PraSEOwka #2

Wrzesień nas nie zawiódł i oprócz pięknej pogody dostarczył mnóstwo ciekawych aktualizacji i newsów. Zebraliśmy je dla Was w kolejnej praSEOwce!

Oto skrót najważniejszych informacji, z którymi warto rozpocząć kolejny miesiąc. #wiemyjak

praSEOwka-wrzesien-2

SEO NEWS MIESIĄCA

Nowe atrybuty linków

Po prawie 15 latach od wprowadzenia atrybutu rel=“nofollow” Google dodało dwa nowe sposoby opisywania linków:

  • rel=“sponsored” do oznaczania linków sponsorowanych np: w płatnych materiałach reklamowych
  • rel=“ugc” tj user generated content, do oznaczania linków udostępnianych przez użytkowników np: w komentarzach czy forach internetowych

Zastosowanie rel=”nofollow” pozostanie bez zmian, a kolejne aktualizacje planowane są na marzec 2020. Google poinformowało również, że nowe atrybuty będzie można łączyć. Czy jest to zmiana na lepsze? Podzielcie się swoją opinią w komentarzu :)

Brand24 zablokowany przez Facebooka

Facebook zablokował profile Brand24 razem z prywatnymi kontami jego założyciela – Michała Sadowskiego. Powodem okazał się artykuł opublikowany w amerykańskim Business Insider, w którym podane zostały firmy zajmujące się m.in zapisywaniem Instagram Stories, lokalizacji użytkowników czy przechwytujące hasła do kont. Obok nich wymieniony został Brand24, co poskutkowało szybką interwencją Facebooka w tej sprawie.

W momencie publikacji prasówki profile nadal są zablokowane. Narzędzie nie pokazuje wyników dotyczących Facebooka oraz Instagrama. Nie została podana informacja kiedy zostanie to naprawione, więc pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość, a w razie wątpliwości kontaktować się bezpośrednio z Brand24.

Zmiany w Google Search Console

W tym miesiącu pojawiło się kilka udogodnień usprawniających pracę z Google Search Console. Pierwszym z nich jest nowy raport dotyczący Breadcrumbs, w którym znajdziecie informacje o ostrzeżeniach i błędach znaczników danych strukturalnych. Będzie dostarczany prosto na Waszą skrzynkę mailową.

Drugim aspektem, który zdecydowanie umili pracę z GSC jest wprowadzenie świeższych danych w raporcie skuteczności. Okres skrócono do jednego dnia wstecz. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że dane mogą być niekompletne i nie będą aktualizowane w stosunku do API.

Promowanie oryginalnych treści

Google planuje wprowadzić algorytm, który ułatwi promowanie oryginalnych treści – taką informację przekazał Richard Gingras wiceprezes Google. Już od dłuższego czasu można było zaobserwować problem polegający na multiplikowaniu treści udostępnianych przez serwisy newsowe, zamiast promowania oryginalnych źródeł.

Nowe mechanizmy mają zapobiegać duplikowaniu treści, jednak do momentu ich wprowadzenia musicie sami zabezpieczać swój content np: poprzez ustawianie linku kanonicznego, który zasugeruje wyszukiwarce oryginalne źródło.

Aktualizacja WordPress

Nowa wersja WordPress – 5.3, przyniosła istotne zmiany pod względem indeksowania strony przez Google. Do tej pory by uniemożliwić indeksowanie z poziomu WordPress, po odznaczeniu tej opcji, do pliku robots.txt dodawana zostawała dyrektywa Disallow: /. Nie zawsze jednak zapobiegało to pojawianiu się strony w wyszukiwarce.

Dzięki nowej aktualizacji, po zaznaczeniu opcji o uniemożliwieniu indeksowania, do pliku robots.txt dodane zostaną atrybuty rel=”noidex” oraz rel=”nofollow”, które do tej pory mogliście wprowadzić jedynie z poziomu np: wtyczki Yoast SEO.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

#wiemyjak

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (4)

Komentarze

Dodaj komentarz