WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Dobra strategia SEM – 8 najważniejszych elementów

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań reklamowych w wyszukiwarce? Ich efekt zależy od wielu czynników, jednak niewątpliwie ważne jest przygotowanie właściwej strategii reklamowej, która przełoży się na satysfakcjonujące wyniki działań. Strategia SEM to krok ku lepszym reklamom, które trafią do właściwych odbiorców, a co najważniejsze – zainteresują ich. Poznaj 8 elementów, którym warto się przyjrzeć przy tworzeniu strategii reklamowej dla Twojego biznesu.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
NAPISZ DO NAS

strategia sem - elementy o których warto pamiętać

Czym właściwe jest SEM?

Zacznijmy od wyjaśnienia tytułowego pojęcia – SEM to kompleksowe działania promujące firmę w wyszukiwarce, które dotyczą zarówno kampanii linków sponsorowanych, jak i optymalizacji strony i jej pozycjonowania. Marketing w wyszukiwarkach idealnie jest ujęty w takim równaniu: SEM = SEO + PPC (gdzie SEO, czyli Search Engine Optimization odnosi się do pozycjonowania strony, a PPC, czyli Pay Per Click to płatne reklamy w wyszukiwarce).

Zapewne każdy przedsiębiorca marzy, aby strona jego firmy wyświetlała się na górze wyszukiwarki Google po wpisaniu kluczowych fraz. Wspomniane działania mogą się do tego przyczynić, jednak to właśnie odpowiednia strategia reklamowa może sprowadzić je na dobre tory. Warto podkreślić, że pozycjonowanie przyczynia się do widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, natomiast linki sponsorowane AdWords to kampanie reklamujące firmę w płatnych wynikach. W tym artykule skupimy się właśnie na rozwinięciu tematu strategii SEM pod kątem kampanii AdWords, a co za tym idzie – przedstawieniu najważniejszych punktów takiej strategii, aby zobrazować na co warto zwrócić uwagę przy rozpoczęciu takich działań. Zacznijmy!

Strategia SEM i PPC – pierwsze kroki

Reklamy w wyszukiwarce otwierają drzwi do znacznej widoczności – odpowiednio przygotowana reklama zaraz po uruchomieniu kampanii pojawia się w na górze wyników wyszukiwania, a to tego jest bardzo elastyczna. Można ustalić, jaki budżet przeznaczysz na kampanię, a także kiedy i komu reklama będzie się wyświetlać. W tym momencie warto zastanowić się, jaka powinna być strategia reklamowa i co warto przeanalizować najpierw. Na początku zastanów się przede wszystkim:

  • jaki jest cel Twoich działań. Strategia SEM powinna niewątpliwie być przygotowywania pod tym kątem. Co chciałbyś osiągnąć dzięki reklamom? Czy chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? A może chcesz kreować pozytywny wizerunek w sieci? Zastanów się, który z tych wariantów jest lepszy, bo np. przy rozpoczęciu współpracy z agencją, to pytanie jest jednym z kluczowych, które powinno być Ci zadane. Warto pamiętać, że w przypadku kampanii AdWords, poza reklamom w wyszukiwarce dostępne są również np. kampanie w sieci reklamowej, które lepiej sprawdzają się w przypadku celów wizerunkowych.
  • Jaka jest Twoja grupa docelowa. Znajomość grupy docelowej to klucz do przeprowadzania skutecznych kampanii. W końcu trzeba wiedzieć, do kogo najlepiej kierować przekaz, aby spotkał się on z zainteresowaniem, prawda? 😉 Zastanów się zatem, do kogo chcesz dotrzeć – w jakim wieku są te osoby, z jakich urządzeń korzystają, jakie mają zainteresowania, kiedy warto im wyświetlać reklamy, a także w jakiej lokalizacji. Strategia reklamowa bez ustalenia odbiorców zapewne nie przyniesie żadnych efektów.
  • Jakie produkty chcesz reklamować? I co wyróżnia Twój sklep? Dobór produktów ma duże znaczenie – gdy posiadasz sklep internetowy zastanów się na jakich produktach najbardziej Ci zależy, a także jakie mają one korzyści dla potencjalnego klienta i czym możesz się wyróżnić. Zastanów się, dlaczego to właśnie u Ciebie warto dokonać zakupu i dlaczego Twoja oferta jest unikalna.

Strategia reklamowa i kolejne kroki

Następnie bardzo ważny jest ostateczny wybór kampanii, słów kluczowych i ustalenie stawek. Jeśli wiesz już na czym Ci zależy, gdzie warto się reklamować aby dotrzeć do odbiorców musisz wybrać rodzaj kampanii. Reklama w wyszukiwarce, a może sieć reklamowa? Google oferuje również możliwość reklamowania się na YouTubie, czy w Gmailu. Strategia reklamowa to również odpowiednie rozłożenie budżetu przeznaczonego na działania reklamowe.

W AdWords dostępnych jest kilka rodzajów ustalania stawek w zależności od rodzajów kampanii. Co ważne, budżet jest elastyczny gdyż to Ty możesz decydować ile przeznaczysz na kampanię i monitorować wyniki. Odpowiednia strategia SEM pozwoli na uzyskanie odpowiednich rezultatów – warto zatem zastanowić się jak faktycznie rozłożyć budżet i jaką kwotę przeznaczyć na te działania. Pamiętaj, że możesz je monitorować i na bieżąco optymalizować.

Warto wspomnieć jeszcze o jednym, strategicznym elemencie związanym z kampanią AdWords, czyli jakości strony docelowej. Załóżmy, że przygotowałeś naprawdę dobrą kampanię AdWords i obrałeś strategię, która faktycznie sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu. Przynajmniej na poziomie reklamy. Wszystko może się jednak zmienić za sprawą strony docelowej, na którą kierujesz swoich potencjalnych klientów – jeżeli będzie słaba jakościowo, spadnie zarówno w ich oczach, jak i ogólnej ocenie Twojej reklamy. Jej spójność ze stroną docelową ma zatem ogromne znaczenie jeżeli chcesz osiągnąć sukces.

Czy strategia SEM się sprawdza? Monitoruj wyniki

Sprawdzanie skuteczności kampanii pozwala na jej bieżącą optymalizację. Dlatego nigdy nie zapominaj, żeby monitorować, czy Twoja strategia się sprawdza. Na szczęście w AdWords zrobisz to bez większego problemu, jednak w zależności od założonych celów powinny interesować Cię inne dane. Możesz monitorować zwrot z inwestycji, świadomość marki, natężenie ruchu w witrynie, czy sprzedaż i konwersje. Masz pełny dostęp do raportów, zatem świat do analizy i statystyk stoi dla Ciebie otworem. To pozwoli Ci wprowadzać zmiany w kampaniach, jak zauważysz niską skuteczność :)

Podsumowanie, czyli 8 najważniejszych elementów

Podsumowując, w przygotowaniu strategii SEM warto wziąć pod uwagę następujące elementy:

  • Cel Twoich działań,
  • Grupę docelową,
  • Wybór produktów, które chciałbyś reklamować,
  • Wybór właściwej kampanii,
  • Słowa kluczowe,
  • Budżet,
  • Jakość strony docelowej,
  • Sposób monitorowania wyników.

Szukasz agencji, która przygotuje właściwą strategię SEM dla Twojego biznesu? Dobrze trafiłeś – od lat realizujemy skuteczne kampanie w internecie.

#wiemyjak wypromować Twój biznes

POZNAJ OFERTĘ

Publikacja wpisu: 11/08/2014 oraz aktualizacja: 10/01/2017

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak


x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

30/01/2018
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Dominik pisze:

    Dobry artykuł, wielkie dzięki za podsumowanie, zawsze to człowiek jest w stanie się od kogoś czegoś nowego nauczyć :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to