Celność ma znaczenie, czyli targetowanie reklam AdWords

Targetowanie reklam to niezwykle ważny proces – dzięki temu możesz dotrzeć do odbiorców, którzy faktycznie mogą być zainteresowani kupnem Twojego produktu lub usługi. Poznaj metody kierowania reklam dostępne w reklamach AdWords, gdyż system ten pozwoli Ci skierować swój przekaz do grupy, na której Ci zależy.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

targetowanie reklam

Żyjemy w czasach, w których targetowanie reklam jest bardzo ważne, a to, w jaki sposób jest przeprowadzane, ma ogromny wpływ na sukces kampanii reklamowych. Czym właściwie jest targetowanie reklam i w jaki sposób może pomóc w sprzedaży Twoich produktów? Więcej dowiesz się z tego tekstu. #wiemyjak

Reklamy targetowane, czyli jakie?

Targetowanie polega na optymalnym określeniu grupy docelowej reklam i odpowiednim kierowaniu przekazu reklamowego. Kluczem do skutecznego targetowania jest określenie odbiorców pod względem konkretnych cech, które posiadają, a następnie skierowanie reklamy do takiej grupy. Chodzi o to, by jak najbardziej zwiększyć szansę na to, że wybrani konsumenci będą zainteresowani przekazem reklamowym, który jest do nich wysyłany. W dużym skrócie można więc powiedzieć, że targetowanie reklam to tworzenie treści reklamowych skierowanych precyzyjnie do konsumentów i ich nawyków zakupowych. To reklama szyta na miarę klienta.

Targetowanie reklam a Google AdWords

Jeżeli korzystasz z systemu Google AdWords, możesz bardzo łatwo wykorzystywać targetowanie reklam jako sposób na dotarcie do konkretnej grupy potencjalnych klientów. AdWords daje użytkownikom w tej kwestii dużo możliwości, które znacznie uatrakcyjniają kampanie reklamowe i zwiększają ich skuteczność. Dostępne są rozmaite formy kierowania – pod kątem zainteresowań użytkowników, urządzeń, z których korzystają, czy obszaru, gdzie się znajdują.

Targetowanie w wyszukiwarce Google

W systemie AdWords możesz skutecznie zarządzać swoimi reklamami i kierować je w wybrany sposób. Przedstawiamy możliwe metody kierowania w wyszukiwarce Google:

  • słowa kluczowe (wybór słów powiązanych ze sprzedawanymi produktami usługami, by reklamy pojawiały się w wyszukiwarce po wpisaniu wspomnianych słów przez klienta),
  • język i lokalizację (obszar geograficzny, np. kraj, region i miasto, gdzie znajdują się klienci),
  • grupę docelową, która już raz odwiedzili Twoją witrynę (remarketing),
  • urządzenia.

PRZYKŁAD
Wyobraź sobie, że prowadzisz lokalny sklep warzywniczy w Radomiu. Możesz w taki sposób zarządzać swoją kampanią, by użytkownicy, którzy wpisują do wyszukiwarki frazy “sklep warzywniczy” lub “sklep warzywniczy Radom i okolice” trafili na reklamę Twojej firmy. Ważne jednak jest to, by dobrać słowa kluczowe odpowiednio do lokalizacji oraz branży, w jakiej działasz.

Targetowanie reklam w sieci reklamowej Google

Rozmaite metody kierowania dostępne są również w przypadku reklam w sieci reklamowej Google. W ramach tej formy promocji możesz dopasowywać reklamy na podstawie:

PRZYKŁAD
Przykładem targetowania na sieć reklamową niech będzie sklep wędkarski, gdzie w kampanii wykorzystuje się słowo kluczowe “sklep wędkarski” i temat “Hobby i wypoczynek”. Reklama graficzna firmy jest skierowana do użytkowników korzystających z iPhone’ów lub urządzeń z Androidem. Gdy użytkownicy telefonów z Androidem odwiedzą stronę z  Twojej sieci reklamowej, która ma informacje o sklepie wędkarskim, natrafią na reklamę displayową sklepu.

Targetowanie w Gmail

Reklamy poprzez skrzynkę Gmail mogą być również precyzyjnie kierowanie do wybranej grupy docelowej i możliwości targetowania są w tym przypadku naprawdę atrakcyjne. Co więcej, taka forma reklamy jest dużo mniej nachalna, więc użytkownicy mają o niej nieco cieplejsze zdanie. Dostępne są rozmaite metody kierowania, przykładowo na słowa kluczowe, lokalizację, urządzenia, czy domeny. Przeczytaj: Reklamy na Gmailu, czyli GSP

Reklama w Gmailu wygląda następująco:

  • Reklama zwinięta – “zajawka”, która pojawia się w skrzynkach użytkowników. Chodzi w niej o to, by zainteresować odbiorcę treścią i nakłonić go do kliknięcia oraz zapoznania się z przekazem reklamowym zawierającym Twoją wiadomość;
  • E-mail reklamowy – pojawia się po kliknięciu reklamę zwiniętą. Ta forma reklamy przypomina zwykłego e-maila. Najczęściej zawiera tekst, grafikę, film i odnośnik prowadzący do Twojej witryny. Maile reklamowe mają to do siebie, że można je dostosować do własnych potrzeb. Mail może być wzbogacony o formularz, przycisk CTA, zdjęcie reklamowanego produktu oraz przekierowanie z możliwością zakupu.

Czy targetowanie się opłaca?

Zastanawiasz się pewnie, czy warto inwestować w targetowanie reklam. Odpowiedź jest bardzo prosta – TAK! Tworząc targetowane reklamy masz pewność, że trafisz dokładnie do użytkownika, który Cię interesuje. Nie będziesz już na ślepo promować swoich towarów lub usług. Dzięki targetowaniu, uda Ci się precyzyjnie  określić grupę docelową potencjalnie zainteresowaną tym, co oferujesz. Takie dopasowanie przekazu i wyświetlania reklamy może znacznie zwiększyć Twoje zyski oraz podnieść konwersję.

Reklama targetowana – jak zacząć?

Targetowanie ma to do siebie, że polega na eksperymentowaniu. Rzadko kiedy udaje się za pierwszym razem idealnie wstrzelić w grupę docelową, która interesuje reklamodawcę. Dlatego właśnie dobrze skorzystać z usług specjalistów. Posiadają oni niezbędną wiedzę i umiejętności do szybkiego ustalenia potencjalnych klientów oraz dopasowania treści reklamowych do ich potrzeb. Masz wtedy pewność, że Twoje targetowanie jest skuteczne i przynosi zyski. Sprawdź już dzisiaj jakie to proste i spraw, by Twoja reklama dotarła dokładnie tam, gdzie tego chcesz!

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz