Kampania social media – 5 sposobów na zdobycie klientów!

Kampania social media to obecnie skuteczny i godny polecenia sposób na dotarcie do potencjalnego klienta w sieci, wypromowanie swoich produktów i zwiększenie sprzedaży. Na pewno wiesz, że najlepszym sposobem jest „polowanie” na klienta w jego naturalnym środowisku! A to środowisko to dzisiaj media społecznościowe. Przedstawiamy skuteczne w social media przykłady na zdobycie klientów. #wiemyjak

kampania social media - jak znaleźć klientów?

Kampania w social media – reklama wielu możliwości!

Media społecznościowe to obecnie nie tylko ładne zdjęcia i rozrywka. Dla przedsiębiorcy chcącego wypromować swój produkt to ogromna powierzchnia reklamowa dająca wiele możliwości dotarcia do potencjalnego klienta. Według danych z raportu Digital 2019 przygotowanego przez portal We Are Social całkowita liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na świecie to aż 45% całej populacji, czyli 3,484 mld, a w Polsce zaś 47% użytkowników z naszego kraju!

Jakie zalety posiada kampania social media?

  • Niskie koszty! Mniejsze koszty w porównaniu do innych form marketingu, np. reklamy w telewizji. Koszty w kampanii social media są bardziej elastyczne, bo sam decydujesz ile wydajesz i są naliczane od konkretnej konwersji. Masz większą kontrolę swoich wydatków na każdym etapie działań marketingowych.    
  • Szybkie generowanie ruchu! Dzięki kampanii w social media przyciągniesz więcej użytkowników na swoją stronę, co jest szczególnie istotne, zwłaszcza kiedy dopiero rozpoczynasz swoją  działalność.    
  • Docieranie przez targetowanie! Efektywny sposób dotarcia do nowych odbiorców faktycznie zainteresowanych naszą ofertą dzięki ściśle zdefiniowanej grupie docelowej.   
  • Budowanie wizerunku! Doskonała metoda na zaprezentowanie swojej oferty oraz promocji, a także zapisanie się w świadomości odbiorców.
  • Kontakt z klientem! Nawiązanie z użytkownikami bezpośredniego kontaktu poprzez odpowiedzi na prywatne wiadomości czy też komentarze, stworzenie wokół firmy grupy zaufanych klientów i fanów marki.       
  • Wszystko pod kontrolą! Kampania social media daje również bezpośredni dostęp do statystyk i stałego monitorowania reakcji i zachowań odbiorców Twojej reklamy.
  • Duże możliwości! Kampania w social media oferuje też dużą różnorodność formatów reklamowych oraz elastyczność w zakresie modyfikacji stworzonej kampanii.

5 sposobów na zdobycie klientów w mediach społecznościowych

1. Śledź użytkowników, którzy byli na Twojej stronie i skieruj do nich reklamę!

Remarketing pozwala wyświetlać reklamy osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę lub użyły aplikacji mobilnej, ale niczego w niej nie kupiły lub nie wykonały żadnego innego interesującego nas działania. 

Dobrym przykładem social media dającym możliwość przeprowadzenia tego typu kampanii jest Facebook. Rozpoczynając swoje działania musisz wpiąć do swojej strony Pixel Facebooka, czyli specjalny kod umożliwiający śledzenie ruchu na stronie i zbieranie danych o użytkownikach Twojej witryny i ich działaniach. Na bazie danych zebranych przez Pixel tworzone są listy remarketingowe z osobami, które wykonały określone działania w Twojej witrynie. W ten sposób możesz skierować reklamę bezpośrednio do osób rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą, co pozwoli na tworzenie jeszcze skuteczniejszych, spersonalizowanych komunikatów reklamowych.

2. Twórz ciekawe reklamy, co wyróżni Cię od konkurencji i przyciągnie klientów!

Kampania social media posiada wielką zaletę, jaką jest szeroki wachlarz formatów reklamowych. Różnorodna forma reklam w Twojej kampanii social media sprawi, że Twoje działania promocyjne będą jeszcze lepiej przyciągać uwagę i mogą trafić do szerszego grona odbiorców. 

Prowadząc kampanię na Facebooku możesz skorzystać z wielu formatów płatnej promocji w zależności od charakteru Twojej reklamy. Możesz testować jednocześnie kilka rozwiązań i sprawdzać, która kampania przynosi najlepsze efekty. 

  • W formie ciekawego obrazu lub grafiki, zaprezentuj swój produkt bądź usługę i koniecznie dodaj link przekierowujący do Twojej strony głównej albo bezpośrednio do strony produktu,   
  • Kampania social media na Facebooku w formie krótkiego wideo daje natomiast możliwość dokładnego zaprezentowania szczegółów oraz specyfiki produktów z Twojej oferty,
  • Format karuzeli umożliwia prezentację w jednej reklamie nawet dziesięciu obrazów lub filmów – każdy z oddzielnym linkiem do osobnej strony produktu, 
  • Połącz kampanię na Facebooku z płatną promocją na Instagramie, w formie ciekawego zdjęcia lub krótkiego filmu w swojej relacji na Stories i koniecznie umieść w nich możliwość bezpośredniego przejścia z aplikacji na Twoją stronę lub stronę produktu. 

Portal Linkedin, kojarzący się głównie jako portal z leadami biznesowymi i ofertami pracy, również może służyć do przeprowadzenia korzystnej kampanii social media. Podobnie jak na Facebooku, Menedżer kampanii Linkedin pozwala tworzyć wiele rodzajów kampanii, dzięki czemu Twój komunikat może być zdjęciem, grafiką czy filmem, wzbogaconym o skuteczny tekst reklamowy.

Jednak najciekawszy format, proponowany przez Linkedin, dzięki któremu bezpośrednio zwrócisz się do swojego klienta, czyli kampania InMail, polega na wysyłaniu wiadomości do użytkowników portalu. Dokładnie tych, których wybierzesz w opcjach targetowania. Twoje wysłane wiadomości wpadają bezpośrednio do ich skrzynki odbiorczej. Nie jest to zwykła wiadomość, a forma spersonalizowanej reklamy, obok której możesz umieścić baner oraz przycisk CTA.

5 sposobów na zdobycie klientów w social media

3. Rozmawiaj z klientem i zdobywaj zaufanie

Dużą zaletą portali społecznościowych jest możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem.

Kampania w social media przestała być monologiem, jak miało to miejsce w tradycyjnych akcjach marketingowych. W dzisiejszych czasach między marką a klientami nawiązuje się prawdziwy, dynamiczny dialog, zmniejszający dystans między producentem i konsumentem. W każdej chwili użytkownicy mogą zadać Ci bezpośrednie pytania poprzez wysłanie prywatnej wiadomości (np. poprzez Messenger na Facebooku) lub zamieszczać komentarze na Twoim profilu np. pod interesującą ich akcją lub wydarzeniem. Nie ignoruj swoich klientów – zawsze odpowiadaj na wiadomości i aktywnie uczestnicz w dyskusjach pod postami! To wszystko sprawi, że zbliżysz się do swojego klienta i wzbudzisz w nim zaufanie i w ten sposób zachęcisz do skorzystania z Twojej oferty.

4. Kampania social media pomoże Ci stworzyć grupę klientów

Kampania w social media może być dobrym sposobem na pozyskanie danych od osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą!

  • Na Facebooku zamieszczaj linki do ebooków, raportów i innych treści, które są połączone ze stroną docelową, gdzie użytkownicy muszą podać dane w zamian za uzyskanie dostępu do treści.
  • Do zdobycia danych możesz również wykorzystać Linkedin. Do opisanej wcześniej kampanii InMail możesz dołączyć “Formularz potencjalnych klientów”, dzięki czemu zbierzesz adresy e-mail, imię i nazwisko, a także dane o pracy i wykształceniu od odbiorców Twoich wiadomości.
  • Na podobnej zasadzie działa również Facebook Lead Ads. Kliknięcie w reklamę w formacie Lead Ads powoduje otwarcie w serwisie formularza automatycznie wypełnionego danymi z Facebooka, takimi jak imię, nazwisko, adres e-mail, czy nawet numer telefonu. W zamian za wypełnienie formularza możesz zaoferować przesłanie dodatkowych materiałów ofertowych, bonów zniżkowych lub możliwość kontaktu na podany adres e-mail lub nr telefonu.

5. Analizuj zachowania użytkowników i przekształć ich w swoich klientów!

Analizuj zachowania swoich potencjalnych klientów zarówno online, jak i offline. Wykorzystując zebrane informacje o wiele lepiej skonstruujesz swoją reklamę i dotrzesz do swojego klienta na różnych etapach ścieżki zakupu.

Do analizy zachowań użytkowników online możesz wykorzystać różne narzędzia. W ramach panelu reklamowego w danym medium społecznościowym masz dostęp do statystyk swojej kampanii, dzięki czemu łatwo ocenisz skuteczność swoich reklam. Dodatkowo warto skorzystać z Google Analytics, dzięki któremu dowiesz się jak z jak z Twojej strony korzystają użytkownicy: z jakich źródeł na nią trafili, ile czasu na niej spędzili i jakie konkretne wykonali działania.

Możesz również analizować zachowanie offline swoich potencjalnych klientów np. wykorzystując informacje zdobyte dzięki geolokalizacji. Skieruj swoją kampanię do miejsc, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci i przyciągnij ich do siebie! Więcej o Geotargetowaniu jako strategii reklamy dowiesz się z naszego artykułu.

Skuteczne w social media przykłady pozyskania klientów do wdrożenia od teraz!

Obecnie kampania social media daje wiele możliwości na zdobycie klientów. Media społecznościowe warto wziąć pod uwagę w swojej strategii marketingowej i połączyć ze swoimi dotychczasowymi działaniami. Tak zsynchronizowane kampanie reklamowe, które mogą dotrzeć do klienta w wielu miejscach, dają o wiele lepsze efekty i mogą mieć faktyczny wpływ na zwiększenie Twojej sprzedaży.

#wiemyjak prowadzić skuteczne kampanie w social media

Ocena artykułu:
3.9/5 (26)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Doradca pisze:

    Czy reklama w social mediach ma sens w każdej branży? Proszę o informację czy warto inwestować czas i pieniądze w prowadzenie profili na Facebooku oraz Instagramie dla branży finansowej. Pozdrawiam.

  2. Sławomir Węgliński EACTIVE pisze:

    @Doradca
    To zależy, co konkretnie z tej branży finansowej chcemy reklamować i jaki jest całościowy pomysł, strategia na marketing. Pytanie też do kogo chcemy trafić. Same social media obejmują sporo narzędzi. Natomiast, przykładowo, ubezpieczenia OC czy odzyskiwanie należności będzie miało wysokie koszty kliknięcia w Google Search. Tutaj kampania na Facebooku potrafi się dobrze sprawdzić a ruch będzie tańszy.

  3. Kamila pisze:

    Od jakiegoś czasu zaczęliśmy prowadzić kampanie na FB i to naprawdę działa. Co prawda pierwsza kampania to była porażka ale teraz jest już coraz lepiej. Dzięki za przydatne rady!

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak