Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Czy popularność serwisów społecznościowych ciągle wzrasta?

Strony internetowe, a w szczególności portale społecznościowe, stanowią niezwykle wdzięczny obiekt badań. Analizując je można dowiedzieć się masy ciekawych rzeczy, nie tylko o tzw. życiu w sieci, ale również o jej użytkownikach. Dokładnie przeanalizowane i ubrane w przystępną formę liczb i wykresów, służą jako źródło cennych informacji oraz materiał do dalszych analiz.

Badania stron www przeprowadzone pod koniec 2014 roku przez Pew Research Center pokazują, że najpopularniejszym portalem społecznościowym pozostaje, z dość dużą przewagą, Facebook. Mimo iż jego wzrost nieco zwolnił, stopień zaangażowania i aktywności użytkowników zwiększył się. Statystyki stron, takich jak Twitter, Instagram, Pinterest oraz LinkedIn pokazują z kolei znaczny wzrost zainteresowania ze strony osób dorosłych.

Inne ciekawe statystyki, które wykazały badania to:

  • Wieloplatformowość rośnie: 52% dorosłych osób korzysta z dwóch lub więcej mediów społecznościowych (znaczny wzrost w stosunku do roku 2013, kiedy ta liczba wynosiła 42%),
  • Po raz pierwszy w historii więcej niż połowa osób (56%) w wieku 65 lat lub starszych korzysta z Facebooka. Stanowi to 31% wszystkich seniorów,
  • Po raz pierwszy w historii ponad połowa (53%) korzystających z internetu osób w wieku 18-29 korzysta z Instagrama. Natomiast niemal połowa (49%) wszystkich użytkowników tej platformy korzysta z niej przynajmniej raz dziennie,
  • Również po raz pierwszy, aktywność osób z wyższym wykształceniem korzystających z LinkedIn, sięgnęła 50%,
  • Kobiety zdominowały Pinterest: z serwisu korzysta 42% dorosłych internautek, a więc ponad trzykrotnie więcej niż mężczyzn (13%).

 

Facebook dominuje, ale zwalnia

 

social media sites

Mimo iż Facebook pozostaje najpopularniejszym portalem społecznościowym, jego ogólny wzrost znacznie zwolnił. Jedyna znacząca zmiana dotyczy udziału seniorów, który po raz pierwszy przekroczył 50 procent. Ogólny udział internautów nie uległ jednak zmianie od sierpnia 2013 roku i wciąż utrzymuje się na poziomie 71%.

Równocześnie, pozostałe internetowe portale społecznościowe notują stały i konsekwentny wzrost. Przykładowo, aktywność użytkowników Instagrama wzrosła w ostatnim roku aż o 9 punktów procentowych. LinkedIn stał się jeszcze bardziej popularny wśród absolwentów oraz fachowców, natomiast Twitter i Pinterest cieszą się rosnącym zainteresowaniem wszystkich grup demograficznych.

Zaangażowanie użytkowników w portale internetowe

Olbrzymia facebookowa społeczność nie rośnie już tak szybko jak dawniej, jest za to znacznie bardziej aktywna niż społeczności innych portali społecznościowych. 70 procent użytkowników Facebooka korzysta z niego przynajmniej raz dziennie (45% więcej niż raz), co jest znaczącą poprawą w stosunku do roku 2013, gdy liczba ta wynosiła 63%.

Pozostałe platformy wykazują znacznie mniejszą aktywność. 49% użytkowników Instagrama, 17% użytkowników Pinterest oraz 13% użytkowników LinkedIn korzysta z tych stron raz dziennie, ale statystyki te nie uległy zmianie przez ostatni rok. Natomiast z Twittera raz dziennie korzysta 36% jego użytkowników, ale i tak stanowi to 10-procentowy spadek w stosunku do roku 2013, gdy raz dziennie tweetowało przynajmniej 46%.

Multiplatformowość z przewagą Facebooka

Ponad 52% dorosłych użytkowników korzysta przynajmniej z dwóch portali społecznościowych – o 10% więcej niż rok wcześniej. Równocześnie znacznie mniej osób korzysta tylko z jednego portalu – 28% w stosunku do 36% w roku 2013. 79%  z nich używa właśnie Facebooka. Także użytkownicy pozostałych portali (Twitter, LinkedIn, Instagram oraz Pinterest) Facebooka odwiedzają częściej niż jakąkolwiek inną stronę.

Statystyki zawarte w powyższym artykule dotyczą wszystkich użytkowników stron www. Poniżej prezentujemy stosunek osób korzystających ze wspomnianych portali do ogólnej puli osób dorosłych (18+ lat):

  • Facebook: 58%
  • LinkedIn: 23%
  • Pinterest: 22 %
  • Instagram: 21%
  • Twitter: 19 %

Źródło: http://www.pewinternet.org/2015/01/09/social-media-update-2014/

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak