Pozwól Wyszukiwarkowi pokochać Stronkę!

Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads?

Google Ads to narzędzie marketingowe przynoszące realny zwrot z inwestycji i generujące przychody. Zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowy? Czy Google Ads jest dobrym rozwiązaniem dla branży e-commerce? Jakie funkcje Google Ads można wykorzystać promując sklep online? Na jakich działaniach się skupić? Które z nich przyniosą pożądane efekty? O tym w artykule. #wiemyjak

Promocja sklepu online z Google Ads

POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads

Marketing sklepu internetowego ma jeden cel

Marketing sklepu internetowego ma jeden główny cel, jest nim przede wszystkim sprzedaż. Sprzedaż i to najlepiej produktów wysokomarżowych, maksymalizacja liczby konwersji, a przy tym zminimalizowanie kosztu pozyskania leada. Promocja sklepu internetowego skupia się na: zwiększeniu ilości odwiedzających i zwiększeniu ilości kupujących, skupia się na konwersjach. Celem jest zamiana odwiedzających stronę w osoby, które faktycznie dokonają na niej zakupu. Z tym dobrze sobie radzi Google Ads. Zobacz, jak wyglądają Konwersje AdWords.

Jak wypromować sklep internetowy, dzięki Google Ads

Najbardziej dopasowane kampanie do e-commerce to kampanie produktowe. Pozwalają na wyświetlanie zdjęć danych produktów z krótkim opisem, ceną oraz adresem strony www. Taka reklama produktowa pojawia się na samej górze wyszukiwarki i pozwala użytkownikowi mocno skupić się na asortymencie sklepu. Reklamy produktów ze zdjęciami są dużo częściej klikane, głównie ze względu na atrakcyjność i konkretne informacje, które widzi klient. Warto w reklamie zawrzeć nie tylko samo zdjęcie, ale i cenę czy nazwę sklepu oraz marki. Te precyzyjne informacje pozwalają nam odnaleźć osobę, którą faktycznie interesuje nasz produkt i raczej jest zdecydowana na jego zakup. Dodatkowym plusem reklamy produktowej jest jej rozliczanie – płacimy za kliknięcia. W przypadku reklam produktowych z funkcją prezentacji płacimy wtedy, gdy klient rozwinie reklamę i albo w nią kliknie albo nie zamknie rozwinięcia aż przez 10 sekund. Czyli możemy być pewni, że użytkownik zobaczył nasz przekaz. W przypadku reklam produktów katalogowych dostępnych lokalnie koszt mierzony jest według interakcji. Naliczanie kosztów kampanii produktowych jest oparte o ilość osób, która na pewno spotkała się bądź zainteresowała daną reklamą, co jest korzystne dla nas jako reklamodawcy. Należy pamiętać, że w Google Shopping nie można promować usług, jest to narzędzie służące do prezentacji produktów.

Remarketing na porzucone koszyki

Remarketing to niezwykle skuteczna metoda. Pozwala na ponowne dotarcie do osób, które były zainteresowane ofertą sklepu. Problem porzucania koszyków jest dość spory, ale tak naprawdę nie wiadomo co dokładnie jest przyczyną, dlaczego klient przerwał transakcję w danym momencie. Być może ktoś mu przeszkodził, przestał działać internet, przeraził go koszt przesyłki, a może dotarła do niego konkurencyjna oferta. Najważniejsze, by do takiej osoby wrócić, przypomnieć jej o produktach, o naszej marce. Dlatego marketing sklepu internetowego i remarketing idą w parze. W Google Ads występują różne opcje remarketingu. W przypadku branży e-commerce dobrze sprawdzi się kierowanie na listę klientów. Możemy dzięki Google Analitics stworzyć listę osób, które porzuciły koszyk i załadować te dane klientów do Google Ads, a następnie komunikować do konkretnych użytkowników poprzez różne reklamy w usługach Google. Remarketing dynamiczny również doskonale sprawdzi się w przypadku sklepu online, ponieważ automatycznie w czasie rzeczywistym wyświetli użytkownikowi reklamy produktów, które ten wcześniej oglądał na naszej stronie. Remarketing to dobry sposób na porzucone koszyki. Trzeba jednak dokładnie przeanalizować taką kampanię, by przyniosła pożądane efekty, nie budziła negatywnych odczuć u klienta i by konkretne komunikaty wyświetlały się wybranym osobom. Założenia kampanii reklamowej są kluczowe. Google daje nam możliwości, ale korzystając z nich należy pamiętać o skrupulatnym zaprojektowaniu komunikacji do klienta. Przeczytaj, dlaczego promowanie strony w Google jest takie popularne.

Marketing sklepu internetowego i mobile

Sprzedaż online nie istnieje bez rynku mobile. Nie da się ukryć, że mobile dominuje. Twój klient spogląda na swojego smartfona kilkaset razy dziennie, warto to wykorzystać i komunikować do niego. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam mobilnych w wynikach wyszukiwania, w YouTube, w aplikacjach oraz na responsywnych stronach www. Reklamodawca może używać reklam tekstowych, graficznych, wideo. Wykorzystaj to! Stwórz kampanię wyłącznie pod urządzenia mobilne albo zwiększ stawki na kampanie na mobile. Konfigurując dostosowanie stawek mobilnych zwiększasz prawdopodobieństwo wyświetlania Twoich komunikatów na smartfonach potencjalnych klientów. Tym samym zwiększając szanse na powodzenie kampanii.

Inne sposoby promocji dzięki Google Ads

Google Ads umożliwia kompleksowe podejście do marketingu sklepu internetowego. Standardowe reklamy w wyszukiwarce też zadziałają w przypadku branży e-commerce, ale warto wykorzystać różne opcje, które oferuje Google. Sklepom internetowym poleca się rozszerzenia tekstowe reklam. W przypadku wielu produktów – podanie ceny może być także skutecznym zaproszeniem klienta na stronę www. Opcje rozszerzeń w reklamach Google nie są dodatkowo płatne, warto zatem poeksperymentować z nimi i zobaczyć jakie rozwiązanie działa najlepiej.

Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads? Wykorzystując większość opcji, które Google oferuje. Bardzo ważne by nie pogubić się z kampanią, racjonalnie przemyśleć jej cele oraz narzędzia, które zastosujemy. Marketing sklepu internetowego w Google Ads wymaga przemyślanej strategii komunikacji, wdrożenia oraz przede wszystkim ciągłej optymalizacji.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Arek pisze:

    Chyba postawię na ten remarketing, brzmi najsensowniej. Szczególnie w przypadku mojego sklepu.

  2. Marcin pisze:

    Remarketing bardzo pomaga w marketingu ponieważ klient długo się zastanawia przed zakupem w internecie, a przypomnienie mu się po odwiedzeniu strony bardzo pomaga.

  3. Mariola pisze:

    Przy sklepach internetowych optymalizacja jest bardzo ważną częścią kampanii, której nie można zaniedbać!

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem