Typy reklam Adwords, czyli jakie możliwości reklamowe oferuje Google

System Google AdWords umożliwia reklamowanie się w różnych miejscach w internecie, w czym pomagają różne typy reklam AdWords. Dowiedz się więcej o dostępnych kampaniach AdWords i poznaj formaty reklam AdWords, co pozwoli Ci zyskać większą swobodę przy wyborze odpowiednich działań reklamowych. #wiemyjak

typy reklam AdWords

Znając typy reklam AdWords zdecydowanie łatwiej można dopasować daną reklamę do swojego biznesu. System Google AdWords oferuje wiele typów reklam, z których mogą korzystać przedsiębiorcy, chcący zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług w Internecie. Żeby jednak dobrze wybrać typ, trzeba wiedzieć, czym dokładnie jest AdWords i zrozumieć jego działanie. W tym tekście dowiesz się więcej o kampanii AdWords i poznaj najpopularniejsze formaty reklam AdWords, jakie oferuje ten system.

Czym właściwie jest Google AdWords?

Google AdWords to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklam konkretnej strony np.  nad wynikami organicznymi, czy na stronach należących do sieci reklamowej (Onet, WP, Interia itp.). Zaletą Google AdWords jest to, że dzięki niemu to reklamodawca sam wybiera, kiedy chce emitować swój przekaz, w jakiej formie pojawi się reklama oraz jaki budżet a nią przeznaczy. Reklamodawca może wybrać różne typy reklam. Ponadto system jest tak zaprojektowany, by mógł spełniać oczekiwania przedsiębiorców prowadzących różne biznesy. Wystarczy tylko odpowiednio opracować strategię, która sprawdzi się przy konkretnych usługach i dopasować do niej kampanię i format reklamy AdWords.

Jakie kampanie i typy reklam dostępne są w Google AdWords?

W poszczególnych kampaniach dostępne są różne formaty reklam AdWords, także warto je poznać i wybrać te, które mogą przynieść najwięcej profitów. Do najpopularniejszych formatów reklam należą reklamy:

  • tekstowe,
  • graficzne,
  • reklamy wideo.

Sprawdź w jakich przykładowo kampaniach można wykorzystać wybrane formaty AdWords:

Kampania w sieci wyszukiwania – linki sponsorowane

Jest to reklama oparta przede wszystkim na tekście oraz linku do Twojej podstrony. W tym przypadku używany format reklamy to zatem reklama tekstowa. Wystarczy tylko, że użytkownik wpisze do wyszukiwarki konkretną frazę, by nad wynikami organicznymi na górze lub na samym dole wyników wyszukiwania zobaczyć reklamę tekstową z linkiem prowadzącym do Twojej witryny. Linki sponsorowane charakteryzują się dużą elastycznością w ustalaniu budżetu całej kampanii, czasu, grupy docelowej oraz regionu, w którym wyświetla się dana reklama. Linki sponsorowane mają również to do siebie, że bardzo łatwo mierzyć ich skuteczność, co jest szczególnie ważne przy zlecaniu prowadzenia kampanii AdWords zewnętrznej agencji – zawsze masz kontrolę nad tym, co dzieje się z Twoimi pieniędzmi!

Kampania Google Shopping

Google Shopping to najlepszy wybór dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe bazujące na dużej ilości dostępnych produktów. Reklama produktowa w Google Shopping przybiera formę graficzną, gdzie wyświetlane jest zdjęcie produktu, nazwa sklepu i jego cena, co sprawia, że skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Google Shopping zwiększa zyski, a to dzięki temu, że jest wyświetlana tylko osobom, które aktualnie poszukują tego, co oferujesz. Gdy potencjalny klient kliknie w Twoją reklamę zostanie przeniesiony bezpośrednio na podstronę, na której można kupić konkretny produkt. Łatwo więc zauważyć, że reklama Google Shopping generuje na Twojej stronie wartościowy ruch, z którego może wyniknąć transakcja. Celem kampanii produktowej jest sprzedaż, więc niezwykle ważne jest, by była skonfigurowana pod konkretną grupę docelową. Tylko to daje szansę na zrealizowanie celu sprzedażowego założonego na początku kampanii. Reklamy pojawiają się nad wynikami organicznymi lub po prawej stronie.

Kampania w sieci reklamowej Google

Jeśli chodzi o formaty reklam AdWords w przypadku reklamy w sieci reklamowej Google do wyboru jest forma graficzna, tekstowa, multimedialna i video. Niezaprzeczalną zaletą tej reklamy jest fakt, że może być ona wyświetlana na ponad 2 mln witryn oraz aplikacji należących do sieci reklamowej Google. Reklama display pozwala na bardzo precyzyjne określenie miejsca emisji oraz tego, komu ma się wyświetlać dany przekaz promocyjny. Dla przykładu, gdy posiadasz sklep z deskorolkami, możliwa jest taka konfiguracja kampanii, by Twoja reklama wyświetlała się użytkownikom, którzy odwiedzają konkretne strony internetowe lub blogi związane z jazdą na desce. Dzięki temu możliwe jest docieranie do swojej grupy docelowej w szybki i łatwy sposób. Różnorodne formaty AdWords to również duży plus reklamy display, która daje zatem przekrojowe możliwości dotarcia do osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Oczywiście to nie wszystko – do wyboru jest również kampania na YouTube, gdzie używane są reklamy wideo, a także np. kampanie promujące aplikację.

Które formaty reklam AdWords są najskuteczniejsze?

Na tak postawione pytanie ciężko jest odpowiedzieć. Nie ma bowiem jednego złotego przepisu na udaną kampanię AdWords, wszystko zależy od charakteru i potrzeb danego biznesu. Żeby akcja reklamowa zadziałała, potrzebna jest precyzyjnie ustalona strategia i zrozumienie biznesu, który się promuje. Dlatego właśnie najlepiej jest, gdy reklamy AdWords prowadzone są przez specjalistów, którzy mają doświadczenie w marketingu internetowym. Tylko wtedy masz gwarancję, że Twój budżet nie jest “przepalany” i nie trafia w próżnię. Uwierz, że raz zainwestowane pieniądze mogą zwrócić się wielokrotnie po dobrze przeprowadzonej kampanii reklamowej. Pamiętaj, by przy rozpoczęciu współpracy z agencją, mającą prowadzić Twoją kampanię AdWords zwrócić uwagę, czy przeprowadzona jest szczegółowa analiza działalności, którą prowadzisz. Bez tego nie ma możliwości stworzyć rozwiązania szytego na Twoją miarę, a o to właśnie chodzi w Google AdWords!

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Jerzy pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł! W związku z nowym interfejsem Google AdWords moglibyście dodać opis uniwersalnej kampanii promującej aplikację oraz predefiniowanych celów dla niektórych typów kampanii.

    Pozdrawiam, Jerzy!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem