Certyfikaty AdWords – o czym świadczą i co powinieneś o nich wiedzieć?

Certyfikat AdWords jest potwierdzeniem umiejętności i wiedzy z zakresu kampanii reklamowych Google i stanowi ważny dokument dla każdego specjalisty Google AdWords. Zobacz, czego dotyczą egzaminy AdWords i dlaczego warto współpracować z certyfikowaną agencją, która zatrudnia takich specjalistów!

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

certyfikaty AdWords

Rynek reklamy online rokrocznie zwiększa swoją wartość. Jednocześnie przybywa agencji marketingowych zajmujących się obsługą internetowych kampanii reklamowych. Wybór jest spory, jednak skąd wiedzieć, na którą ofertę się zdecydować? W jaki sposób zweryfikować, czy interesująca nas agencja faktycznie zapewnia najlepszą jakość usług i tworzy efektywne reklamy? Jak sprawdzić, czy mamy do czynienia z certyfikowanymi specjalistami, czy może raczej branżowymi amatorami?

Certyfikat AdWords. Certyfikowany Specjalista. Profesjonalne zarządzanie kampanią reklamową. Fachowa, wykwalifikowana obsługa. Brzmi trochę jak gra skojarzeń? Właściwie, to całkiem słusznie, bowiem wszystkie te określenia są ze sobą powiązane. A wszystko zaczyna się od tego pierwszego.

Jak rozpoznać specjalistę AdWords?

Chcąc skorzystać z danej usługi, z pewnością niejednokrotnie dokonywałeś porównania firm, które Ci ją oferowały. A później? Później korzystałeś z usług firmy A, B, C, i znów porównywałeś. Po to, by ostatecznie wybrać jedną z nich i pozostać jej klientem. Pamiętasz, na co zwracałeś wtedy uwagę? Być może powiesz, że lista takich czynników jest zależna od specyfiki branży i usługi. Owszem, poniekąd tak jest, jednak, według mnie, istnieje kilka takich, które pozostają niezmiennie ważne. To doświadczenie, kompetencja oraz profesjonalizm.

Powiedzmy sobie szczerze – przecież nie udasz się drugi raz do mechanika, który naprawił Twój samochód tak, że tydzień po tym musiałeś odwiedzić kolejnego. Nie będzie tez drugiej wizyty u kosmetyczki, która zaleciła stosowanie preparatu, który ostatecznie Cię uczulił. Bo nie zechcesz skorzystać drugi raz z usług serwisanta, który zapomniał poinformować Cię, że tego dnia, kiedy miał naprawić Twoją lodówkę, coś jednak mu wypadło i, będzie musiał to przełożyć…

W jednym z naszych artykułów rozwijamy temat wyboru agencji SEO i podpowiadamy jak wybrać tą najlepszą spośród wielu. A jak zweryfikować agencję zajmującą się obsługą kampanii reklamowych Google AdWords?

Certyfikowany specjalista AdWords – czy możesz mu zaufać?

Certyfikat AdWords to wyróżnienie, jakie Google przyznaje najlepszym, najbardziej ambitnym marketingowcom. Profesjonalna akredytacja trafia do osób, którym udało się opanować zarówno podstawy, jak i bardziej zaawansowane zagadnienia z zakresu reklamy internetowej, dlatego takim osobom warto zlecić prowadzenie kampanii AdWords. Dlaczego warto powierzyć prowadzenie AdWords specjaliście? O jakich konkretnie zagadnieniach mowa? Czytajcie dalej.

Jak uzyskać certyfikat AdWords?

Warunkiem otrzymania certyfikatu AdWords jest zdanie dwóch egzaminów certyfikacyjnych. Pierwszy z nich dotyczy podstaw reklam AdWords i obejmuje mało oraz średnio zaawansowane zagadnienia, takie jak między innymi: korzyści z reklam online oraz AdWords czy metody zarządzania, oraz optymalizacji kampanii AdWords.

Drugi z egzaminów dotyczy natomiast wybranego, bardziej zaawansowanego zagadnienia z zakresu reklamy, a może być to:

  • Reklama w sieci wyszukiwania – tu zagadnienia dotyczące tworzenia, pomiaru oraz optymalizacji kampanii reklam w sieci, oraz zarządzania nimi,
  • Reklama w sieci reklamowej – tematyka dotycząca tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii w sieci reklamowej, a także zarządzania nimi,
  • Reklama mobilna – kwestie dotyczące reklamy mobilnej; w tym kierowanie reklam, ich formaty, ustalanie stawek, pomiar skuteczności kampanii, jej optymalizacja,
  • Reklama wideo – zagadnienia dotyczące tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam wideo w YouTube i w internecie oraz zarządzania nimi,
  • Reklama w Zakupach Google – zagadnienia dotyczące tworzenia konta Merchant Center, pliku danych o produktach, również tworzenie kampanii produktowych oraz zarządzanie takimi kampaniami.

Nasi specjaliści zdali już wiele egzaminów i posiadają cenne certyfikaty – zapoznaj się z naszym profilem Google Partners, który zawiera informacje o naszych certyfikatach.

Jak wygląda egzamin?

Egzaminy trwają 90 lub 120 minut, a wynik, który pozwala je zaliczyć, to minimum 80%. W przypadku niezdania egzaminu można powtórzyć go po upływie 7 dni.

Test zdawany jest online i uwzględnia pytania dotyczące zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej. Pytania mogą być szczegółowe, ale i bardziej ogólne. Do pytań, na które odpowiedź sprawia w danym momencie trudność, można jeszcze wrócić. Nie jest możliwe korzystanie z żadnych pomocy.

Jakie korzyści daje posiadanie certyfikatu AdWords?

Po pierwsze, certyfikowany specjalista AdWords zyskuje status eksperta. Otrzymane przez niego certyfikaty potwierdzają znajomość wybranej reklamy Google, a tym samym czynią go bardziej wiarygodnym oraz godnym zaufania. Posiadanie certyfikatu może być zresztą przydatne również dla niego samego – informację o nim może zamieścić np. w CV czy na portalach związanych z pracą.

Po drugie, spersonalizowany certyfikat AdWords można wydrukować bądź udostępnić. Wystarczy tylko zmienić ustawienia widoczności profilu (domyślnie jest on widoczny tylko dla jego posiadacza). Certyfikat AdWords będzie dostępny na koncie do momentu, kiedy nie straci swojej ważności, czyli przez czas 12 miesięcy od jego otrzymania.

Co równie istotne, posiadanie certyfikatu Google AdWords jest także pomocą dla agencji w uzyskaniu statusu Partnera Google lub Partnera Google Premium. Zgodnie z zasadami Google, aby zdobyć którykolwiek ze statusów, w agencji musi pracować co najmniej jeden certyfikowany specjalista AdWords. Przeczytaj: Otrzymaliśmy status Partnera Google Premium

I wreszcie… Satysfakcja. Wielu z nas lubi przecież poszerzać wiedzę oraz, w miarę możliwości, zwiększać kompetencje. Tu dodatkowo możemy robić to po to, by jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów – w ten sposób przyczyniamy się do wspólnego sukcesu.

I na koniec – jeśli zależy nam na widocznych, mierzalnych efektach – szukajmy specjalistów zarówno w zakresie reklamy internetowej, jak i innych narzędzi marketingowych. Specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności będzie wymagało także pozycjonowanie stron. Pamiętajmy, znalezienie dobrego specjalisty to już połowa sukcesu!

Jesteś na stronie agencji, która doskonale wie jak prowadzić efektywne działania z zakresu marketingu internetowego i posiada status Partnera Google Premium.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja 12/08/2016 i aktualizacja 16/05/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Agnieszka Owczarzak pisze:

      Moim zdaniem warto rozwiązać test Google AdWords nawet dla siebie samego, bo nawet mając szeroką wiedzę na ten temat, zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego. Miły ukłon Google w stronę młodych firm, dopiero zaczynających swoją przygodę w internecie.