Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – takie pytanie zadaje sobie każda osoba prowadząca taki rodzaj działalności. Nie zawsze jest to łatwe do osiągnięcia. Ogromna konkurencja w najbardziej popularnych branżach sprawia, że nawet przystępne ceny, częste promocje i przyjazny interfejs sklepu nie pomagają. Wiadomo, że ludzie szukają okazji cenowych – jednak przy niskiej pozycji w wyszukiwarce ciężko dotrzeć do potencjalnych klientów. Chcąc wypromować swój sklep i spowodować zwiększenie sprzedaży warto skorzystać z usług specjalistów z zakresu SEO. Warto pamiętać, że nie ma jednego, udanego przepisu na odniesienie sukcesu w sieci. Najczęściej odbywa się to metodą prób, sposób promocji będzie zależał również od branży, w której działamy. I tu właśnie z pomocą przyjdą specjaliści – dobiorą najskuteczniejsze metody.
Zwiększenie sprzedaży przy pomocy SEO – jak do tego podejść?
Większość właścicieli sklepów internetowych rozumie już, jak ważna jest wysoka pozycja w wyszukiwarce. Zwiększenie sprzedaży będzie możliwe tylko wtedy, gdy informacja o sklepie i promocjach w nim organizowanych będzie docierała do potencjalnych klientów. A ci szukając produktu wchodzą do sklepów z pierwszej strony wyników wyszukiwania, niekiedy z drugiej – dalszymi nie zawracając sobie głowy.
Trzeba pamiętać, że na rynku internetowym są dwa rodzaje sklepów. Ogromne molochy posiadające również setki sklepów stacjonarnych, duże firmy oraz te jednoosobowe. Ustalając strategię pozycjonowania strony należy ściśle współpracować z firmą. Praca nad wypozycjonowaniem strony jest długa, dlatego trzeba pamiętać o dobrej komunikacji. Często właściciele sklepów porywają się na pozycjonowanie tylko na główne frazy. Aby nastąpił wzrost sprzedaży musimy również pamiętać o fazach niszowych, bardziej szczegółowych, które pozwolą na precyzyjne wyszukanie produktu.
Jeśli zastanawiasz się nad tym jak zwiększyć sprzedaż nie tylko przy pomocy pozycjonowania to zwróć się do swojego specjalisty SEO. Na pewno podpowie kilka ciekawych rozwiązań. #wiemyjak
Większa sprzedaż z Google AdWords
Kampanie reklamowe Google AdWords cieszą się bardzo dużą popularnością. Odpowiednio przygotowana kampania generuje zyski, a tego oczekuje każdy przedsiębiorca. Zaletą kampanii reklamowych w internecie jest wzrost widoczności i rozpoznawalności, zwiększenie konwersji i wzrost wartościowego ruchu na stronie, a to spowoduje wzrost sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii dotrzesz do użytkowników, którzy poszukują konkretnego produktu. Sprawdź jakie usługi my możemy Ci zaoferować w kwestii reklam Google AdWords.
Jak zwiększyć sprzedaż w internecie dzięki social mediom?
Social media to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów na bezpośrednią interakcję z klientem, co daje możliwość na szybkie zwiększenie sprzedaży. Jednak, aby działania w portalach społecznościowych odniosły oczekiwany rezultat musimy pamiętać o tym, żeby robić to z głową. Zapomnij o nachalnych reklamach i próbach sprzedaży przez kanały i profile społecznościowe. Jeśli nie wiesz jak prowadzić taką stronę zobacz jak robi to konkurencja. Porozmawiaj ze specjalistami, którzy wiedzą jak spowodować wzrost sprzedaży i najlepiej zatrudnij jednego z nich. Osoba obeznana w prowadzeniu profili na portalach społecznościowych nie tylko szybko powiększy grono fanów Twojej strony, ale umiejętnie i w subtelny sposób zachęci te osoby do zapoznania się z ofertą firmy. Warto też od czasu do czasu zorganizować konkurs, zgadywankę czy inną zabawę dla osób obserwujących profil. To pozwoli na bezpośrednią interakcję i zaangażowanie.
Uczciwość odpowiedzią na pytanie jak zwiększyć sprzedaż?
Wydawać by się mogło, że uczciwe podejście do klienta to oczywistość dla każdego sprzedawcy. Jednak teoria w tym przypadku rozmija się często z praktyką. W opisach produktów często można spotkać podrasowane informacje, tak aby zachęcić klientów do zakupu. Lecz kiedy klient dostaje nie to co oczekiwał jest rozczarowany i nie powróci i co istotne, nie poleci sklepu swoim znajomym. Nieuczciwość nie popłaca, zamiast zwiększenia sprzedaży w dłużej perspektywie spowoduje utratę rozczarowanych klientów.
Inne ważne czynniki, które mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży
Czynników, które wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest niezwykle dużo. W tym podpunkcie omówimy po krótce pozostałe, najważniejsze kwestie.
- responsywna strona internetowa – wbrew pozorom dostosowanie strony do urządzeni mobilnych ma ogromne znaczenie. Klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych – tabletów i telefonów nowej generacji. Jeśli strona jest responsywna klient może w dowolnym miejscu skorzystać z Twojej oferty, jeśli nie, skorzysta z propozycji konkurencji;
- bardzo popularny jest dalej marketing szeptany, jednak równie często wykonywany jest nieumiejętnie. Nachalna reklama w wypowiedziach może zrazić potencjalnego klienta, a nie zachęcić go do zakupu. Działania związane z tzw. szeptanką warto również zlecić specjalistom, którzy mają odpowiednie zaplecze na forach internetowych, dzięki czemu mogą sprawnie działać i subtelnie reklamować sklep;
- jeśli chcesz wiedzieć czy Twoja strona zachęca do zakupów przeprowadź analizę zachowań użytkownika na stronie – da Ci to pogląd na to jak może zachować się klient w konkretnej sytuacji i pozwoli usprawnić działanie strony;
- skup się na różnorodnych formach akcji marketingowych, postaw na różne kanały dotarcia do klienta. Agencja marketingowa pomoże wybrać Tobie najlepsze opcje dla Twojego sklepu. Możesz między innymi: wysyłać mailing, organizować eventy, reklamować się w środkach masowego przekazu, postawić na marketing produktowy i wiele innych rozwiązań.
Nie ma jednoznaczniej odpowiedzi na pytanie jak zwiększyć sprzedaż, jednak inteligentne działania i współpraca ze specjalistami z zakresu SEO i promocji firmy na pewno ułatwi osiągnięcie sukcesu.
Wiemy jakie działania pomagają zwiększyć sprzedaż w internecie, naszą wiedzę wykorzystaliśmy do stworzenia autorskiej oferty współpracy w formule KOP. Dowiedz się więcej o ofercie pozycjonowania stron!
Brakuje mi w artykule informacji o podejściu do samej oferty niż kanałów promocji i dotarcia do nowych osób odwiedzających sklep. Bardzo fajnie o drugiej stronie medalu związanej z zwiększeniem sprzedaży opisuje artykuł na stronie http://www.bnipolska.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-czyli-sprzedaz-efektywna/ gdzie mowa jest o zmianie nastawienia z typowego sprzedawcy w doradce, który wzbudzi zaufanie klientów do marki i z jednorazowego kupującego pozyska z niego stałego klienta.
Bardzo dobrze, że w artykule został wymieniony fakt, że istotna jest różnorość akcji marketingowych. W ten sposób zostaje zwiększona szansa na dotarcie do większego grona klientów. Oprócz samego SEO warto wspomóc się programami konsumenckimi, jak korzystam z http://sodexolojalnosc.pl/lojalnosc/programy-konsumenckie/ . Efekty jakie do tej pory przyniosły mi moje działania oceniam na dobre, dlatego planuję to kontynuować, być może w przyszłości jeszcze rozszerzyć
Odnośnie pozycjonowania fajnie byłoby napisać, że … podstawą to dobra treść na stronie :) – co pokazuje mój case – https://blog.seo-profi.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym/ – w którym widać, jak po roku pracy, związanej mocno z uzupełnianiem opisów na stronie – sprzedaż z naturalnych wyników wyszukiwania wzrosła o prawie 2000% :)
Witam. Bardzo ciekawy wpis. Moim zdaniem każda metoda, która przynosi oczekiwany efekt w postaci wzrostu zysków jest odpowiednia. A najlepiej połączyć kilka metod, aby trafić do jak najszerszego grona klientów. Osobiście łączę metody przez ciebie przedstawione oraz znajdujące się w tym http://dynanet.pl/copywriting/2015/copywriting/jak-zwiekszyc-sprzedaz-techniki-copywritera/ wpisie. Ich połączenie przynosi bardzo fajne rezultaty.
W tym temacie można napisać o wiele więcej, ale przynajmniej dajecie czytelnikom jakiś kierunek, w którym mają podążać. Zainteresowani zainspirują się i z pewnością znajdą jakieś ciekawe opcje na samodzielną promocję sklepu, bez udziału np. w pozycjonowaniu osób trzecich. Przy większości sklepów wystarczy zadbać chociażby o unikalne opisy produktów.