszukują. Mało jest internautów, którzy nie otrzymawszy odpowiedzi na wysłane zapytanie, chwycą za słuchawkę i zatelefonują do siedziby sklepu. Pamiętaj, że brak odpowiedzi z Twojej strony może wpłynąć na sukces konkurencji.

Nie ukrywaj się przed wyszukiwarką

Czy wiesz, że Twoja strona może nie być zaindeksowana, czyli widoczna dla wyszukiwarki? Oznacza to, że jeśli użytkownik będzie szukał sklepu z artykułami, które akurat sprzedajesz, adres Twojej domeny nie pokaże się w wynikach wyszukiwania. Np. Google umożliwia samodzielne zgłoszenie serwisu do indeksacji. Dzięki temu można przyspieszyć proces „wprowadzenia” witryny do rankingu. Postaraj się o przejrzysty kod i właściwe rozwiązania programistyczne. Roboty wyszukiwarki sprawniej przeanalizują witrynę i zaprezentują ją w wynikach wyszukiwania.

Firmy marketingowe dbają o słowa kluczowe, a Ty?

Samo zaindeksowanie serwisu nie gwarantuje, że klient odnajdzie Twoją stronę wśród tysięcy wyników wyszukiwania. Firmy marketingowe, zajmując się optymalizacją witryny, dbają o nasycenie słów kluczowych w publikowanych treściach, nagłówkach, meta tagach – title oraz description. Zastanów się, czy nie warto stworzyć listy fraz, które odpowiadają prowadzonej przez Ciebie działalności. Pamiętaj o zachowaniu równowagi i nie upychaj słów kluczowych na siłę. Ich zbyt duża liczba może spowodować, że Google uzna serwis za spam i usunie go z wyników wyszukiwania.

Firma marketingowa nie rekomenduje korzystania wyłącznie z social media

Obecnie nie trzeba posiadać specjalistycznych umiejętności programistycznych, aby zaistnieć w internecie. W kilka minut można założyć profil firmowy na portalu społecznościowym Facebook czy Google +. Pamiętaj jednak, że konta na tego typu portalach nigdy nie zastąpią prawdziwej strony internetowej i nie mogą stanowić jej substytutu. Media społecznościowe spełniają nieco inne funkcje – służą do wzbudzania aktywności użytkowników i zachęcania do wchodzenia w interakcje z firmą. Natomiast witryna powinna być internetową wizytówką przedsiębiorcy. To na niej zamieszczane są dane kontaktowe oraz oferta świadczonych usług lub sprzedawanych produktów. Dodatkowo social media to dodatkowy kanał komunikacji z klientami, za jego pomocą możesz informować o nowościach. (Zobacz: Czy social media mogą być częścią strategii pozycjonowania)

Pusta strona internetowa

Decydując się na prowadzenie strony internetowej, należy zadbać o treści, które zostaną umieszczone w serwisie. Świadcząc określone usługi, należy je szczegółowo opisać, by klient nie miał żadnych wątpliwości co do przebiegu ich realizacji. Precyzyjne opisy pozwalają także uniknąć maili od użytkowników dotyczących standardowych elementów zawieranej umowy. Im więcej informacji, tym lepiej.

To samo dotyczy sprzedaży produktów online. Każda rzecz powinna zostać dokładnie zaprezentowana. Nie wolno kopiować opisów produktów ze strony producenta, bądź od konkurencji! Firma marketingowa radzi, aby samodzielnie przygotować treści na swoją stronę, koncentrując się na korzyściach, które uzyska klient, decydując się na zakup w danym e-sklepie.

Nie utrudniaj klientowi dokonania zakupu

Jeśli zależy Ci na wysokim współczynniku konwersji, postaraj się spojrzeć oczami klienta na swoją stronę internetową. Czy proces zakupowy jest prosty i przejrzysty? Czy kluczowe informacje dotyczące kosztów wysyłki, sposobów płatności i dostawy zamówienia zostały umieszczone w widocznych miejscach w serwisie? A może użytkownicy muszą przebrnąć przez kilka podstron, zanim dotrą do interesujących ich warunków umowy? Pomyśl, jakie udogodnienia mógłbyś wprowadzić, aby zachęcić internautów do dokonywania zakupów.

Klienci najczęściej opuszczają proces zakupowy w momencie, kiedy pojawia się konieczność założenia konta w serwisie. Firma marketingowa radzi, aby pozwolić użytkownikom na wybór sposobu dokonania zakupów. Jeśli ktoś chce dokonać jednorazowej transakcji i nie ma czasu na rejestrację, wprowadź opcję złożenia zamówienia bez logowania się. Dzięki temu być może zyskasz stałego klienta, który regularnie będzie korzystał z usług Twojej firmy.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz