Jak zwiększyliśmy widoczność o 231% dla klienta z branży szkoleniowej dzięki pozycjonowaniu?

Firma: serwis internetowy z branży szkoleniowo-doradczej
Cel: praca nad pozycjonowaniem serwisu w wyszukiwarce
Efekt: wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania

eactive-branza-szkoleniowa-case-study-2-1

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

 Porównując okres z początków współpracy od stycznia do października 2016 do tego samego okresu roku bieżącego, dzięki wprowadzonym zmianom:

liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 66,58%

liczba NOWYCH UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 58,08%

liczba SESJI wzrosła o 60,09%

WIDOCZNOŚĆ TOP3 wzrosła o 282%

WIDOCZNOŚĆ TOP10 wzrosła o 231%

Wzrost widoczności

wykres wzrostu widoczności serwisu z branży szkoleniowej
Źródło: Senuto

W ramach usługi pozycjonowania, celem jest zapewnienie wyświetlania się serwisu na określone frazy, jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Działania naszych specjalistów doprowadziły do wyświetlania serwisu z branży szkoleniowej na poziomie: TOP3: 222 frazTOP10: 583, co przedstawia powyższy wykres.

Lepszy profil linkowania

Profil linków - dane serwisu
Źródło: Ahrefs

Z zakresu działań off-site seo wyróżnia się przede wszystkim profil linkowy danego serwisu, który obrazuje jakie domeny prowadzą do pozycjonowanej strony. Pracując nad serwisem klienta, nasi specjaliści zadbali również o lepszy profil linkowania, doprowadzając do rezultatu widocznego na wykresie.

Więcej użytkowników

Pozyskani użytkownicy z ruchu organicznego
Źródło: Google Analytics

Funkcjonowanie każdego serwisu sprowadza się również do tego ilu użytkowników odwiedzi daną stronę. Generowanie ruchu na stronie jest ważnym czynnikiem rankingowym. W końcu nawet jeśli użytkownik znajdzie stronę w wyszukiwarce, dobrze byłoby gdyby także w nią kliknął. Powyższe dane obrazują ilość pozyskanych użytkowników z poziomu wyszukiwarki podczas pracy naszych specjalistów nad serwisem klienta.

Jeżeli powyższe dane Was zainteresowały, zapraszamy do dalszej części case study, gdzie wyjaśnimy co i jak :)

Działania z zakresu pozycjonowania dla klienta z branży szkoleniowej

Sytuacja początkowa serwisu

Stronę klienta prowadzimy w ramach usługi pozycjonowania.

Przez ponad dwa lata od początku współpracy, nasi specjaliści pracowali nad stroną klienta. Dzięki ich działaniom widoczność strony klienta znacząco się polepszyła. Widoczność serwisu klienta na początku współpracy z nami to: 58 fraz w TOP3176 fraz w TOP10, co na tle konkurencji nie wypadało najlepiej. Nasi specjaliści zwrócili także uwagę na dość zaniedbany profil linkowy, czego wynikiem był bardzo słaby Trust Rank domeny: TR:13. Plusem serwisu był osobny blog i tworzone na niego treści, które do tej pory dodawane są cyklicznie.

Pierwsze działania

Po przeprowadzeniu audytu i zapoznaniu się z sytuacją serwisu, nasi specjaliści zaczęli od sprawdzania indeksacji dotychczasowych linków, a także pracowali nad przywróceniem linkówponownym linkowaniem w miejscach, gdzie odnośniki zostały usunięte. W tym momencie potrzebne było również wsparcie z zakresu seo off-site, czyli dalsza praca nad profilem linkowym serwisu.

Optymalizacja tekstowa

Kolejne prace nad serwisem dotyczyły optymalizacji tekstowej serwisu. Strona, ze względu na specyfikę swojej branży posiada bardzo wiele podstron. Obecne już opisy szkoleń zostały zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, a dodatkowo dodano opisy na podstronach kategorii. W tym czasie pracowano również nad pozycjonowaniem lokalnym serwisu.
W tym miejscu nasi specjaliści rozpisali również plan optymalizacji i tworzenia nowych tekstów, a także cały czas optymalizowali serwis pod nowe słowa kluczowe. Nie należy również zapominać, że cały czas prowadzili monitoring fraz w wyszukiwarce.

Nowa wersja serwisu

Kiedy nasz klient zdecydował o zmianie i wprowadzeniu nowej wersji swojego serwisu, również należało to uwzględnić w strategii pozycjonowania. Nowa wersja serwisu została zatem zweryfikowana i rozpisano wytyczne co do dalszej optymalizacji i tego, co powinno się w nowym serwisie znaleźć.
W tym miejscu możemy już mówić o pierwszych wzrostach widoczności, w TOP3 do 88 fraz, a w TOP10 do 255 fraz.

Wdrażanie nowej strony

Ponieważ klient miał zaplanowaną nową stronę internetową należało monitorować jej wdrażanie, ustawić odpowiednie przekierowania. W tym czasie pracowano nad dalszym uzupełnianiem serwisu treścią. Wprowadzono nowe wpisy na bloga, jednocześnie cały czas pilnując optymalizacji nowych, jak i już istniejących w serwisie treści. Ważnym etapem była również analiza UX serwisu i wprowadzenie zmian.

Audyt techniczny

Po dłuższej już pracy nad serwisem, nasi specjaliści zadecydowali o kolejnym audycie technicznym. Pozwoliło to uzyskać informacje niezbędne do dalszego rozwoju serwisu i uzyskać wzrost widoczności.
Jednym z głównych błędów, jakie zauważyli nasi specjaliści, była duplikacja meta-title na znaczącej ilości podstron. Każda podstrona szkolenia, posiadała title generowany z title kategorii. Nasi specjaliści napisali skrypt, dzięki któremu meta-title każdej podstrony szkoleniowej zaczęły być generowane z nagłówka H1 konkretnej podstrony.

Poza audytem, nasi specjaliści zauważyli również, że wiele podstron w dziale szkolenia zamknięte, mimo iż mają taką samą treść, to posiadają różne adresy URL. Stworzyli listę tych podstron, sprawdzili które najlepiej radzą sobie w wynikach wyszukiwania i to one zostały adresami kanonicznymi innych.

Strona została wysłana do ponownej indeksacji, a efekty w postaci wzrostu widoczności wyglądały następująco: TOP3 – 186 frazTOP10 – 509 fraz.

Działamy dalej

W kolejnym etapie prac nad stroną naszego klienta, nasi specjaliści przy wykorzystaniu markera danych w GSC zoptymalizowali mikroformaty na stronie. Działanie to miało doprowadzić do tego, by konkretne szkolenia były dla Google wydarzeniami, żeby bezproblemowo w kodzie strony był tag odpowiadający za miejsce wydarzenia, cenę, autora itp.

Oprócz tego została poprawiona paginacja na stronie, dodane tagi paginacji na podstronach z listingiem szkoleń. Kolejnym działaniem było przeszukanie SITE Google by znaleźć potencjalne szkodliwe podstrony. W ten sposób znaleziono wiele adresów wygenerowanych poprzez filtracje na liście szkoleń – zostały one wyindeksowane.

Najnowsze działania

Ostatnie działania na stronie klienta to dokończenie niwelacji większych i mniejszych błędów technicznych. Serwis dalej stopniowo rósł, na wiele fraz osiągając wysokie pozycje. Nasi specjaliści znaleźli kolejne podstrony bez H1, podlinkowane strony 404, przeszukali serwis w celu znalezienia duplikatów. Następnie skupiono się ponownie na optymalizacji tekstowej pod słowa kluczowe podstron, które warto optymalizować i które są bliskie wbicia do topów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie serwisu wymaga ciągłej pracy nad optymalizacją i kontrolą wprowadzanych zmian. Działania naszych specjalistów na stronie klienta pokazują, że wysiłek był opłacalny. Nasi specjaliści doprowadzili do wzrostu widoczności serwisu o 282%TOP3231% w TOP10. Dodatkowo liczba pozyskanych użytkowników wzrosła o 66,58%, a nowych użytkowników o 58,08%.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
5/5 (21)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Marysia pisze:

    Jeśli tylko chcemy to sukces może być bardzo blisko jak widać na powyższym przykładzie ;) Trzeba jednak odpowiednio przygotować całą kampanię marketingową i zbadać konkurencję, które w pewnym sensie wyznacza trendy w danej branży. Często podążanie za nimi pozwala odnieść oczekiwane rezultaty ;)

  2. Klaudia pisze:

    Branża też ma znaczenie. Ważne, że seo przekłada się na pozyskanie nowych użytkowników i pewnie też na sprzedaż.

  3. Patryk pisze:

    Właśnie jestem na etapie podejmowania decyzji czy pozycjonować swoją stronę. Wstępny research zrobiony. Dzięki za case study. Kolejna rzecz do przemyślenia :)

  4. Wiktor pisze:

    Na pozycjonowanie serwisu trzeba poświęcić czas i wiadomo, że wyniki nie pojawią się od razu. Ciekawe case study. Pokazuje ile działań i pracy trzeba włożyć, żeby być zadowolonym z widoczności swojej strony