Profesjonalne kampanie Google AdWords – jakie powinny być?

Profesjonalna reklama powinna się charakteryzować odpowiednimi cechami, aby faktycznie osiągnęła wcześniej zamierzone cele. Zobacz, jak wygląda to w przypadku AdWords – jak powinno się prowadzić kampanie w pełni wykorzystując możliwości systemu AdWords. Zapoznaj się z naszym artykułem!

#wiemyjak zwiększyć skuteczność Twoich reklam Google

profesjonalne kampanie adwords

Profesjonalne kampanie AdWords to marzenie każdego reklamodawcy, który chce dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do nowej grupy potencjalnych klientów. Aby jednak wycisnąć z Google AdWords wszystkie możliwości, jakie w nim drzemią, potrzebny jest profesjonalista, który zna ten system reklamowy i wie, w jaki sposób powinna wyglądać mistrzowska kampania. W tym tekście pokażemy Ci 6 podstawowych aspektów, które powinna zawierać skuteczna reklama AdWords. Zaczynamy!

Profesjonalne kampanie AdWords są dopasowane do Twojego biznesu

To, czy Twoja kampania będzie skuteczna, zależy od tego, w jaki sposób zostaną skonstruowane jej cele. Przed jakimikolwiek działaniami, specjalista zajmujący się Google AdWords powinien jak najlepiej poznać Twój biznes. Pamiętaj, że rozwiązania dla każdego, zazwyczaj okazują się skuteczne dla nikogo. Profesjonalna reklama to taka, która jest dopasowana do charakteru działalności, jaką ma promować. Nie zdziw się, więc gdy osoby opiekujące się Twoją firmą, od strony marketingowej, będą chciały wiedzieć wszystko o tym, czym się zajmujesz. Ta wiedza jest niezbędna do precyzyjnego określenia grupy docelowej oraz przekazu, jaki ma zostać do niej skierowany. Profesjonalna reklama jest skierowana wprost do grupy docelowej, dzięki czemu kampanie mogą uzyskać oczekiwane rezultaty.

Profesjonalne kampanie AdWords to kampanie targetowane

Reklamując się w Internecie musisz mieć świadomość, że jedną z ważniejszych rzeczy jest targetowanie reklam, czyli określenie grupy docelowej, do której kierowana jest Twoja oferta.

Nie chodzi tylko o stwierdzenie, że zależy Ci na młodych lub starszych użytkownikach. W targetowaniu chodzi bowiem o coś więcej. Specjalista Google AdWords powinien wytypować grupę Twoich potencjalnych klientów na podstawie przykładowo:

  • ich wieku,
  • lokalizacji,
  • języka, jakim się posługują,
  • urządzenia, z jakiego przeglądają Internet.

Tworząc dosyć precyzyjną grupę docelową, Twoja szansa na osiągnięcie sukcesu i stworzenie skutecznej reklamy AdWords jest o wiele wyższa niż w przypadku działań “na oko”. W Google AdWords najważniejsza jest precyzja. Musisz wiedzieć, co sprzedajesz i komu konkretnie chcesz to zaoferować.

Trafne słowa kluczowe = skuteczna reklama AdWords

Podczas tworzenia kampanii Google AdWords przychodzi czas na ustalenie słów kluczowych, po których reklama będzie wyszukiwana. W tym momencie niezwykle ważne jest, by określić je na podstawie przykładowych zapytań. Musisz zastanowić się, co wpisują do wyszukiwarki użytkownicy, którzy mogą być zainteresowany Twoim produktem lub usługą. Miej jednak na uwadze, że każde słowo kluczowe ma określony koszt. Oznacza to, że gdy frazy będą nietrafione, narazisz się na marnowanie budżetu kampanii. Jeżeli chcesz mieć pewność, że wybrane frazy będą skuteczne, skonsultuj się ze specjalistą AdWords, który pomoże Ci określić ich wartość i potencjał marketingowy. Ważne, żeby jak najkonkretniej opisywały działalność, którą prowadzisz.

Wysoki Wynik Jakości

Profesjonalne kampanie AdWords powinna charakteryzować się wysokim Wynikiem Jakości. W skład tej oceny wchodzą:

  • trafność reklamy

Im bardziej Twoja reklama będzie dopasowana do potrzeb indywidualnego użytkownika, tym lepszy wynik jakości osiągniesz. Musisz więc maksymalnie skupić się na personalizowaniu przekazu promocyjnego, jaki nadajesz.

  • współczynnik klikalności CTR

Jest współczynnik określający, jak często użytkownicy, którzy zobaczyli Twoją reklamę, kliknęli w nią. CTR służy bardzo dobrze do badania skuteczności wybranych słów kluczowych oraz reklam.

  • jakość strony docelowej

Nawet najlepsza kampania nie pomoże, jeżeli strona, do której prowadzi reklama, będzie niedopracowana. Algorytm badający jakość kampanii sprawdza, czy strona docelowa jest przyjazna z perspektywy użytkownika.

Te trzy parametry mają największy wpływ na określenie jakości kampanii AdWords. Im wyższy jest wynik, tym lepsze efekty osiąga poszczególna kampania. Warto więc zadbać o ten aspekt, rozpoczynając takie działania marketingowe w Internecie.

Skuteczna reklama AdWords z rozszerzeniami

System Google AdWords oferuje duże możliwości personalizacji kampanii reklamowych, które można w nim tworzyć. Służą do tego specjalne rozszerzenia. Możesz dodać do swojej reklamy bardzo konkretną lokalizację, dzięki czemu użytkownik, który będzie ją oglądać szybko stwierdzi, czy Twoja firma znajduje się blisko jego zamieszkania i nie będzie potrzebować całego dnia na to, by ją odwiedzić. Podobnym rozszerzeniem jest numer telefonu. Takie z pozoru małe udoskonalenia mogą znacznie zwiększyć zasięg Twojej kampanii i sprawić, że profesjonalna kampania AdWords będzie w zasięgu ręki, a jej wyniki będą lepsze, niż zakładał pierwotny plan. Szukaj, testuj i udoskonalaj swoje kampanie. Pokazujesz w ten sposób potencjalnym klientom, że myślisz o szczegółach i jesteś solidnym przedsiębiorcą.

Perswazyjne teksty w profesjonalnej kampanii

Teksty, które znajdą się w Twojej kampanii, muszą być przede wszystkim zachęcające do kliknięcia. Ważne więc, aby stosować język korzyści, który ukaże wartości płynące z posiadania Twojego produktu lub skorzystania z usługi. Staraj się wejść w głowę potencjalnego klienta i zastanowić się, jakie pytania może zadawać sobie przed zakupem. Kolejny krokiem jest odpowiedzenie na te pytania. Tylko tyle albo aż tyle. Im lepiej opisana kampania, tym większy współczynnik klikalności.

To nie wszystko

Profesjonalne kampanie AdWords wymagają sporo wiedzy, doświadczenia, a także kreatywności. W tym tekście pokazaliśmy Ci tylko 6 aspektów pozwalających na stworzenie profesjonalnej kampanii AdWords. System reklamowy Google jest tak zaawansowany, że praktycznie co tydzień pojawia się nowość warta przetestowania. Wykorzystuj więc nasze rady, ale nie bój się eksperymentów. Zaufaj specjalistom, którzy zajmują się Twoim marketingiem internetowym i pozwól im wykorzystywać swoją wiedzę oraz doświadczenie. Szybko przekonasz się, jak wiele korzyści dla Twojej firmy płynie z systemu reklamowego Google. Trzeba tylko umieć je zauważyć.

#wiemyjak prowadzić profesjonalne kampanie reklamowe

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem