Jak zwiększyliśmy ilość transakcji o 128,5% dla SEGER dzięki kampanii Google Shopping?

Dla sklepu Seger.pl nasi specjaliści przygotowali i przeprowadzili kampanię Google Shopping. Dzięki ich działaniom, serwis klienta odnotował wzrost liczby transakcji128,5%. Wzrosły również przychody i liczba kupowanych produktów. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się więcej o pracy wykonanej przez naszych specjalisów. #wiemyjak

screen-seger-pl-strona-internetowa

Seger.pl to sklep internetowy oferujący markowe elektronarzędzia – zarówno profesjonalne, jak i dla majsterkowicza-amatora. W swojej działalności podkreślają, że są autoryzowanym dystrybutorem wielu renomowanych marek. Posiadają szeroki asortyment produktów, który jest stale poszerzany. Dla klienta zespół naszych specjalistów ułożył plan działań z wykorzystaniem kampanii Google Shopping.

Cele kampanii

Przygotowując działania dla klienta, nasi specjaliści określili cele kampanii:

  • zwiększenie rentowności reklam płatnych – poprawiając współczynnik ROAS
  • wzrost przychodów
  • zwiększenie ilości sprzedanych produktów
  • zmniejszenie kosztu konwersji

Dzięki wprowadzonym zmianom w kwartale grudzień 2017 – luty 2018 w porównaniu do roku poprzedniego:

WSPÓŁCZYNNIK konwersji e-commerce wzrósł o 62,39%

PRZYCHODY wzrosły o 123,67%

UNIKALNE zakupy wzrosły o 143,28%

ILOŚĆ transakcji wzrosła o 128,50%

ILOŚĆ kupowanych produktów wzrosła o 96,64%

Koszt konwersji spadł o 12%

Prowadzone działania

W ramach kampanii Google Shopping nasi specjaliści przeprowadzili następujące działania:

  • dopracowanie struktury kampanii Google Shopping
  • wyselekcjonowanie produktów i kategorii o najlepszym współczynniku CTR i największym poziomie konwersji
  • przetestowanie różnych typów strategii ustalania stawek – od ręcznego ustawiania po automaty zwiększające rentowność kampanii
  • zastosowany został harmonogram wyświetlania reklam w różnych porach dnia
  • dostosowanie stawek pod typ urządzenia
  • dostosowanie stawek pod lokalizacje użytkownika
  • utworzone zostały niestandardowe grupy odbiorców zastosowane w remarketingu
  • wykluczyliśmy zbyt ogólne zapytania

Efekty prowadzonych działań

Przedstawione poniżej dane pokazują porównanie okresu grudzień 2017 – luty 2018, podczas którego zostały przeprowadzone opisane działania, z takim samym okresem czasu w roku ubiegłym: grudzień 2016 – luty 2017.

wyniki-dzialan-kampanii-google-shopping
Źródło: Google Analytics

W wyniku działań kampanii Google Shopping oraz remarketingu udało się poprawić w analogicznym okresie współczynnik konwersji o 62%, zwiększyć przychody o 123%, a także zwiększyć ilość transakcji o 128,5%. Dodatkowo zmniejszył się koszt konwersji, a także poprawił się współczynnik ROAS. Współczynnik ROAS (return of advertise spend) mówi o zwrocie nakładów przeznaczonych na reklamy Google (czyli np. jakie były przychody z przeprowadzonej kampanii w porównaniu z poniesionymi wydatkami). Dzięki działaniom naszych specjalistów ogólny współczynnik ROAS poprawił się o 28,83%1 784% do 2 289,41%, poprawiając tym samym rentowność kampanii.

Wyniki pokazują, że nasi specjaliści, poprzez swoje działania przeprowadzone w ramach kampanii Google Shopping i remarketingu, zrealizowali wszystkie cele, ustanowione na etapie planowania kampanii.

Sprawdź nas. #wiemyjak

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Autorzy wpisu: Rafał Wojtalik
Iga Katulska

11/04/2018

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Adam pisze:

    Takie porównania są bardzo fajne do oglądania. Często wiele osób nie wierzy w działania jakie przynosi SEO i nie można ich przekonać. Za pomocą takich case study w łatwy sposób można pokazać im korzyści jakie przynosi współpraca z firmami znającymi się na tym co robią 😉

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to