Reklama display, która porwie tłumy

Reklama display to skuteczne narzędzie dla wszystkich, którzy chcą wyświetlać reklamy w witrynach należących do sieci reklamowej Google. Chodzi aż o ponad 2 miliony witryn docierających do ok. 90% internautów – dowiedz się więcej czym jest kampania displayowa i dlaczego warto w nią zainwestować.

reklama-display

Wydawać by się mogło, że hasło kampania display w sieci reklamowej Google odnosi się jedynie do graficznych form reklam. Nic bardziej mylnego, gdyż istnieją różne typy reklam displayowych, takie jak formy graficzne, czy multimedialne. Dowiedzmy się zatem, czym jest reklama displayowa, jak sprawić, by cała kampania displayowa przyniosła oczekiwane efekty oraz czy warto z niej korzystać prowadząc działalność w internecie.

Reklama display – czym właściwie jest?

Chcąc zaistnieć w Internecie, sprzedawać, osiągać cele biznesowe, nie można pominąć sieci reklamowej Google. To zbiór ponad 2 milionów witryn, gdzie można wyświetlać reklamy. Każdego dnia milionom internautów wyświetlają się reklamy displayowe, które zachęcają do działania. Śmiało można stwierdzić, że sprawnie przeprowadzona kampania displayowa jest bardzo dobrym narzędziem, które ułatwi proces zaistnienia w sieci. Google, w ramach swojej sieci reklamowej, oferuje cztery typy reklam displayowych. Oto one:

  • reklamy tekstowe – niezwykle popularne, ważne jest aby zawierały odpowiedni i atrakcyjny tekst, który zainteresuje użytkownika,
  • reklamy graficzne – bazujące na statycznych bądź animowanych obrazach, zachęcają internautów do działania atrakcyjną formą graficzną,
  • reklamy wideo – bazujące na ruchomym obrazie reklamy zamknięte w formie plików wideo, należą do popularnych form promocji w Internecie,
  • reklamy multimedialne – reklamy wideo, reklamy animowane oraz te, które łączą treść z elementami animowanymi to jedne ze skuteczniejszych sposobów na dotarcie do odbiorców, gdyż trafiają do użytkowników w sposób aktywniejszy niż reklamy graficzne czy tekstowe.

Czy warto prowadzić kampanię display?

Kampania display to szereg zalet dla reklamodawców. Największą siłą reklam displayowych jest fakt, że dzięki ogromnemu zasięgowi i trafnemu kierowaniu dotrą do odpowiednich odbiorców. Pamiętajmy, że sieć Google to nie tylko duże witryny, ale również te niszowe. Być może to właśnie ich użytkownicy są Twoją grupą docelową?

Celem działalności promocyjnej w Internecie są nie tylko bezpośrednie reakcje z klientami, czyli np. sprzedaż produktów, ale może być to również promowanie marki, dotarcie do świadomości jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Reklama display, dzięki możliwości pomiaru skuteczności działania przekazu i maksymalizacji wyników, pozwala na optymalizację, ułatwiając osiągnięcie oczekiwanych efektów. Mocną stroną reklam display są również narzędzia udostępnione przez Google do zarządzania. Korzystając z raportu skuteczności miejsc docelowych, optymalizatora czy śledzenia konwersji z łatwością wyeliminujemy słabe strony kampanii, a skupimy się na tych, które przybliżają nas do obranego celu.

Mechanizm kontekstowy powiązany z treściami to kolejna zaleta reklam display. Ścisłe powiązanie przekazu promocyjnego z tym, co interesuje internautów to szansa nie tylko na sprzedaż, ale również wzrost świadomości marki. Reklama display jest często odpowiedzią na poszukiwania internautów, przykładowo gdy Twój biznes to sklep z ciuchami, reklamy mogą pojawiać się na portalach, czy forach związanych z tą tematyką.

Jak wygląda idealna kampania displayowa?

Teraz gdy już wiemy, że warto skupić się na optymalizacji reklam display, zastanówmy się, jak sprawić, by te działały zgodnie z naszymi założeniami. Podstawą jest efektywne wykorzystanie tekstu, obrazu czy kolorów. To czynniki, które bezpośrednio wpływają na odbiorców, dlatego je powinniśmy traktować priorytetowo.

Pamiętajmy, by ilość tekstu i rozmiar obrazu były utrzymane na odpowiednim poziomie względem rozmiarów reklamy. Jedynie wyraźna, czytelna, przejrzysta i estetyczna reklama displayowa zostanie zapamiętana, będąc realną szansą na osiągnięcie celu. Nie możemy również zapomnieć o wezwaniu do działania – widoczny przycisk „kup!” czy „pokaż więcej” to absolutna podstawa. Jeśli pod kątem kolorystycznym dopasujemy reklamę do całej witryny możemy doświadczyć sytuacji, gdy użytkownik nie dostrzeże, że ma do czynienia z reklamą i zwyczajnie ją przeoczy.

Tworząc tekst, którym planujemy przykuć uwagę odbiorców, nie omijajmy haseł takich jak „promocja”, „rabat” czy „okazja”. Nic tak nie zachęca potencjalnych klientów, jak wyjątkowa sytuacja, z której mogą skorzystać. Naszym, jako reklamodawców, zadaniem jest zwrócenie uwagi klientów – to my musimy znaleźć dla nich rozwiązanie problemu i ułatwić podjęcie decyzji. Perfekcyjnie prowadzona kampania displayowa oparta jest na przekazie promocyjnym optymalnie dobranym nie tylko pod względem treści, ale również technicznym. Zwróćmy uwagę, by przycisk CTA kierował do właściwej strony docelowej, np. po kliknięciu w tekst „promocja!” użytkownik przeniesiony był na stronę przedstawiającą wyjątkową ofertę, a nie musiał jej szukać. Jeśli nie wiemy jak powinna wyglądać reklama skorzystajmy z Galerii reklam udostępnionych przez Google, posiłkujmy się istniejącymi reklamami tekstowymi. Pamiętajmy, każdy element musi ze sobą współpracować, robić wrażenie na odbiorcy i być tym, czego poszukuje.

Reklama display i testy, testy i jeszcze raz testy

Musimy jednak pamiętać, że nawet stosując się do powyższych rad nie możemy być pewni sukcesu. Nieumiejętnie prowadzona kampania może przynieść więcej start niż zysku, dlatego warto powierzyć ją specjalistom. Jedynym sposobem by osiągnąć założony cel jest nieustanny monitoring i testy. Warto wcielać w życie różne pomysły na reklamę display, posiłkować się gotowymi rozwiązaniami proponowanymi przez Google, ale również eksperymentować. Jeśli nie posiadasz wystarczających umiejętności, skorzystaj z pomocy ekspertów.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 24/09/2014 oraz aktualizacja: 28/12/2016

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. krzysztof pisze:

      Czy takie reklamy mogą działać na zasadzie remarketingu? Można je wyświetlać osobom, które były już na mojej stronie?