Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Jak zadbać o redesign strony internetowej?

W ostatnim czasie można zaobserwować, że agencje marketingowe rozszerzają zakres swoich działań. Od kiedy użyteczność strony ma widoczny wpływ na wyniki w pozycjonowaniu, usługi związane z User Experience stają się coraz bardziej popularne. W tym wpisie chcemy przybliżyć kolejną z naszych usług – redesign strony internetowej. Jeżeli jesteście ciekawi, czym jest redesign strony oraz jak w praktyce przeprowadziliśmy ten proces na stronie naszego klienta, zapraszamy do czytania! #wiemyjak

Redesign strony internetowej - grafika

Co to jest redesign?

Jeśli szukać definicji, redesign jest to przeprojektowanie, rewitalizacja, lifting/odmładzanie lub odświeżenie danego elementu na stronie – np. logo, formularza kontaktowego, przycisków CTA, lub całej witryny internetowej.

Ta usługa staje się coraz bardziej popularna, ponieważ nie zakłada stawiania serwisu od podstaw, a jedynie zmianę najważniejszych/najbardziej problematycznych elementów – w zależności od potrzeb danego biznesu. Dzięki temu cały proces jest tańszy i szybszy.

Na czym polega redesign strony internetowej?

Projektowanie od podstaw stron i sklepów internetowych rządzi się swoimi prawami. W świecie web designu istnieją reguły, których każdy projektant powinien przestrzegać – takie, jak na przykład: mobile first, responsywność strony, ograniczenie używania na dużej ilości kolorów i fontów, intuicyjność nawigacji, dużo wolnej przestrzeni, czyli white space i inne.

Stawia to przed projektantami ogromne wyzwanie, jednak na drodze do funkcjonalnego i użytecznego produktu pojawia się wiele drogowskazów w postaci wypracowanych metod projektowych i badawczych. Redesign nie ma ściśle określonej metodyki. W tej dziedzinie projektowania nie ma jasnych reguł, które wskazywałyby, w jaki sposób należy przeprowadzić proces redesignu. Projektanci sami muszą wypracowywać sobie swoje własne metody, pamiętając jednak o tym, że każdy biznes jest inny i ma inne potrzeby.

Kiedy warto zdecydować się na redesign?

Po pierwsze wtedy, kiedy zauważymy, że konkurencja mocno nas wyprzedza – zarówno, jeśli chodzi o wygląd serwisu, jak i o jego funkcjonalność. Trendy i możliwości technologiczne zmieniają się i poszerzają z roku na rok. Rozwiązania, które kiedyś były uznawane za wizjonerskie, dziś są codziennością – dobrym przykładem są, chociażby smartfony z dotykowym ekranem czy responsywne strony internetowe. Ponadto, gama urządzeń, na których korzystamy z Internetu stale się poszerza, co ma bezpośredni wpływ na nasze zachowania jako użytkowników i konsumentów.

Na naszym blogu pisaliśmy o tym, że User Experience ma wpływ na SEO – jest to kolejny powód, dla którego warto zrobić redesign strony internetowej. Jeśli ilość konwersji spada, a współczynnik odrzuceń rośnie bez bezpośredniego powodu, jest to znak, że czas przemyśleć wprowadzenie kilku zmian na stronie i poprawienie jej PageSpeed, który ma związek zarówno z konwersją, jak i UX.

Jeśli dysponujemy danymi z programów analitycznych i systematycznie monitorujemy współczynnik konwersji poszczególnych elementów na stronie, zdecydowanie łatwiej będzie nam ustalić, które elementy nie spełniają swoich funkcji i potrzebują poprawy.

Warto rozważyć redesign, jeśli inwestujemy dużo w działania SEO, lub w kampanie Google Ads – jeśli zwiększamy ruch użytkowników na stronie, musimy też mieć na uwadze, że strona musi zachęcić użytkownika do pozostania na niej i interakcji.

Od czego zacząć?

Przed redesignem trzeba dokładnie ustalić, co należy poprawić – które elementy nie działają, czy layout strony jest estetyczny i dopasowany do aktualnie panujących trendów, jakie są mocne i słabe strony witryny, w jaki sposób użytkownicy dokonują konwersji, a także co wyróżnia nas na tle konkurencji.

Proces zmian na stronie warto rozpocząć od dogłębnej i szczegółowej analizy wszystkich jej elementów. Wcielenie się w rolę użytkownika, pozwoli nam przeanalizować wszystkie kroki procesu – zakupowego czy konwersji – a także wyodrębnić tzw. pain pointy, czyli problemy, z którymi spotyka się użytkownik na stronie. W tym celu powinien zostać przeprowadzony audyt UX serwisu.

Redesign strony na przykładzie serwisu orto-magic.eu

W przypadku naszego klienta – orto-magic.eu – największym problemem serwisu był nieaktualny layout. Serwis powstał ponad 10 lat wcześniej i był wizytówką biznesu – gabinetu ortodontycznego w Szczecinie.

Wspólnie pracowaliśmy nad serwisem od ponad 8 lat, przez co nasz zespół znał go od podszewki. W tym również dział SEO, który stale zwiększał widoczność strony internetowej klienta na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google. Kiedy serwis miał już stałą pozycję na rynku i w wynikach wyszukiwania, została podjęta decyzja o przeprowadzeniu redesignu.

Jak przebiegał proces redesignu strony orto-magic.eu?

Proces redesignu:

  1. Audyt UX
  2. Analiza danych z programów analitycznych: Google Analytics i Google Tag Manager
  3. Brief z klientką – ustalenie głównych celów biznesowych
  4. Zaprojektowanie makiet nowej wersji serwisu (mobile i desktop)
  5. Akceptacja i ewentualne poprawki
  6. Wdrożenie zmian przez nasz zespół developerów

Na etapie badań został ustalony główny cel strony – generowanie konwersji w postaci połączeń telefonicznych wykonanych do gabinetu przez potencjalnych klientów.

Sposoby na osiągnięcie tego celu:

  • usunięcie z zakładki Kontakt formularza kontaktowego,
  • umieszczenie klikalnego numeru telefonu na stronie głównej w dużym rozmiarze i kontrastowym kolorze.

Dodatkowo zostały ustalone także inne założenia całego procesu, które przedstawiamy poniżej.

Redesign miał na celu:

  • dostosowanie serwisu do aktualnych trendów – zmiana layoutu,
  • zastosowanie zasady mobile first, czyli dopracowanie wersji mobilnej,
  • zoptymalizowanie ścieżki konwersji, prowadzącej do wykonania połączenia przez użytkownika – kliknięcie w numer telefonu,
  • ujednolicenie treści na stronie – zmiana czcionki,
  • ujednolicenie cennika usług,
  • zachowanie całości efektów dotychczasowych działań SEO,
  • ujednolicenie grafik zamieszczonych na serwisie.

Przykłady wprowadzonych zmian

Strona główna

PRZED wprowadzeniem zmian:

Screen-orto-magic-strona-glowna-przed-wprowadzeniem-zmian

PO redesign strony:

Screen-orto-magic-strona-glowna-po-redesign-strony

PRZED wprowadzeniem zmian:

Screen-orto-magic-strona-glowna-cz2-przed-wprowadzeniem-zmian

PO redesign strony:

Screen-orto-magic-strona-glowna-cz2-po-redesign-strony

Stopka

PRZED wprowadzeniem zmian:

Screen-orto-magic-stopka-przed-wprowadzeniem-zmian

PO redesign strony:

Screen-orto-magic-stopka-po-redesign-strony

Blog

PRZED wprowadzeniem zmian:

Screen-orto-magic-blog-przed-wprowadzeniem-zmian

PO redesign strony:

Screen-orto-magic-blog-po-redesign-strony

Cennik

PRZED wprowadzeniem zmian:

Screen-orto-magic-cennik-przed-wprowadzeniem-zmian

PO redesign strony:

Screen-orto-magic-cennik-po-redesign-strony

Kontakt

PRZED wprowadzeniem zmian:

Screen-orto-magic-kontakt-przed-wprowadzeniem-zmian

PO redesign strony:

Screen-orto-magic-kontakt-po-redesign-strony

Ocena artykułu:
4.5/5 (4)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Matt pisze:

    Zmiany na lepsze! Ux’owo znacznie lepiej i przyjemniej dla oka

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak