WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Błędy na stronie, które mogą odstraszyć klientów Twojego sklepu internetowego

Błędy na stronie sklepu internetowego

Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś powiększyć swoje zyski? Udaje Ci się wygenerować ruch na stronie, jednak nie do końca wiesz czemu rozpływa on się w powietrzu, a po konwersji nie ma ani śladu? Bardzo możliwe, że na Twojej stronie znajdują się błędy, których możesz być nieświadomy.

Zapewne wiesz, jak wiele czynników może wpłynąć na zainteresowanie klienta Twoją ofertą i decyzję o zakupie. Wszystko zaczyna się od tego, momentu gdy klient do Ciebie trafia – niezależnie od tego, czy zadziałała przykładowo dobra reklama internetowa, czy możesz pochwalić się pozytywnymi opiniami, potencjalny klient wcześniej czy później znajdzie się w miejscu, gdzie będzie chciał dokonać zakupu lub się z Tobą skontaktować. Najczęściej jest to właśnie Twoja strona internetowa. Co zrobić, aby go na niej zatrzymać? Jakich błędów unikać? Sprawdź. #wiemyjak

Nieatrakcyjna strona internetowa

I to na pierwszy rzut oka. Nic tak nie odstraszy Twoich klientów jak nieczytelna, niezadbana i po prostu nieatrakcyjna strona internetowa. Tu wiele inspiracji może dać Ci prosta zasada – spróbuj postawić się na miejscu klienta i świeżym okiem spojrzeć na swoją stronę. Weź pod uwagę nawigację, intuicyjność, a nawet szafę graficzną, gdyż wszystko to może mieć wpływ na odbiór strony przez potencjalnych klientów i decyzję, czy kupi właśnie u Ciebie. Jeżeli będzie miał problem z odnalezieniem produktu którego szuka, również bardzo prawdopodobne, że szybko opuści stronę.

Niewłaściwe treści na stronie i brak zdjęć

Dotyczy to zarówno opisów produktów, jak i wszystkich innych tekstów, które znajdują się na Twojej stronie. Pamiętaj, że użytkownicy cenią sobie unikalne i wartościowe treści. Zadbaj o rzetelne opisy swoich produktów, a nie pożałujesz – nie kopiuj ich z innych stron, tylko stwórz swoje własne, pisane językiem korzyści tak aby były wyjątkowe i przyciągały uwagę. Staraj się również trzymać się zasad SEO podczas ich przygotowywania. Poprzez treści na stronie możesz zbudować wizerunek eksperta np. prowadząc bloga, co wzmocni Twój przekaż i wiarygodność. Nie da się ukryć jak wiele możesz zawdzięczać dobrej jakości zdjęciom, w końcu to one przyciągają uwagę i mogą zaważyć na decyzji o zakupie.

Brak optymalizacji procesu zakupowego

Dobrze przygotowany koszyk zakupowy to jeden z najistotniejszych elementów, który może być kluczowy w procesie zakupowym klienta. Dlatego należy starannie zadbać o jego strukturę i przetestować, które rozwiązania sprawdzają się najlepiej – ważne aby ścieżka zakupowa była jak najprostsza i szybka. Zbyt wiele rozpraszających elementów, niewidoczny przycisk CTA, czy bardzo długie formularze mogą odstraszyć klienta od przeprowadzenia transakcji. W wielu sklepach internetowych klienci często rezygnują z zakupu właśnie po zetknięciu z koszykiem zakupowym, który zamiast ułatwić proces zakupowy, zdecydowanie utrudnia sfinalizowanie transakcji. Klient może również zrezygnować z zakupu jeżeli nie znajdzie na stronie preferowanej możliwości zapłaty za towar.

Brak strony w wersji mobilnej

Wyobraźmy sobie, że klient już się o Tobie dowiedział i chce wejść na Twoją stronę korzystając ze smartfona (bo w końcu mobile to jeden z dominujących trendów), problem jednak w tym, że strona kompletnie nie jest dostosowana do jego urządzenia… Wiadomo, że wtedy wejdzie na stronę z której będzie mógł łatwo skorzystać za pośrednictwem swojego urządzenia. Trend mobile tylko nabiera tempa, więc żeby nie zostać w tyle jak najszybciej dostosuj swoją stronę i przygotuj wersję mobilną.

Utrudniony kontakt

Możliwość łatwego odnalezienia danych kontaktowych zdaje się być podstawą, nie zmienia to jednak faktu, że problem z ich odnalezieniem jest dość powszechny na stronach sklepów internetowych. To ogromny błąd – ukryte dane zniechęcą klienta do kontaktu, dlatego istotne jest, aby aktualne dane znajdowały się w widocznym miejscu i użytkownik nie musiał zastanawiać się, jak do nich dotrzeć. Klienta może odstraszyć zbyt długi formularz kontaktowy zawierający wiele niepotrzebnych pytań – za pomocą formularza użytkownik powinien otrzymać możliwość łatwego i szybkiego kontaktu.

Powyżej przedstawiliśmy wybrane błędy na stronach sklepów internetowych – nie należy jednak zapominać, że istnieje wiele innych elementów, które mogą wpłynąć na konwersję na Twojej stronie internetowej.

29/04/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to