Jak promować stronę internetową?

Już niejednokrotnie na blogu próbowaliśmy przekonać Was, jak ważna jest treść umieszczana na stronie internetowej. Dzisiaj opiszemy jak wypromować stronę internetową i jakie kanały dystrybucji treści będą najlepsze. #wiemyjak

#wiemyjak wypromować Twoją stronę

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jak promować stronę internetową

We wpisie Content is King dokładnie omawiamy temat wysokiej jakości treści internetowych. Jednak o jednym jeszcze warto powiedzieć – o tym, że równie ważna jest odpowiednia promocja przygotowywanych treści, bo bez niej informacja nie dotrze do odbiorców, czyli klientów lub subskrybentów. Dlatego, jeżeli mówimy, że content is king, to musimy również powiedzieć, że distribution is queen.

Dlaczego reklamowanie strony przez promowanie treści jest ważne?

Treści umieszczane na stronach internetowych są bardzo ważne, dlatego cały czas podkreślamy, że muszą być merytoryczne oraz przyjazne dla odbiorcy. Jednak czasem zdarza się tak, że nawet najbardziej wartościowe strony mają niską liczbę odwiedzin, a te które nie przedstawiają wysokiej wartości stają się bardzo szybko popularne. Dlaczego tak się dzieje? To właśnie promocja pozwala wybić się treści na tle konkurencji. Dobrze prowadzona dystrybucja treści pozwala na docieranie to nowych odbiorców. Dlatego tak ważne jest łączenie marketingu treści z jego promocją w sieci. W dalszej części podpowiemy jak promować stronę internetową, a dokładniej jak wypromować content.

Jak promować stronę internetową w wynikach wyszukiwania?

Jak i pozycjonowanie stron, tak i dystrybucja treści wymaga odpowiedniej optymalizacji. Teksty umieszczane na stronie powinny być przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale i wyszukiwarek! Podstawowe działania SEO zwiększające reklamowanie strony w internecie to:

  • dobre dobranie słów kluczowych, dzięki którym o wiele łatwiej można odnaleźć tekst w sieci;
  • jeżeli to możliwe, słowa kluczowe powinny być umieszczone również w nagłówku oraz tytule tekstu;
  • stworzenie opisów meta dla każdego wpisu na stronie, gdyż będą one pokazywały w wyszukiwarce skrócony opis zawartości wpisu, który zwiększy reklamowanie strony wśród użytkowników;
  • zoptymalizowanie grafik, które zwiększy wyszukiwanie strony dzięki częstszym wyświetleniom np: w google grafika.

Więcej działań SEO, w odpowiedzi na pytanie jak wypromować stronę internetową, znajdziecie w naszym artykule: Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę Google

Reklamowanie strony dzięki narzędziom Google

Kolejnym sposobem na promowanie strony internetowej może być remarketing AdWords. Jego podstawową rolą jest docieranie do klientów, którzy odwiedzili Waszą stronę, za pomocą odpowiedniej reklamy. Sporą zaletą jest możliwość dobrania konkretnych reklam do typów użytkowników, którzy dotarli do Waszego contentu. Możecie promować np nowe oferty, a także inne treści takie jak wpisy blogowe. Remarketing jest idealną odpowiedzią na pytanie jak promować stronę internetową, ponieważ jest jednym z narzędzi do ponownego zapisania się w pamięci Waszego klienta.

Jako działanie wspierające dystrybucję warto również rozważyć linki sponsorowane. Dzięki nim użytkownicy zainteresowani konkretną frazą szybko trafią na Waszą stronę, co przełoży się na większą skuteczność oraz widoczność. Linki sponsorowane przydadzą się szczególnie, gdy mierzycie się z dużą i silna konkurencją, a także, gdy dopiero startujecie z nową stroną i szukacie dobrego sposobu jak reklamować się w internecie.

Jak wypromować stronę internetową z social media?

Obecnie social media stają się bardzo ważne w dystrybucji treści. Można wykorzystać je na wiele sposobów. Większość z nich oferuje darmowe oraz płatne narzędzia do promocji umieszczanych na stronach treści. Media społecznościowe są często wykorzystywane do marketingu wirusowego, jednak trzeba tutaj bardzo uważać, ze względu na to, że nieumiejętnie przygotowana kampania może wymknąć się spod kontroli. Przed umieszczaniem treści warto też się dokładnie zapoznać z regulaminem danego serwisu, szczególnie jeśli chodzi o organizacje wydarzeń, promocji oraz konkursów na konkretnym portalu. Dzięki najnowszym badaniom Gemius/PBI, wiemy, że w Polsce najbardziej popularne są następujące social media:

  • Facebook;
  • Instagram;
  • Twitter;
  • Pinterest;
  • YouTube;
  • TikTok;
  • Linkedin;
  • GoldenLine.

Ostatnie dwa portale to sieci społecznościowe skupiające wokoło siebie osoby szukające pracy i pracodawców, gdzie na forach można wymieniać się swoim doświadczeniem oraz szukać inspiracji dla własnych, dalszych działań związanych z promocją firmy.

Ponieważ popularność poszczególnych social mediów potrafi zmienić się drastycznie nawet w ciągu roku, warto na bieżąco śledzić statystyki ich użytkowania. Wasz wybór powinien zależeć właśnie od nich, specyfiki firmy, a także grupy docelowej, do której kierujecie swoje treści.

Narzędzia do social media, które wspomogą reklamowanie strony

Do publikowania na serwisach społecznościowych warto wykorzystać odpowiednie wtyczki. Wiele platform oferuje automatyczne publikowanie treści na serwisach społecznościowych – wszystkich, na których jest założone konto dla strony. Oszczędza to znacznie czas i również pozwala na efektywniejsze reklamowanie strony. Oto kilka z nich:

Wtyczki do wordpress pozwalające na dostosowanie buttonów:

  • Kiwi Social Share
  • Custom Share Buttons with Floating Sidebar
  • Simple Share Buttons Adder
  • WP Social Sharing

Automatyczna publikacja, planowanie postów:

  • Social Media Auto Publish
  • TweetDeck
  • Buffer
  • Hootsuite

Analiza oraz monitoring treści:

  • Brand24
  • SentiOne
  • Social Bakers
  • Sprout Social

Jak wypromować stronę internetową

Jak jeszcze można promować treści?

Wiecie już jak promować stronę internetową dzięki optymalizacji i social media. Jednak powyższe działania to dopiero podstawa, jeżeli chodzi o promocję strony w sieci. Jak reklamować się w internecie dzięki innym możliwościom?

Działania w obrębie blogów i stron internetowych

Do jednych z ciekawszych działań zaliczyć należy różnego rodzaju wpisy gościnne (bezpłatne i sponsorowane) na innych blogach czy stronach. Wpisy tego typu można przygotować na portale branżowe, a także wymiennie z blogerami, którzy zajmują się podobną tematyką.
Jeśli zastanawiasz się jak wypromować stronę internetową lub konkretne wpisy to warto także przeglądać strony o podobnej tematyce i komentować umieszczane tam wpisy. Podobne działania można przeprowadzić na portalach społecznościowych – można komentować jako „strona”, co pozwoli osobom również komentującym czy reagującym na dany post dotarcie do Waszych treści.

Wykorzystanie zasięgu mailowego

Kolejnym rozwiązaniem jest email marketing. Uznawany za jedną z najbardziej skutecznych form dystrybucji jeśli planujemy reklamowanie strony internetowej. Dlaczego tak się dzieje?

  • charakteryzuje się znaczną szybkością przekazu;
  • korzystanie z niego generuje małe koszty;
  • ma ogromny zasięg – dzięki Email Statistics Report, wiemy, że do końca 2019 roku liczba zarejestrowanych kont mailowych na świecie przekroczy 5,6 miliarda;
  • duża widoczność – informacje trafiają bezpośrednio do konkretnego odbiorcy, więc dopóki on sam nie zdecyduje się usunąć Waszej wiadomości, będzie ona czekać na odczyt;
  • jest prosty w utworzeniu – wystarczy jedynie napisanie odpowiedniej treści, a później wysłanie jej lub skorzystanie z narzędzia typu: FreshMail. Ponadto nie wymaga znajomości języka HTML oraz edycji graficznej.

Efektywne reklamowanie strony internetowej

Dobra promocja strony i konkretnych artykułów zajmuje sporo czasu, jednak przynosi widoczne efekty. Podstawowym sprzymierzeńcem w działaniach promocyjnych są portale społecznościowe, ale i narzędzia udostępniane przez wyszukiwarki. Warto więc poświęcić kilka chwil na umieszczenie wpisu w mediach społecznościowych, komentowani i reagowanie na inne treści, by ułatwić wybicie się swojej strony na tle konkurencji. Nie zapomnijcie także o dostosowaniu formy dystrybucji do waszej firmy jak i grupy docelowej. Czasami dobrze dobrane dwa rozwiązania mogą okazać się o wiele bardziej skuteczne niż kilka lub kilkanaście mniej wydajnych :)

NAPISZ do NAS

#wiemyjak jak pozycjonować Twoją stronę

Artykuł zaktualizowany

18/09/2019
Dawid Wójcik, Karolina Sobotko

Ocena artykułu:
4.9/5, głosów: 152

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Michal pisze:

    Dokładnie. Moim skromnym zdaniem na samym promowaniu strony/bloga powinniśmy spędzać tyle samo czasu co na tworzeniu nowych treści.

    Jeśli chodzi o samą automatyzację, to polecam nie tyle wtyczkę, a osobną aplikację – IFTTT, która pomoże w dystrybucji wpisów na inne kanały. Bardzo mocne funkcjonalności.

  2. Kasia pisze:

    Do dystrybucji można również wykorzystać Google AdWords w wyszukiwarce czy reklamy Display w sieci reklamowej Google. To druga opcja jest wręcz konieczna gdy zamieszczamy publikację na portalu tematycznym umożliwiającym wyświetlanie reklam Google w sieci partnerskiej. Jeśli nie zamieścimy tam reklamy my, to zrobi to nasza konkurencja :)

  3. Konrad pisze:

    Wszystkie wypisane wskazówki są oczywiście przydatne jeśli ktoś zastanawia się jak wypromować stronę internetową, ale dodałbym jeszcze przede wszystkim regularność działań.

  4. Mateusz pisze:

    Fajny artykuł. Zgadzam się także z moimi przedmówcami. Pisanie wartościowego kontentu to jedna sprawa. Trzeba to jednak robić regularnie i poświęcać naprawdę dużą uwagę na jego promowanie.

  5. Adrian pisze:

    Też zgadzam się z poprzednikami , skromnym zdaniem miło się czytało ten artykuł .Dopiero od niedawna ciekawi mnie ta tematyka, zacząłem studia i w pozycjonowaniu orientuje się mniej więcej w social mediach , bo miałem dostęp do magazynu social media manager bodajże, było sporo przykładów własnie z social media dla firm, coś innego w tym kierunku jesteście w stanie polecić użytkownicy?

  6. Gość pisze:

    Sądzę, że warto się wciąż pochylić nad marketingiem e-mail. SEO to nie wszystko, de facto to mail daje poczucie silniejszej relacji z klientem, newsletter pozwala na poczucie, że traktujemy klienta podmiotowo, a nie przedmiotowo. Korzystam z emu mail i jest to moim zdaniem sposób prosty i tani.

  7. Justyna pisze:

    Facebook; Instagram; Pinterest; GooglePlus;Twitter- czy jeszcze gdzieś warto promować oprócz tych znanych?

  8. Iga EACTIVE pisze:

    Pani Justyno, wybór mediów społecznościowych, na których chcemy promować swoją stronę internetową jest zależny od grupy, do której chcemy dotrzeć z naszymi treściami. Dobrze, jeżeli media społecznościowe są spójne ze specyfiką firmy. Tak jak pisaliśmy wyżej, warto również ocenić możliwości, jakie oferują poszczególne media społecznościowe i rozważyć jak można je wykorzystać w przypadku własnej firmy.

  9. ArFeN pisze:

    wreszcie w jednym miejscu zebrane najważniejsze rzeczy

  10. Kotek pisze:

    Hmmm… Fajnie, że wszystko w jednym miejscu zebrane, ale co do mediów społecznościowych, to mocno indywidualnie powinny być dobierane. Nie w każdej branży potrzebny Google+ (komuś w ogole teraz?) czy Twitter. Nic na siłę.

  11. Zenon pisze:

    Musisz wiedzieć, gdzie dodać stronę internetową do promocji

  12. Eryk pisze:

    Moim zdaniem proporcje pomiędzy promowaniem treści, a ich tworzeniem powinny byc pół na pół. Nie uważam, żeby któreś z nich było ważniejsze, do obu przykładam się po równo.

  13. Sylwia pisze:

    Kompleksowe zebranie najważniejszych informacji o promocji treści, dzięki :)

  14. Adam pisze:

    Grupa docelowa najważniejsza 😉 nie wiem jak można w ogóle zaczynać cokolwiek, bez określenia do kogo mówimy/piszemy/kierujemy treści. Po pierwsze ułatwia i porządkuje pracę, po drugie ma odzwierciedlenie w rzeczywistości wiec przekłada się na zysk :)

  15. Piotr pisze:

    Nawet najlepszy content może zginąć jak się go dobrze nie wypromuje! Bardzo przydatny artykuł, oby tak dalej :)

  16. Marta pisze:

    Bardzo fajny artykuł. Dodałabym od siebie jeszcze tylko influencerów, ale nie tylko blogerów. W końcu to ogrom możliwości w promocji treści i sposób na szybkie dotarcie do sporej liczby osób.

  17. Zośka pisze:

    Z tymi socialami to faktycznie różnie bywa. Wystarczy spojrzeć na snapchata. Liczba użytkowników spadła równie szybko, jak wzrosła. Także zgadzam się z tym, że należy cały czas je monitorować.

  18. Ola pisze:

    Super zestawienie. Na pewno będę wracać do tego artykułu

  19. Kamil pisze:

    Przydatny artykuł, fajnie, że pokazujecie tyle możliwości :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to