SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

PraSEOwka #2

Wrzesień nas nie zawiódł i oprócz pięknej pogody dostarczył mnóstwo ciekawych aktualizacji i newsów. Zebraliśmy je dla Was w kolejnej praSEOwce!

Oto skrót najważniejszych informacji, z którymi warto rozpocząć kolejny miesiąc. #wiemyjak

praSEOwka-wrzesien-2

SEO NEWS MIESIĄCA

Nowe atrybuty linków

Po prawie 15 latach od wprowadzenia atrybutu rel=“nofollow” Google dodało dwa nowe sposoby opisywania linków:

  • rel=“sponsored” do oznaczania linków sponsorowanych np: w płatnych materiałach reklamowych
  • rel=“ugc” tj user generated content, do oznaczania linków udostępnianych przez użytkowników np: w komentarzach czy forach internetowych

Zastosowanie rel=”nofollow” pozostanie bez zmian, a kolejne aktualizacje planowane są na marzec 2020. Google poinformowało również, że nowe atrybuty będzie można łączyć. Czy jest to zmiana na lepsze? Podzielcie się swoją opinią w komentarzu :)

Brand24 zablokowany przez Facebooka

Facebook zablokował profile Brand24 razem z prywatnymi kontami jego założyciela – Michała Sadowskiego. Powodem okazał się artykuł opublikowany w amerykańskim Business Insider, w którym podane zostały firmy zajmujące się m.in zapisywaniem Instagram Stories, lokalizacji użytkowników czy przechwytujące hasła do kont. Obok nich wymieniony został Brand24, co poskutkowało szybką interwencją Facebooka w tej sprawie.

W momencie publikacji prasówki profile nadal są zablokowane. Narzędzie nie pokazuje wyników dotyczących Facebooka oraz Instagrama. Nie została podana informacja kiedy zostanie to naprawione, więc pozostaje tylko uzbroić się w cierpliwość, a w razie wątpliwości kontaktować się bezpośrednio z Brand24.

Zmiany w Google Search Console

W tym miesiącu pojawiło się kilka udogodnień usprawniających pracę z Google Search Console. Pierwszym z nich jest nowy raport dotyczący Breadcrumbs, w którym znajdziecie informacje o ostrzeżeniach i błędach znaczników danych strukturalnych. Będzie dostarczany prosto na Waszą skrzynkę mailową.

Drugim aspektem, który zdecydowanie umili pracę z GSC jest wprowadzenie świeższych danych w raporcie skuteczności. Okres skrócono do jednego dnia wstecz. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że dane mogą być niekompletne i nie będą aktualizowane w stosunku do API.

Promowanie oryginalnych treści

Google planuje wprowadzić algorytm, który ułatwi promowanie oryginalnych treści – taką informację przekazał Richard Gingras wiceprezes Google. Już od dłuższego czasu można było zaobserwować problem polegający na multiplikowaniu treści udostępnianych przez serwisy newsowe, zamiast promowania oryginalnych źródeł.

Nowe mechanizmy mają zapobiegać duplikowaniu treści, jednak do momentu ich wprowadzenia musicie sami zabezpieczać swój content np: poprzez ustawianie linku kanonicznego, który zasugeruje wyszukiwarce oryginalne źródło.

Aktualizacja WordPress

Nowa wersja WordPress – 5.3, przyniosła istotne zmiany pod względem indeksowania strony przez Google. Do tej pory by uniemożliwić indeksowanie z poziomu WordPress, po odznaczeniu tej opcji, do pliku robots.txt dodawana zostawała dyrektywa Disallow: /. Nie zawsze jednak zapobiegało to pojawianiu się strony w wyszukiwarce.

Dzięki nowej aktualizacji, po zaznaczeniu opcji o uniemożliwieniu indeksowania, do pliku robots.txt dodane zostaną atrybuty rel=”noidex” oraz rel=”nofollow”, które do tej pory mogliście wprowadzić jedynie z poziomu np: wtyczki Yoast SEO.

Do usłyszenia za miesiąc! :)

#wiemyjak

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (4)

Komentarze

Dodaj komentarz

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem