Jak zwiększyliśmy ilość transakcji o 128,5% dla SEGER dzięki kampanii Google Shopping?

Dla sklepu seger.pl nasi specjaliści przygotowali i przeprowadzili kampanię Google Shopping. Dzięki ich działaniom, serwis klienta odnotował wzrost liczby transakcji128,5%. Wzrosły również przychody i liczba kupowanych produktów. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się więcej o pracy wykonanej przez naszych specjalisów. #wiemyjak

eactive-seger-case-study-2-1

Seger.pl to sklep internetowy oferujący markowe elektronarzędzia – zarówno profesjonalne, jak i dla majsterkowicza-amatora. W swojej działalności podkreślają, że są autoryzowanym dystrybutorem wielu renomowanych marek. Posiadają szeroki asortyment produktów, który jest stale poszerzany. Dla klienta zespół naszych specjalistów ułożył plan działań z wykorzystaniem kampanii Google Shopping.

screen-seger-pl-strona-internetowa

Cele kampanii

Przygotowując działania dla klienta, nasi specjaliści określili cele kampanii:

  • zwiększenie rentowności reklam płatnych – poprawiając współczynnik ROAS
  • wzrost przychodów
  • zwiększenie ilości sprzedanych produktów
  • zmniejszenie kosztu konwersji

Dzięki wprowadzonym zmianom w kwartale grudzień 2017 – luty 2018 w porównaniu do roku poprzedniego:

WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł o 62,39%

PRZYCHODY wzrosły o 123,67%

UNIKALNE zakupy wzrosły o 143,28%

ILOŚĆ transakcji wzrosła o 128,50%

ILOŚĆ kupowanych produktów wzrosła o 96,64%

Koszt konwersji spadł o 12%

Prowadzone działania

W ramach kampanii Google Shopping nasi specjaliści przeprowadzili następujące działania:

  • dopracowanie struktury kampanii Google Shopping
  • wyselekcjonowanie produktów i kategorii o najlepszym współczynniku CTR i największym poziomie konwersji
  • przetestowanie różnych typów strategii ustalania stawek – od ręcznego ustawiania po automaty zwiększające rentowność kampanii
  • zastosowany został harmonogram wyświetlania reklam w różnych porach dnia
  • dostosowanie stawek pod typ urządzenia
  • dostosowanie stawek pod lokalizacje użytkownika
  • utworzone zostały niestandardowe grupy odbiorców zastosowane w remarketingu
  • wykluczyliśmy zbyt ogólne zapytania

Efekty prowadzonych działań

Przedstawione poniżej dane pokazują porównanie okresu grudzień 2017 – luty 2018, podczas którego zostały przeprowadzone opisane działania, z takim samym okresem czasu w roku ubiegłym: grudzień 2016 – luty 2017.

wyniki-dzialan-kampanii-google-shopping
Źródło: Google Analytics

W wyniku działań kampanii Google Shopping oraz remarketingu udało się poprawić w analogicznym okresie współczynnik konwersji o 62%, zwiększyć przychody o 123%, a także zwiększyć ilość transakcji o 128,5%. Dodatkowo zmniejszył się koszt konwersji, a także poprawił się współczynnik ROAS. Współczynnik ROAS (return of advertise spend) mówi o zwrocie nakładów przeznaczonych na reklamy Google (czyli np. jakie były przychody z przeprowadzonej kampanii w porównaniu z poniesionymi wydatkami). Dzięki działaniom naszych specjalistów ogólny współczynnik ROAS poprawił się o 28,83%1 784% do 2 289,41%, poprawiając tym samym rentowność kampanii.

Wyniki pokazują, że nasi specjaliści, poprzez swoje działania przeprowadzone w ramach kampanii Google Shopping i remarketingu, zrealizowali wszystkie cele, ustanowione na etapie planowania kampanii.

Sprawdź nas #wiemyjak

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Adam pisze:

      Takie porównania są bardzo fajne do oglądania. Często wiele osób nie wierzy w działania jakie przynosi SEO i nie można ich przekonać. Za pomocą takich case study w łatwy sposób można pokazać im korzyści jakie przynosi współpraca z firmami znającymi się na tym co robią ;)