SPRAWDŹ, CO OFERUJEMYPoznaj Aktywny Model Rozliczeń SEO & Ads

Seo copywriting na wagę złota

Zanim przeanalizujemy co to jest seo copywriting zacznijmy od samego pojęcia SEO. Pod tym pojęciem kryje się wiele czynności, które związane są z optymalizacją strony w taki sposób, aby była ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek internetowych. Większość osób działania SEO kojarzy jedynie z pozycjonowaniem – wymianą linków, czy umieszczeniem wpisów w katalogach tematycznych. Jednak jeśli chcemy zaistnieć w wyszukiwarce musimy zadbać również o content, czyli dostarczyć czytelnikom wysokiej jakości treści. W tym momencie z pomocą może przyjść seo copywriting. #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

co-oznacza-seo-copywriting-dla-twojej-strony

Co to jest seo copywriting?

Seo copywriting ma na celu tworzenie tekstów zgodnych z zasadami seo, ale takich które zaciekawią odbiorców. Jeszcze do niedawana widoczna była bardzo duża różnica pomiędzy copywritingiem, a copwyritingiem seo. Obecnie, z uwagi na ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwarek różnica zaciera się. Dzieje się tak dlatego, że coraz większą uwagę przykłada się do wartości umieszczanych w sieci tekstów, również tych wykorzystywanych dla pozycjonowania.

Możemy w tym momencie zadać sobie pytanie co to jest seo copywriting i dlaczego jest tak ważny, jeżeli pozycjonowanie stron to nasz priorytet? Seo copywriting polega na przygotowywaniu różnego rodzaju tekstów – od prostych wpisów do katalogów stron, poprzez teksty presell pages (tzw. precle), artykułów zapleczowych, aż po wpisy na blogi i strony internetowe. Co istotne w tekstach tych umieszczane są specjalnie wybrane słowa kluczowe, najczęściej umieszczane w nieodmienianej formie. Są to słowa charakterystyczne dla danej branży, dobrane tak, aby strona była łatwiejsza do odnalezienia wśród konkurencji. Mogą to też być frazy lokalne z nazwą regionu lub miejscowości. To właśnie pod te słowa pozycjonowana jest strona. Sprawdź: Jak tworzyć skuteczne teksty seo?

Na co stawia copywriting SEO?

Pojawia się pytanie, czy SEO copywriting powinien być nastawiony na ilość, czy może na jakość prezentowanych treści. Jak to zostało wspomniane wcześniej coraz większą uwagę przykłada się do jakości treści umieszczanych w sieci. Teksty SEO nie są już jedynie zlepkiem słów przeznaczonych dla robotów. Treści SEO przygotowywane przez copywriterów mają nieść za sobą również wartość merytoryczną, która przyciągnie na stronę czytelnika, a co za tym idzie i potencjalnego klienta. Dlatego też lepiej przyłożyć  większą wagę do jakości treści, a nie do jej ilości. Znacząco wpłynie to na pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarkach internetowych.

Czy każdy copywriter „czuje” SEO?

Znalezienie copywritera, który nie tylko napisze dla nas wysokojakościowy tekst, ale także będzie rozumiał zasady seo copywritingu, może się okazać na wagę złota. Warto mieć na uwadze kilka podstawowych elementów, pod kątem których należy przetestować umiejętności copywritera. Po pierwsze, dobry copywriter seo ma świadomość, jak ważne w takim tekście są słowa kluczowe i umie je odpowiednio i w naturalny sposób umiejscowić. Słowa kluczowe powinny pojawiać się zarówno w treści, w nagłówkach i tytule tekstu. Oczywiście należy pamiętać o zachowaniu umiaru – przesycenie słowami kluczowymi może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Każdy copywriter powinien również pamiętać, że tekst ma być przede wszystkim czytelny i zrozumiały dla użytkowników. Świadczy to o wysokiej jakości tekstu, a publikowanie takich materiałów jest już dzisiaj koniecznością. Pamiętajmy, że algorytm Panda sprawdza nasze teksty pod kątem jakości. Wszystkie strony, które powielają treści i informacje zawarte w innych serwisach, mają zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi, a także zawierają treści z błędami, które nie są merytoryczne, są tępione i skutkują słabą widocznością w wynikach wyszukiwania.

Copyriter, który „czuje” seo wie, że dobry tekst to tekst tzw. seo friendly. Jest odpowiednio nasycony słowami kluczowymi, ale także odpowiada potrzebom i jest interesujący dla czytelników. Posiada także odpowiednio sformatowaną treść – tytuł artykułu jest ciekawy, w treści występują nagłówki i wypunktowania, a także zastosowano linkowanie do ważnych i powiązanych z artykułem treści. Przeczytaj: Kto to jest copywriter i co go łączy z SEO?

Seo copywriting pomaga w rankingu Google?

Algorytmy wyszukiwarki ciągle się zmieniają, a treść witryny powinna być do nich stale dostosowywana. Copywriting seo jest dobrym sposobem na zadbanie o pozycję w wynikach wyszukiwania. Content umieszczany na naszej stronie sygnalizuje robotom Google, które treści odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników. Pamiętajmy również, że jakość treści, stosowanie nagłówków oraz słowa kluczowe są elementami analizowanymi przez wyszukiwarkę. Zatem tworzenie treści i odpowiednie jej zoptymalizowanie przekłada się na to jak wysoko nasza strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

Publikacja wpisu: 04/12/2014 oraz aktualizacja: 18/06/2018

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Kordian Minkina pisze:

    Pisanie pod SEO jest ważne, abyśmy mogli odpowiednio rankować w wyszukiwarce Google i generować ruch użytkowników z wyników wyszukiwania. Sam zawsze uwzględniam w swoich analizach słowa kluczowe, ale również staram się dbać o to, aby artykuł był napisany w sposób czytelny i zrozumiały oraz odpowiadał na potrzeby użytkownika. Ostatnio tworząc artykuły wspomagam się narzędziami takimi jak Contadu, czyli edytorom treści, dzięki którym praca na tekstem jest znacznie usprawniona – otrzymujemy listę słów kluczowych i semantycznych jakich powinniśmy użyć w tekście wraz z informacją o tym ile razy powinny zostać one wymienione. Wszystko na podstawie analizy data driven.

  2. Wojciech pisze:

    Razem z rozbudową strony w porządne opisy i artykuły naturalną rzeczą jest, że będziemy bardziej widoczni w sieci. Jeśli natomiast skorzystamy z usług osoby, która dodatkowo pochyli się nam tematem pod kątem seo, to będziemy bardziej widoczni tam gdzie nam na tym zależy ;)

  3. Julia pisze:

    Warto dbać o treści umieszczane na swojej stronie. Jeżeli będziemy pamiętać, żeby były merytorycznie poprawne, wartościowe dla użytkowników i jeszcze zoptymalizowane pod wyszukiwarkę to łatwiej będzie zaistnieć w wynikach wyszukiwania.

  4. Gość pisze:

    Treściwy artykuł, pełen przydatnych informacji. Pozdrawiam

  5. Janusz pisze:

    Seo Copywriting = nowa nazwa dla preclowania :)

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem