Czy popularność serwisów społecznościowych ciągle wzrasta?

Strony internetowe, a w szczególności portale społecznościowe, stanowią niezwykle wdzięczny obiekt badań. Analizując je można dowiedzieć się masy ciekawych rzeczy, nie tylko o tzw. życiu w sieci, ale również o jej użytkownikach. Dokładnie przeanalizowane i ubrane w przystępną formę liczb i wykresów, służą jako źródło cennych informacji oraz materiał do dalszych analiz.

Badania stron www przeprowadzone pod koniec 2014 roku przez Pew Research Center pokazują, że najpopularniejszym portalem społecznościowym pozostaje, z dość dużą przewagą, Facebook. Mimo iż jego wzrost nieco zwolnił, stopień zaangażowania i aktywności użytkowników zwiększył się. Statystyki stron, takich jak Twitter, Instagram, Pinterest oraz LinkedIn pokazują z kolei znaczny wzrost zainteresowania ze strony osób dorosłych.

Inne ciekawe statystyki, które wykazały badania to:

  • Wieloplatformowość rośnie: 52% dorosłych osób korzysta z dwóch lub więcej mediów społecznościowych (znaczny wzrost w stosunku do roku 2013, kiedy ta liczba wynosiła 42%),
  • Po raz pierwszy w historii więcej niż połowa osób (56%) w wieku 65 lat lub starszych korzysta z Facebooka. Stanowi to 31% wszystkich seniorów,
  • Po raz pierwszy w historii ponad połowa (53%) korzystających z internetu osób w wieku 18-29 korzysta z Instagrama. Natomiast niemal połowa (49%) wszystkich użytkowników tej platformy korzysta z niej przynajmniej raz dziennie,
  • Również po raz pierwszy, aktywność osób z wyższym wykształceniem korzystających z LinkedIn, sięgnęła 50%,
  • Kobiety zdominowały Pinterest: z serwisu korzysta 42% dorosłych internautek, a więc ponad trzykrotnie więcej niż mężczyzn (13%).

 

Facebook dominuje, ale zwalnia

 

social media sites

Mimo iż Facebook pozostaje najpopularniejszym portalem społecznościowym, jego ogólny wzrost znacznie zwolnił. Jedyna znacząca zmiana dotyczy udziału seniorów, który po raz pierwszy przekroczył 50 procent. Ogólny udział internautów nie uległ jednak zmianie od sierpnia 2013 roku i wciąż utrzymuje się na poziomie 71%.

Równocześnie, pozostałe internetowe portale społecznościowe notują stały i konsekwentny wzrost. Przykładowo, aktywność użytkowników Instagrama wzrosła w ostatnim roku aż o 9 punktów procentowych. LinkedIn stał się jeszcze bardziej popularny wśród absolwentów oraz fachowców, natomiast Twitter i Pinterest cieszą się rosnącym zainteresowaniem wszystkich grup demograficznych.

Zaangażowanie użytkowników w portale internetowe

Olbrzymia facebookowa społeczność nie rośnie już tak szybko jak dawniej, jest za to znacznie bardziej aktywna niż społeczności innych portali społecznościowych. 70 procent użytkowników Facebooka korzysta z niego przynajmniej raz dziennie (45% więcej niż raz), co jest znaczącą poprawą w stosunku do roku 2013, gdy liczba ta wynosiła 63%.

Pozostałe platformy wykazują znacznie mniejszą aktywność. 49% użytkowników Instagrama, 17% użytkowników Pinterest oraz 13% użytkowników LinkedIn korzysta z tych stron raz dziennie, ale statystyki te nie uległy zmianie przez ostatni rok. Natomiast z Twittera raz dziennie korzysta 36% jego użytkowników, ale i tak stanowi to 10-procentowy spadek w stosunku do roku 2013, gdy raz dziennie tweetowało przynajmniej 46%.

Multiplatformowość z przewagą Facebooka

Ponad 52% dorosłych użytkowników korzysta przynajmniej z dwóch portali społecznościowych – o 10% więcej niż rok wcześniej. Równocześnie znacznie mniej osób korzysta tylko z jednego portalu – 28% w stosunku do 36% w roku 2013. 79%  z nich używa właśnie Facebooka. Także użytkownicy pozostałych portali (Twitter, LinkedIn, Instagram oraz Pinterest) Facebooka odwiedzają częściej niż jakąkolwiek inną stronę.

Statystyki zawarte w powyższym artykule dotyczą wszystkich użytkowników stron www. Poniżej prezentujemy stosunek osób korzystających ze wspomnianych portali do ogólnej puli osób dorosłych (18+ lat):

  • Facebook: 58%
  • LinkedIn: 23%
  • Pinterest: 22 %
  • Instagram: 21%
  • Twitter: 19 %

Źródło: http://www.pewinternet.org/2015/01/09/social-media-update-2014/

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem