Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Metody zwiększania sprzedazy w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – takie pytanie zadaje sobie każda osoba prowadząca taki rodzaj działalności. Nie zawsze jest to łatwe do osiągnięcia. Ogromna konkurencja w najbardziej popularnych branżach sprawia, że nawet przystępne ceny, częste promocje i przyjazny interfejs sklepu nie pomagają. Wiadomo, że ludzie szukają okazji cenowych – jednak przy niskiej pozycji w wyszukiwarce ciężko dotrzeć do potencjalnych klientów. Chcąc wypromować swój sklep i spowodować zwiększenie sprzedaży warto skorzystać z usług specjalistów z zakresu SEO. Warto pamiętać, że nie ma jednego, udanego przepisu na odniesienie sukcesu w sieci. Najczęściej odbywa się to metodą prób, sposób promocji będzie zależał również od branży, w której działamy. I tu właśnie z pomocą przyjdą specjaliści – dobiorą najskuteczniejsze metody.

Zwiększenie sprzedaży przy pomocy SEO – jak do tego podejść?

Większość właścicieli sklepów internetowych rozumie już, jak ważna jest wysoka pozycja w wyszukiwarce. Zwiększenie sprzedaży będzie możliwe tylko wtedy, gdy informacja o sklepie i promocjach w nim organizowanych będzie docierała do potencjalnych klientów. A ci szukając produktu wchodzą do sklepów z pierwszej strony wyników wyszukiwania, niekiedy z drugiej – dalszymi nie zawracając sobie głowy.

Trzeba pamiętać, że na rynku internetowym są dwa rodzaje sklepów. Ogromne molochy posiadające również setki sklepów stacjonarnych, duże firmy oraz te jednoosobowe. Ustalając strategię pozycjonowania strony należy ściśle współpracować z firmą. Praca nad wypozycjonowaniem strony jest długa, dlatego trzeba pamiętać o dobrej komunikacji. Często właściciele sklepów porywają się na pozycjonowanie tylko na główne frazy. Aby nastąpił wzrost sprzedaży musimy również pamiętać o fazach niszowych, bardziej szczegółowych, które pozwolą na precyzyjne wyszukanie produktu.

Jeśli zastanawiasz się nad tym jak zwiększyć sprzedaż nie tylko przy pomocy pozycjonowania to zwróć się do swojego specjalisty SEO. Na pewno podpowie kilka ciekawych rozwiązań. #wiemyjak

Większa sprzedaż z Google AdWords

Kampanie reklamowe Google AdWords cieszą się bardzo dużą popularnością. Odpowiednio przygotowana kampania generuje zyski, a tego oczekuje każdy przedsiębiorca. Zaletą kampanii reklamowych w internecie jest wzrost widoczności i rozpoznawalności, zwiększenie konwersji i wzrost wartościowego ruchu na stronie, a to spowoduje wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii dotrzesz do użytkowników, którzy poszukują konkretnego produktu. Sprawdź jakie usługi my możemy Ci zaoferować w kwestii reklam Google AdWords.

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie dzięki social mediom?

Social media to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na bezpośrednią interakcję z klientem, co daje możliwość na szybkie zwiększenie sprzedaży. Jednak, aby działania w portalach społecznościowych odniosły oczekiwany rezultat musimy pamiętać o tym, żeby robić to z głową. Zapomnij o nachalnych reklamach i próbach sprzedaży przez kanały i profile społecznościowe. Jeśli nie wiesz jak prowadzić taką stronę zobacz jak robi to konkurencja. Porozmawiaj ze specjalistami, którzy wiedzą jak spowodować wzrost sprzedaży i najlepiej zatrudnij jednego z nich. Osoba obeznana w prowadzeniu profili na portalach społecznościowych nie tylko szybko powiększy grono fanów Twojej strony, ale umiejętnie i w subtelny sposób zachęci te osoby do zapoznania się z ofertą firmy. Warto też od czasu do czasu zorganizować konkurs, zgadywankę czy inną zabawę dla osób obserwujących profil. To pozwoli na bezpośrednią interakcję i zaangażowanie.

Uczciwość odpowiedzią na pytanie jak zwiększyć sprzedaż?

Wydawać by się mogło, że uczciwe podejście do klienta to oczywistość dla każdego sprzedawcy. Jednak teoria w tym przypadku rozmija się często z praktyką. W opisach produktów często można spotkać podrasowane informacje, tak aby zachęcić klientów do zakupu. Lecz kiedy klient dostaje nie to co oczekiwał jest rozczarowany i nie powróci i co istotne, nie poleci sklepu swoim znajomym. Nieuczciwość nie popłaca, zamiast zwiększenia sprzedaży w dłużej perspektywie spowoduje utratę rozczarowanych klientów.

Inne ważne czynniki, które mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży

Czynników, które wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest niezwykle dużo. W tym podpunkcie omówimy po krótce pozostałe, najważniejsze kwestie.

  • responsywna strona internetowa – wbrew pozorom dostosowanie strony do urządzeni mobilnych ma ogromne znaczenie. Klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych – tabletów i telefonów nowej generacji. Jeśli strona jest responsywna klient może w dowolnym miejscu skorzystać z Twojej oferty, jeśli nie, skorzysta z propozycji konkurencji;
  • bardzo popularny jest dalej marketing szeptany, jednak równie często wykonywany jest nieumiejętnie. Nachalna reklama w wypowiedziach może zrazić potencjalnego klienta, a nie zachęcić go do zakupu. Działania związane z tzw. szeptanką warto również zlecić specjalistom, którzy mają odpowiednie zaplecze na forach internetowych, dzięki czemu mogą sprawnie działać i subtelnie reklamować sklep;
  • jeśli chcesz wiedzieć czy Twoja strona zachęca do zakupów przeprowadź analizę zachowań użytkownika na stronie – da Ci to pogląd na to jak może zachować się klient w konkretnej sytuacji i pozwoli usprawnić działanie strony;
  • skup się na różnorodnych formach akcji marketingowych, postaw na różne kanały dotarcia do klienta. Agencja marketingowa pomoże wybrać Tobie najlepsze opcje dla Twojego sklepu. Możesz między innymi: wysyłać mailing, organizować eventy, reklamować się w środkach masowego przekazu, postawić na marketing produktowy i wiele innych rozwiązań.

Nie ma jednoznaczniej odpowiedzi na pytanie jak zwiększyć sprzedaż, jednak inteligentne działania i współpraca ze specjalistami z zakresu SEO i promocji firmy na pewno ułatwi osiągnięcie sukcesu.

Wiemy jakie działania pomagają zwiększyć sprzedaż w internecie, naszą wiedzę wykorzystaliśmy do stworzenia autorskiej oferty współpracy w formule KOP. Dowiedz się więcej o ofercie pozycjonowania stron!

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Michał pisze:

    Brakuje mi w artykule informacji o podejściu do samej oferty niż kanałów promocji i dotarcia do nowych osób odwiedzających sklep. Bardzo fajnie o drugiej stronie medalu związanej z zwiększeniem sprzedaży opisuje artykuł na stronie http://www.bnipolska.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-czyli-sprzedaz-efektywna/ gdzie mowa jest o zmianie nastawienia z typowego sprzedawcy w doradce, który wzbudzi zaufanie klientów do marki i z jednorazowego kupującego pozyska z niego stałego klienta.

  2. Antoni pisze:

    Bardzo dobrze, że w artykule został wymieniony fakt, że istotna jest różnorość akcji marketingowych. W ten sposób zostaje zwiększona szansa na dotarcie do większego grona klientów. Oprócz samego SEO warto wspomóc się programami konsumenckimi, jak korzystam z http://sodexolojalnosc.pl/lojalnosc/programy-konsumenckie/ . Efekty jakie do tej pory przyniosły mi moje działania oceniam na dobre, dlatego planuję to kontynuować, być może w przyszłości jeszcze rozszerzyć

  3. Sebastian pisze:

    Odnośnie pozycjonowania fajnie byłoby napisać, że … podstawą to dobra treść na stronie :) – co pokazuje mój case – https://blog.seo-profi.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym/ – w którym widać, jak po roku pracy, związanej mocno z uzupełnianiem opisów na stronie – sprzedaż z naturalnych wyników wyszukiwania wzrosła o prawie 2000% :)

  4. Marcin pisze:

    Witam. Bardzo ciekawy wpis. Moim zdaniem każda metoda, która przynosi oczekiwany efekt w postaci wzrostu zysków jest odpowiednia. A najlepiej połączyć kilka metod, aby trafić do jak najszerszego grona klientów. Osobiście łączę metody przez ciebie przedstawione oraz znajdujące się w tym http://dynanet.pl/copywriting/2015/copywriting/jak-zwiekszyc-sprzedaz-techniki-copywritera/ wpisie. Ich połączenie przynosi bardzo fajne rezultaty.

  5. Zbyszek pisze:

    W tym temacie można napisać o wiele więcej, ale przynajmniej dajecie czytelnikom jakiś kierunek, w którym mają podążać. Zainteresowani zainspirują się i z pewnością znajdą jakieś ciekawe opcje na samodzielną promocję sklepu, bez udziału np. w pozycjonowaniu osób trzecich. Przy większości sklepów wystarczy zadbać chociażby o unikalne opisy produktów.

TAK

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem