Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Takie pytanie zadaje sobie każda osoba prowadząca taki rodzaj działalności. Nie zawsze jest to łatwe do osiągnięcia. Ogromna konkurencja w najbardziej popularnych branżach sprawia, że nawet przystępne ceny, częste promocje i przyjazny interfejs sklepu nie pomagają. Co więc zrobić, aby móc sprzedawać więcej? W artykule znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, by potencjalni klienci trafiali prosto do Ciebie.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie

Zwiększenie sprzedaży w sklepie przy pomocy SEO — jak do tego podejść?

Większość właścicieli sklepów internetowych rozumie już, jak ważna jest wysoka pozycja w wyszukiwarce. Zwiększenie sprzedaży będzie możliwe tylko wtedy, gdy informacja o sklepie i promocjach w nim organizowanych będzie docierała do potencjalnych klientów. A Ci, szukając produktu, wchodzą do sklepów z pierwszej strony wyników wyszukiwania, niekiedy z drugiej – dalszymi nie zawracając sobie głowy.

Działania SEO dla każdego sklepu będą przebiegać w całkowicie inny sposób. To, co sprawdza się u Twojej konkurencji, niekoniecznie sprawdzi się u Ciebie. Dlatego tak ważne jest indywidualne podejście. Duży sklep, na ugruntowanej pozycji będzie pozycjonowany zupełnie inaczej, niż mniejsze, dopiero rozwijające się przedsiębiorstwo. A co jeśli chodzi o cenę? Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Budżet na działania w obu tych przypadkach też będzie skrajnie różny. Kluczowe znaczenie mają również CMSy, na których postawiony jest sklep. Wybierając platformę e-commerce, sprawdź dokładnie wady i zalety każdej z nich. Nie chcesz przecież być niemile zaskoczony, kiedy chcąc rozpocząć pozycjonowanie czy reklamy Google Ads napotkasz trudności. Sprawdź, jak zwiększyć skuteczność e-commerce, opartego na IdoSell Shop (IAI).

Trzeba pamiętać, że praca nad wypozycjonowaniem strony jest długa i wymaga dobrej komunikacji pomiędzy właścicielem firmy a agencją pozycjonującą. Częstym błędem właścicieli sklepów internetowych jest pozycjonowanie jedynie głównych fraz. Aby nastąpił wzrost sprzedaży, musimy również pamiętać o fazach niszowych, bardziej szczegółowych, które pozwolą na precyzyjne wyszukanie produktu.

Jeśli zastanawiasz się nad tym jak zwiększyć sprzedaż nie tylko przy pomocy pozycjonowania to zwróć się do swojego specjalisty SEO. Na pewno podpowie kilka ciekawych rozwiązań.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym z Google Ads?

Kampanie reklamowe Google Ads cieszą się bardzo dużą popularnością. Odpowiednio przygotowana kampania generuje zyski, a tego oczekuje każdy przedsiębiorca. Zaletą kampanii reklamowych w internecie jest wzrost widoczności i rozpoznawalności, zwiększenie konwersji i wzrost wartościowego ruchu na stronie, co z kolei w efekcie spowoduje wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii dotrzesz do użytkowników, którzy poszukują konkretnego produktu, a narzędzia Google Ads mogą Ci w tym pomóc. Sprawdź jakie usługi my możemy Ci zaoferować w kwestii reklam Google Ads.

Remarketing Google Ads

Często zdarza się, że klient trafia na Twoją stronę, wybiera produkt, dodaje go do koszyka, ale ostatecznie nie finalizuje zakupu. Przyczyn porzuconego koszyka może być wiele, ale jak można je zniwelować? Z pomocą przychodzi remarketing, dzięki któremu przypomnisz potencjalnemu klientowi o produkcie, który niedawno oglądał. Przypomnienia te mogą przyjąć przykładowo formę reklam, które wyświetlą się podczas przeglądania przez użytkownika innych stron i zachęcą go do powrotu na Twoją stronę oraz sfinalizowania zakupu.

Reklama mobilna

Ile razy w ciągu dnia zdarzy Ci się wziąć do ręki telefon i po prostu poprzeglądać co nowego w internecie? Często, prawda? System Google Ads wyszedł naprzeciw i umożliwił tworzenie reklam mobilnych, które docierają z przekazem sprzedażowym do klienta, który po prostu w danej chwili używa swojego telefonu komórkowego. Biorąc pod uwagę obecne czasy, przyzwyczajenia konsumentów oraz rozwój technologiczny, krok ten może znacząco przełożyć się na zwiększenie sprzedaży internetowej.

Social media jako krok do skutecznego zwiększenia sprzedaży

Social media to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na bezpośrednią interakcję z klientem, co daje możliwość na szybkie zwiększenie sprzedaży. Jednak, aby działania w portalach społecznościowych odniosły oczekiwany rezultat, musimy pamiętać o tym, żeby robić to z głową. Zapomnij o nachalnych reklamach i próbach sprzedaży przez kanały i profile społecznościowe. Jeśli nie wiesz, jak prowadzić taką stronę, zobacz, jak robi to konkurencja. Porozmawiaj ze specjalistami, którzy wiedzą, jak spowodować wzrost sprzedaży i najlepiej zatrudnij jednego z nich. Osoba obeznana w prowadzeniu profili na portalach społecznościowych nie tylko szybko powiększy grono fanów Twojej strony, ale umiejętnie i w subtelny sposób zachęci te osoby do zapoznania się z ofertą firmy. Warto też od czasu do czasu zorganizować konkurs, zgadywankę czy inną zabawę dla osób obserwujących profil. To pozwoli na bezpośrednią interakcję i zaangażowanie.

Social media to nie tylko bezpośredni kontakt z klientem. Za ich pośrednictwem możesz reklamować swoje produkty i usługi, np. poprzez tworzenie krótkich filmików instruktażowych, które pokażą potencjalnym klientom w jaki sposób użytkować Twój produkt i jakie przyniesie on korzyści. Nie zamykaj się na tę formę marketingu, gdyż obecnie ma ona ogromne znaczenie dla użytkowników internetu.

Design strony internetowej kluczem do sukcesu

Estetyka, w jakiej prowadzisz swoją stronę internetową, ma ogromne znaczenie. W końcu, kiedy potencjalny klient nie będzie mógł znaleźć podstawowych informacji, zrezygnuje z Twoich usług i trafi na stronę konkurencji. Ważne jest, aby strona internetowa była tak dostosowana, aby pozwalała na intuicyjne zakupy. Sam proces składania zamówienia również powinien być prosty i ograniczać się do jak najmniejszej ilości kroków. Aspekty te przyczynią się do zwiększenia konwersji Twojego sklepu internetowego.

W tym punkcie warto również wspomnieć o zasadach projektowania wg. UX. Zwróć szczególną uwagę na nawigację na Twojej stronie, wygląd formularzy, czy nagłówków. Nie zapominaj również o responsywności – w końcu Twoja strona powinna dobrze wyświetlać się także na mobile. Wbrew pozorom dostosowanie strony do urządzeń mobilnych ma ogromne znaczenie. Klienci coraz częściej korzystają z tabletów i telefonów nowej generacji. Jeśli strona jest responsywna klient może w dowolnym miejscu skorzystać z Twojej oferty, jeśli nie, skorzysta z propozycji konkurencji.

Zainwestuj w… content marketing

Treści, które udostępniasz na swoje stronie, lub na profilach w mediach społecznościowych mają ogromne znaczenie. Przykładowo, prowadząc bloga firmowego, możesz przekazać potencjalnemu klientowi, jaka kultura organizacyjna cechuje Twoją firmę, czy opisać, w jaki sposób działasz i jakie efekty osiągasz. Content marketing to nie tylko pisanie postów na blogach, czy portalach społecznościowych, ale także dokładnie dopracowane i trafne opisy produktów, czy dobra grafika uzupełniająca opis. Ważne jest, abyś unikał koloryzowania i przedstawiał swoje produkty takimi, jakimi faktycznie są. Pisać o zaletach danego produkty czy usługi jest łatwo, lecz kiedy klient dostaje nie to, czego oczekiwał, jest rozczarowany i nie powróci, a co istotne, nie poleci sklepu swoim znajomym. Nieuczciwość nie popłaca, zamiast zwiększenia sprzedaży w dłużej perspektywie spowoduje utratę rozczarowanych klientów.

Analiza zachowań użytkownika podstawą do zwiększenia sprzedaży w sklepie

Ważnym krokiem do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym jest posiadanie wiedzy na temat tego jak Twoi konsumenci zachowują się na Twojej stronie. Jeśli nie posiadasz takich informacji, trudno będzie Ci usprawnić procesy sprzedażowe. W zależności od narzędzia, mogą się również różnić pomiary, odnośnie liczby zrealizowanych konwersji. Warto zatem znać różnicę między tym, jak konwersję mierzy Google Analytics i Facebook. Analiza zachowań użytkownika jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę konwersji w sklepie internetowym i wdrożenie nowych rozwiązań, przyczyniających się w efekcie do zwiększenia sprzedaży.

Dodatkowe pomysły, które mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży:

Czynników, które wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest niezwykle dużo. W tym podpunkcie omówimy pokrótce pozostałe, najważniejsze kwestie.

  • Marketing szeptany – bardzo popularna forma marketingu, jednak często wykonywana nieumiejętnie. Nachalna reklama w wypowiedziach może zrazić potencjalnego klienta, a nie zachęcić go do zakupu. Działania związane z tzw. szeptanką warto zlecić specjalistom, którzy mają odpowiednie zaplecze na forach internetowych, dzięki czemu mogą sprawnie działać i subtelnie reklamować sklep.
  • Akcje marketingowe – dobrym dotarciem do klienta jest wykorzystywanie różnych kanałów dystrybucji i technik sprzedaży. Możesz między innymi: wprowadzić cross-selling i up-selling, wysyłać mailing, organizować eventy, reklamować się w środkach masowego przekazu, czy postawić na marketing produktowy. Możliwości jest wiele. Nie zamykaj się na żadną z nich.
  • Współpraca z influencerami – to również ciekawa forma marketingu, która dynamicznie zyskuje na znaczeniu. Polecanie produktów przez znane osoby pozytywnie wpływa na zwiększenie sprzedaży, a także na ugruntowanie pozycji Twojej firmy na rynku.

Metody zwiększania sprzedazy w sklepie internetowym
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak zwiększyć sprzedaż, jednak inteligentne działania i współpraca ze specjalistami z zakresu SEO i promocji firmy na pewno ułatwi osiągnięcie sukcesu. Ważne, abyś pamiętał, że z dostępnych możliwości powinieneś korzystać z rozwagą i zawsze ze szczerością podchodzić do swoich potencjalnych klientów. Taka postawa na pewno zostanie doceniona i przełoży się na zwiększenie Twoich zysków.

Ocena artykułu:
4.8/5 (130)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Paweł pisze:

    Wygląd strony internetowej to kluczowy element procesu sprzedażowego. Nieodpowiednio dopasowany może od razu zniechęcić klienta do kupna. Fajnie, że została zwrócona na to uwaga w tym artykule. Ciekawy wpis.

  2. Krystian pisze:

    Super wpis! Fajnie, że zostało podane kilka pomysłów, a nie tylko SEO i ciekawy content. Aby zwiększyć sprzedaż trzeba działać na różnych płaszczyznach.

  3. Michał pisze:

    Brakuje mi w artykule informacji o podejściu do samej oferty niż kanałów promocji i dotarcia do nowych osób odwiedzających sklep. Bardzo fajnie o drugiej stronie medalu związanej z zwiększeniem sprzedaży opisuje artykuł na stronie http://www.bnipolska.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-czyli-sprzedaz-efektywna/ gdzie mowa jest o zmianie nastawienia z typowego sprzedawcy w doradce, który wzbudzi zaufanie klientów do marki i z jednorazowego kupującego pozyska z niego stałego klienta.

  4. Antoni pisze:

    Bardzo dobrze, że w artykule został wymieniony fakt, że istotna jest różnorość akcji marketingowych. W ten sposób zostaje zwiększona szansa na dotarcie do większego grona klientów. Oprócz samego SEO warto wspomóc się programami konsumenckimi, jak korzystam z http://sodexolojalnosc.pl/lojalnosc/programy-konsumenckie/ . Efekty jakie do tej pory przyniosły mi moje działania oceniam na dobre, dlatego planuję to kontynuować, być może w przyszłości jeszcze rozszerzyć

  5. Sebastian pisze:

    Odnośnie pozycjonowania fajnie byłoby napisać, że … podstawą to dobra treść na stronie :) – co pokazuje mój case – https://blog.seo-profi.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym/ – w którym widać, jak po roku pracy, związanej mocno z uzupełnianiem opisów na stronie – sprzedaż z naturalnych wyników wyszukiwania wzrosła o prawie 2000% :)

  6. Marcin pisze:

    Witam. Bardzo ciekawy wpis. Moim zdaniem każda metoda, która przynosi oczekiwany efekt w postaci wzrostu zysków jest odpowiednia. A najlepiej połączyć kilka metod, aby trafić do jak najszerszego grona klientów. Osobiście łączę metody przez ciebie przedstawione oraz znajdujące się w tym http://dynanet.pl/copywriting/2015/copywriting/jak-zwiekszyc-sprzedaz-techniki-copywritera/ wpisie. Ich połączenie przynosi bardzo fajne rezultaty.

  7. Zbyszek pisze:

    W tym temacie można napisać o wiele więcej, ale przynajmniej dajecie czytelnikom jakiś kierunek, w którym mają podążać. Zainteresowani zainspirują się i z pewnością znajdą jakieś ciekawe opcje na samodzielną promocję sklepu, bez udziału np. w pozycjonowaniu osób trzecich. Przy większości sklepów wystarczy zadbać chociażby o unikalne opisy produktów.

TAK

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem