Optymalizacja konwersji – co to takiego?

Optymalizacji konwersji może przynieść Ci wiele korzyści – sekret tkwi we wprowadzeniu odpowiednich zmian na Twojej stronie, które mogą zwiększyć konwersję. Poznaj pojęcie stopy konwersji i zobacz, co możesz zrobić aby uzyskać oczekiwane efekty! #wiemyjak

optymalizacja konwersji i stopa konwersji

Internet to nie tylko ogromne ułatwienie dla przeciętnego użytkownika. To także niemal nieograniczone możliwości dla przedsiębiorców, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę. Mimo iż internet ma ogromny zasięg, czasem bez fachowej pomocy czy konkretnej wiedzy nie zarobimy dużo. Istotna jest m.in. dobra reklama, a także odpowiednio przygotowana i wypozycjonowana strona internetowa. Należy ją przystosować tak, aby klienci bez problemu mogli wykonać na niej pożądane działania. Znajomość podstawowych pojęć, takich jak: stopa konwersji i optymalizacja konwersji jest konieczna, aby wprowadzić zmiany generujące oczekiwane zyski.

Konwersja z AdWords

O konwersji pisaliśmy już nie raz, jednak w gwoli przypomnienia warto zaznaczyć, że określa ona pożądane przez nas działania wykonywane przez użytkownika (mogą być różne w zależności od postawionych sobie celów – np. dokonywanie zakupu, rejestracja, czy dodanie produktu do koszyka). Przykładowo gdy prowadzimy kampanię Google AdWords bardzo istotne są informacje dotyczące skuteczności reklamy, jak i dane związane z zachowaniem klienta na stronie po kliknięciu naszej reklamy. Konwersje w Google AdWords można precyzyjnie określić – pomagają w tym takie narzędzia jak Google Analitycs, czy Śledzenie konwersji. Często zdarza się, że osoby które przejdą z reklamy na stronę, nie zachowują się w sposób jakbyśmy tego oczekiwali. Wtedy okazuje się, że za ten stan rzeczy może być odpowiedzialna strona.

Stopa konwersji to natomiast nic innego, jak stopień w jakim liczba wizyt na stronie przekłada się na liczbę zrealizowanych celów (inaczej współczynnik konwersji). By ją podnieść, a tym samym zwiększyć zyski naszej strony internetowej, powinniśmy zadbać o optymalizację konwersji. Są to wszelkie zabiegi i zmiany na stronie, mające na celu ułatwienie użytkownikowi poruszanie się po witrynie i podjęcie decyzji, a tym samym zrealizowanie pożądanego przez nas celu.

Stopa konwersji – sprawdzamy hipotezę

Podejmując się optymalizacji konwersji, musimy ocenić kanał sprzedaży naszej strony. Dzięki temu możemy ulepszyć go w taki sposób, aby więcej osób korzystało z oferowanych przez nas produktów oraz usług. Następnie stawiamy hipotezę, którą testujemy tworząc nową wersję podstrony (lub strony docelowej). Porównując ją z naszą starą podstroną możemy zaobserwować, która skuteczniej przyciąga klientów. Na koniec implementujemy model, który ma największą szansę na skłonienie ludzi do kupienia tego, co sprzedajemy i obserwujemy jak konwersja naszej strony zwiększa się.

Optymalizacja konwersji dzięki małym zmianom

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że każda zmiana, bez względu na to jak mała, może mieć ogromny wpływ na ostateczną liczbę osób, które zdecydują się na zakupienie naszego towaru/usługi. Przykładowo, sama zmiana koloru przycisku z zielonego na czerwony zwiększyła klikalność strony Performable (dziś Hubspot) o 21%. Switch Video (producent filmów instruktażowych) z kolei, zmieniając jedno słowo na swojej stronie tytułowej, zwiększył liczbę generowanych przez nią leadów o 221%.

Tego typu rezultaty wyraźnie pokazują dlaczego optymalizacja współczynnika konwersji jest tak ważna dla wielu przedsiębiorstw. Nawet najmniejsze zmiany mogą mieć kolosalne znaczenie dla ruchu na stronie i podniesienia stopy konwersji, ale nie można zapominać również o bardziej znaczących zmianach.

Co możemy optymalizować?

Optymalizacja konwersji jest ciągłym procesem polegającym na wprowadzaniu małych zmian w witrynie, które mogą podnieść stopę konwersji. Na stronie znajduje się wiele elementów, które można sprawdzić, przetestować, czy zmienić. Przykładowo będą to:

  • formularz kontaktowy,
  • grafiki,
  • treść,
  • przyciski call to action,
  • proces dodania produktu/usługi do koszyka,
  • szata graficzna,
  • nawigacja strony,
  • układ elementów na stronie.

Proces optymalizacji konwersji to głównie testowanie

Najważniejszym czynnikiem w przypadku optymalizacji konwersji jest dokładne testowanie. Bez niego, musimy polegać na naszym instynkcie aby określić co może być bardziej efektywne. Kiedy jednak przeprowadzimy gruntowną analizę, wiemy od razu jakie zmiany wpłyną na zwiększenie bądź zmniejszenie stopy konwersji. Liczba testów jakie możemy przeprowadzić jest praktycznie nieograniczona. Można sprawdzać różne nagłówki, kolory, proporcje i znacznie więcej. Konwersja może zmienić się w wyniku najmniejszej zmiany.

#wiemyjak zwiększyć konwersję na stronie

Publikacja wpisu: 30/06/2015 oraz aktualizacja: 26/09/2017

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Anna pisze:

    Za niską konwersję może być też odpowiedzialna strona, która nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych, a także taka, która długo się ładuje. Przy poprawie współczynnika konwersji trzeba wziąć pod uwagę naprawdę wiele czynników, a później sprawdzać i analizować wprowadzone zmiany :) Warto wejść w buty użytkownika i z jego perspektywy spojrzeć na stronę.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem