Inteligentne Cele Google AdWords, czyli jak mierzyć i optymalizować skuteczność reklam?

Prowadzić kampanię Google AdWords bez mierzenia konwersji, to prawie jak założyć własny biznes i pozostawić go samemu sobie, licząc, że będzie przynosił zyski. Jeśli inwestujesz, oczekujesz zwrotu z tej inwestycji. Jeśli nie jest on satysfakcjonujący – szukasz przyczyny i robisz wszystko, by poprawić obecną sytuację. Tak samo powinieneś postąpić w przypadku prowadzenia kampanii Google Adwords – jeżeli coś ,,nie działa”, należy znaleźć przyczynę, a następnie sposób, by to naprawić. Pomogą w tym Inteligentne Cele.

Działania marketingowe online mają to do siebie, że nie zawsze dają się łatwo zmierzyć. Bywa, że przynoszą szybki efekt, w innym zaś przypadku odwlekają go w czasie i każą na niego czekać. No, bo jak zmierzyć, ile zarobiłeś inwestując w firmowego bloga lub nowy wygląd Twojej strony internetowej? Trochę inaczej jest w przypadku kampanii Google AdWords, choć te również są pod skrzydłami marketingu internetowego.

Z Google AdWords sprawa jest dość prosta – przeznaczasz na swoje linki sponsorowane określony budżet, ustalasz stawki i płacisz dokładnie za konkretne działania, czyli kliknięcia w Twoje reklamy. Co więcej, Google udostępnia Ci co najmniej kilka przydatnych w mierzeniu skuteczności reklam narzędzi. W ten sposób możesz między innymi mierzyć konwersję. A jak robić to najlepiej? Właśnie przy pomocy Celów Inteligentnych AdWords. #wiemyjak

Co to są Cele Inteligentne?

Cele Inteligentne to pomocna dłoń Google’a, mająca wesprzeć nas w śledzeniu realizacji celu. Polegają one na współpracy dwóch systemów – Google AdWords i Google Analytics. Cele Inteligentne można zaimportować z Google Analytics bądź połączyć oba konta, i właśnie na tej podstawie optymalizować kampanie.

Jak działają Cele Inteligentne?

Google zbiera różnego rodzaju informacje od użytkowników – to między innymi współczynnik odrzuceń, średnia liczba sesji, średni czas sesji oraz jej ,,głębokość” (czyli liczba oglądanych podstron). Na tej podstawie identyfikuje odwiedziny, które są według niego najbardziej wartościowe, a tym samym te, które z wysokim prawdopodobieństwem mogą zakończyć się konwersją.

Cele Inteligentne konfigurowane są na poziomie widoku danych i oceniają każdą jedną wizytę użytkownika na naszej stronie. Następnie wybierają 5% najwyżej ocenianych wizyt, by kolejno stosować taki wyznacznik jakościowy dla kolejnych wizyt w witrynie. W tym również tych, które pochodzą ze źródeł innych niż reklamy AdWords.

Kto może korzystać z Celów Inteligentnych?

Aby możliwe było korzystanie z Celów Inteligentnych, konieczne jest spełnienie określonych, narzuconych przez Google wymogów. Pierwszym z nich jest połączenie konta Google AdWords z kontem Google Analytics – takie powiązanie dwóch kont pozwala na pełne i dokładne śledzenie zachowań klientów – od kliknięcia w reklamę, aż po konwersję. Kolejnym wymogiem jest, jak mówi Google, ,,wysłanie przez konto AdWords co najmniej 500 kliknięć do wybranego widoku danych Analytics” , w ciągu ostatnich 30 dni. Widok raportów nie może też otrzymywać więcej niż 10 milionów sesji w czasie 30 dni oraz konto Analytics musi mieć włączone Udostępnianie danych (Produkty i usługi Google).

Jak włączyć Cele Inteligentne?

Aby włączyć Cele Inteligentne, logujemy się na swoim koncie Analytics i wybieramy Cel Inteligentny (Smart Goal) jako typ celu. Oczywiście zakładając, że na swoim koncie widzimy możliwość włączenia tej funkcji. Jeśli jest inaczej – będziemy musieli osiągnąć wymaganą przez Google liczbę kliknięć. W kolejnym kroku importujemy Cele Inteligentne do naszego konta Google AdWords.

Jak optymalizować skuteczność kampanii za pomocą Inteligentnych Celów?

Inteligentne Cele mogą pomóc na przykład w określaniu stawki CPA. Kiedy już zaimportujemy Cele Inteligentne do naszego konta AdWords, pozostawmy je na kilka tygodni, by mogły zgromadzić odpowiednio dużo danych. Następnie wyliczmy wydatki z minionych kilku tygodni i podzielmy je przez liczbę konwersji Celów Inteligentnych. W ten sposób uzyskamy średni CPA dla sesji Celów Inteligentnych. W praktyce będzie to po prostu średni koszt pozyskania sesji z wysokim prawdopodobieństwem konwersji, a jednocześnie nasz docelowy CPA. CPA możemy jednak również ustawić ręcznie.

Kto powinien korzystać z Celów Inteligentnych AdWords?

Cele Inteligentne AdWords przydatne są szczególnie dla tych reklamodawców, którzy nie mają w swoich kampaniach zaimportowanych transakcji e-commerce lub konwersji AdWords. Tam, gdzie niemożliwa jest implementacja śledzenia czy konfiguracja celów, Cele Inteligentne okazują się bardzo pomocne. Prowadzenie kampanii AdWords najsłuszniej jest powierzyć specjaliście. Ten najlepiej zadba o optymalizację Twoich kampanii reklamowych, przy wykorzystaniu odpowiednich do tego narzędzi.

Zaufaj naszym specjalistom AdWords i postaw na profesjonalną współpracę – nie będziesz musiał już martwić się o skuteczność swoich reklam. Zobacz, jakie korzyści uzyskasz współpracując z nami w zakresie Kampanii Google AdWords >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem