Reklama display to skuteczne narzędzie dla wszystkich, którzy chcą wyświetlać reklamy w witrynach należących do sieci reklamowej Google. Chodzi aż o ponad 2 miliony witryn docierających do ok. 90% internautów – dowiedz się więcej czym jest kampania displayowa i dlaczego warto w nią zainwestować.
Wydawać by się mogło, że hasło kampania display w sieci reklamowej Google odnosi się jedynie do graficznych form reklam. Nic bardziej mylnego, gdyż istnieją różne typy reklam displayowych, takie jak formy graficzne, czy multimedialne. Dowiedzmy się zatem, czym jest reklama displayowa, jak sprawić, by cała kampania displayowa przyniosła oczekiwane efekty oraz czy warto z niej korzystać prowadząc działalność w internecie.
Reklama display – czym właściwie jest?
Chcąc zaistnieć w Internecie, sprzedawać, osiągać cele biznesowe, nie można pominąć sieci reklamowej Google. To zbiór ponad 2 milionów witryn, gdzie można wyświetlać reklamy. Każdego dnia milionom internautów wyświetlają się reklamy displayowe, które zachęcają do działania. Śmiało można stwierdzić, że sprawnie przeprowadzona kampania displayowa jest bardzo dobrym narzędziem, które ułatwi proces zaistnienia w sieci. Google, w ramach swojej sieci reklamowej, oferuje cztery typy reklam displayowych. Oto one:
- reklamy tekstowe – niezwykle popularne, ważne jest aby zawierały odpowiedni i atrakcyjny tekst, który zainteresuje użytkownika,
- reklamy graficzne – bazujące na statycznych bądź animowanych obrazach, zachęcają internautów do działania atrakcyjną formą graficzną,
- reklamy wideo – bazujące na ruchomym obrazie reklamy zamknięte w formie plików wideo, należą do popularnych form promocji w Internecie,
- reklamy multimedialne – reklamy wideo, reklamy animowane oraz te, które łączą treść z elementami animowanymi to jedne ze skuteczniejszych sposobów na dotarcie do odbiorców, gdyż trafiają do użytkowników w sposób aktywniejszy niż reklamy graficzne czy tekstowe.
Czy warto prowadzić kampanię display?
Kampania display to szereg zalet dla reklamodawców. Największą siłą reklam displayowych jest fakt, że dzięki ogromnemu zasięgowi i trafnemu kierowaniu dotrą do odpowiednich odbiorców. Pamiętajmy, że sieć Google to nie tylko duże witryny, ale również te niszowe. Być może to właśnie ich użytkownicy są Twoją grupą docelową?
Celem działalności promocyjnej w Internecie są nie tylko bezpośrednie reakcje z klientami, czyli np. sprzedaż produktów, ale może być to również promowanie marki, dotarcie do świadomości jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Reklama display, dzięki możliwości pomiaru skuteczności działania przekazu i maksymalizacji wyników, pozwala na optymalizację, ułatwiając osiągnięcie oczekiwanych efektów. Mocną stroną reklam display są również narzędzia udostępnione przez Google do zarządzania. Korzystając z raportu skuteczności miejsc docelowych, optymalizatora czy śledzenia konwersji z łatwością wyeliminujemy słabe strony kampanii, a skupimy się na tych, które przybliżają nas do obranego celu.
Mechanizm kontekstowy powiązany z treściami to kolejna zaleta reklam display. Ścisłe powiązanie przekazu promocyjnego z tym, co interesuje internautów to szansa nie tylko na sprzedaż, ale również wzrost świadomości marki. Reklama display jest często odpowiedzią na poszukiwania internautów, przykładowo gdy Twój biznes to sklep z ciuchami, reklamy mogą pojawiać się na portalach, czy forach związanych z tą tematyką.
Jak wygląda idealna kampania displayowa?
Teraz gdy już wiemy, że warto skupić się na optymalizacji reklam display, zastanówmy się, jak sprawić, by te działały zgodnie z naszymi założeniami. Podstawą jest efektywne wykorzystanie tekstu, obrazu czy kolorów. To czynniki, które bezpośrednio wpływają na odbiorców, dlatego je powinniśmy traktować priorytetowo.
Pamiętajmy, by ilość tekstu i rozmiar obrazu były utrzymane na odpowiednim poziomie względem rozmiarów reklamy. Jedynie wyraźna, czytelna, przejrzysta i estetyczna reklama displayowa zostanie zapamiętana, będąc realną szansą na osiągnięcie celu. Nie możemy również zapomnieć o wezwaniu do działania – widoczny przycisk „kup!” czy „pokaż więcej” to absolutna podstawa. Jeśli pod kątem kolorystycznym dopasujemy reklamę do całej witryny możemy doświadczyć sytuacji, gdy użytkownik nie dostrzeże, że ma do czynienia z reklamą i zwyczajnie ją przeoczy.
Tworząc tekst, którym planujemy przykuć uwagę odbiorców, nie omijajmy haseł takich jak „promocja”, „rabat” czy „okazja”. Nic tak nie zachęca potencjalnych klientów, jak wyjątkowa sytuacja, z której mogą skorzystać. Naszym, jako reklamodawców, zadaniem jest zwrócenie uwagi klientów – to my musimy znaleźć dla nich rozwiązanie problemu i ułatwić podjęcie decyzji. Perfekcyjnie prowadzona kampania displayowa oparta jest na przekazie promocyjnym optymalnie dobranym nie tylko pod względem treści, ale również technicznym. Zwróćmy uwagę, by przycisk CTA kierował do właściwej strony docelowej, np. po kliknięciu w tekst „promocja!” użytkownik przeniesiony był na stronę przedstawiającą wyjątkową ofertę, a nie musiał jej szukać. Jeśli nie wiemy jak powinna wyglądać reklama skorzystajmy z Galerii reklam udostępnionych przez Google, posiłkujmy się istniejącymi reklamami tekstowymi. Pamiętajmy, każdy element musi ze sobą współpracować, robić wrażenie na odbiorcy i być tym, czego poszukuje.
Reklama display i testy, testy i jeszcze raz testy
Musimy jednak pamiętać, że nawet stosując się do powyższych rad nie możemy być pewni sukcesu. Nieumiejętnie prowadzona kampania może przynieść więcej start niż zysku, dlatego warto powierzyć ją specjalistom. Jedynym sposobem by osiągnąć założony cel jest nieustanny monitoring i testy. Warto wcielać w życie różne pomysły na reklamę display, posiłkować się gotowymi rozwiązaniami proponowanymi przez Google, ale również eksperymentować. Jeśli nie posiadasz wystarczających umiejętności, skorzystaj z pomocy ekspertów.
#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe
Publikacja wpisu: 24/09/2014 oraz aktualizacja: 28/12/2016
Czy takie reklamy mogą działać na zasadzie remarketingu? Można je wyświetlać osobom, które były już na mojej stronie?