Poznaj Aktywny Model Rozliczeń usług SEO/ADS.

Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads?

Google Ads to narzędzie marketingowe przynoszące realny zwrot z inwestycji i generujące przychody. Zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowyzwiększyć sprzedaż? Czy Google Ads jest dobrym rozwiązaniem dla branży e-commerce? Jakie funkcje Google Ads można wykorzystać, prowadząc marketing sklepu internetowego? Na jakich działaniach się skupić? Które z nich przyniosą pożądane efekty? O tym w artykule. #wiemyjak

Zdobywaj szczyty sprzedażowe, dzięki reklamie skleou z Google Ads

Marketing sklepu internetowego ma jeden cel

Marketing sklepu internetowego ma jeden główny cel, jest nim przede wszystkim sprzedaż. Sprzedaż i to najlepiej produktów wysokomarżowych, maksymalizacja liczby konwersji, a przy tym zminimalizowanie kosztu pozyskania leada. Promocja sklepu internetowego skupia się na: zwiększeniu ilości odwiedzających i zwiększeniu ilości kupujących, skupia się na konwersjach. Celem jest zamiana odwiedzających stronę w osoby, które faktycznie dokonają na niej zakupu. Z tym dobrze sobie radzi reklama Google Ads.

Reklama sklepu internetowego – poznaj rodzaje kampanii Google Ads

1. Kampania Search (w wyszukiwarce)

Dzięki tego rodzaju reklamie Twoje usługi lub produkty mogą docierać do użytkowników, którzy w tej samej chwili szukają oferowanych przez Ciebie usług. Reklama sklepu internetowego w Google za pomocą kampanii w wyszukiwarce wyświetla się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania oraz jest rozliczana za koszt kliknięcia

2. Kampania PLA (produktowa)

Kampania produktowa (Google Shopping) to reklama sklepu internetowego, która polega na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania Google grafik prezentujących Twoje produkty, dlatego jest to dobry wybór, jeśli sprzedajesz produkty, których jako pierwszy liczy się wygląd. Natomiast więcej szczegółów na temat tego rodzaju kampanii poznasz w dalszej części artykułu. 

3. Kampania Remarketingowa 

Kampania remarketingowa, do tak naprawdę kierowanie Twojej reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców. Do osób, które już poznały Twoją ofertę (np. dodały produkt do koszyka) jednak z jakichś powodów nie sfinalizowały zakup. Tego rodzaju kampania Google Ads to reklama sklepu internetowego, która „podąża” za klientem i przypomina mu o nie dokończonym zakupie Twojego produktu lub usługi. 

4. Kampania Display 

Jeśli nadal zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowy, korzystając z oferty Google Ads, weź pod uwagę kampanię display. Kampania banerowa (inaczej display) to reklama graficzna lub połączenie grafiki z odpowiednim tekstem. Jednak w tym przypadku konieczny może okazać się projekt kampanii display –  istnieje możliwość stworzenia reklamy zbyt natarczywej, która odstraszy klientów (wcześniejszy projekt może skutecznie temu zapobiec). Mimo to zdecydowanie warto poświęcić reklamie display więcej czasu. Ponieważ  jest to dobry sposób na pozyskanie ruchu na stronie i zdobycie klientów. 

5. Kampania YouTube (video) 

Marketing sklepu internetowego to nie tylko reklama statyczna, ale również reklama wideo. Dlatego Google Ads oferuje promocję w serwisie YouTube. Kampania wideo polega na zamieszczaniu krótkich filmów reklamowych, które wyświetlają się użytkownikom podczas oglądania filmów oraz w sieci partnerów Google. Jeśli chcesz wypromować swój sklep i zyskać świadomość marki w Internecie rozważ tego typu kampanię. 

Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads - rodzaje kampanii

Jak wypromować sklep internetowy, dzięki Google Ads

Kampanie produktowe

To najbardziej dopasowane kampanie do e-commerce. Pozwalają na wyświetlanie zdjęć danych produktów z krótkim opisem, ceną oraz adresem strony www. Taka reklama produktowa pojawia się na samej górze wyszukiwarki i pozwala użytkownikowi mocno skupić się na asortymencie sklepu. Reklamy produktów ze zdjęciami są dużo częściej klikane, głównie ze względu na atrakcyjność i konkretne informacje, które widzi klient. Warto w reklamie zawrzeć: 

  • zdjęcie, 
  • cenę, 
  • nazwę sklepu,
  • nazwę  marki. 

Te precyzyjne informacje pozwalają nam odnaleźć osobę, którą faktycznie interesuje nasz produkt i raczej jest zdecydowana na jego zakup. Dodatkowym plusem reklamy produktowej jest jej rozliczanie – płacimy za kliknięcia (CPC). W przypadku reklam produktowych z funkcją prezentacji płacimy wtedy, gdy klient rozwinie reklamę i albo w nią kliknie, albo nie zamknie rozwinięcia aż przez 10 sekund. Czyli możemy być pewni, że użytkownik zobaczył nasz przekaz. Co oznacza, że reklama sklepu internetowego w Google jest skuteczna. 

W przypadku reklam produktów katalogowych dostępnych lokalnie koszt mierzony jest według interakcji. Naliczanie kosztów kampanii produktowych jest oparte o ilość osób, która na pewno spotkała się bądź zainteresowała daną reklamą, co jest korzystne dla nas jako reklamodawcy. Należy pamiętać, że w Google Shopping nie można promować usług, jest to narzędzie służące do prezentacji produktów.

Jak zwiększyć efektywność kampanii produktowych Google Ads? Postaw na wykluczające słowa kluczowe

Zastosuj wykluczające słowa kluczowe – jeśli chcesz poprawić skuteczność kampanii produktowej oraz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym stwórz listę wykluczających słów kluczowych. Niewiele znaczący ruch negatywnie wpływa na skuteczność Twojej  kampanii – w tym miejscu mogliby znajdować się klienci gotowi sfinalizować swój zakup. Zdecydowanie warto wykluczyć: ogólne zapytania, obejmują one zbyt szeroki zakres produktów i najprawdopodobniej nie przełożą się na sprzedaż. Jednoznaczne wyszukiwanie oferty konkurencji – taki użytkownik jest pewny, czego potrzebuje, zamiast próbować przekonać go do swojej oferty. Szukaj klientów, którzy nie mają jeszcze wybranej konkretnej marki. Słowa związane z produktami, których Twoja firma nie oferuje. Będzie to tylko pusty ruch, który nie przełoży się na sprzedaż. Takie wykluczenia  na pewno pozytywnie przełoży się na marketing sklepu internetowego oraz sprzedaż.  

Remarketing na porzucone koszyki

Remarketing to niezwykle skuteczna metoda. Pozwala na ponowne dotarcie do osób, które były zainteresowane ofertą sklepu. Problem porzucania koszyków jest dość spory, ale tak naprawdę nie wiadomo co dokładnie jest przyczyną, dlaczego klient przerwał transakcję w danym momencie. Być może:

  • ktoś mu przeszkodził, 
  • przestał działać internet, 
  • przeraził go koszt przesyłki, 
  • a może dotarła do niego konkurencyjna oferta?

Najważniejsze, by do takiej osoby wrócić, przypomnieć jej o produktach, o naszej marce. Dlatego marketing sklepu internetowego oraz  remarketing idą w parze i należy je łączyć, aby zyskać korzyści na swojej firmy. W Google Ads występują różne opcje remarketingu. W przypadku branży e-commerce dobrze sprawdzi się kierowanie na listę klientów. Możemy dzięki Google Analytics stworzyć listę osób, które porzuciły koszyk i załadować te dane klientów do Google Ads, a następnie komunikować do konkretnych użytkowników poprzez różne reklamy w usługach Google.

Remarketing dynamiczny również doskonale sprawdzi się w przypadku sklepu online, ponieważ automatycznie w czasie rzeczywistym wyświetli użytkownikowi reklamy produktów, które ten wcześniej oglądał na naszej stronie. Remarketing to dobry sposób na porzucone koszyki. Trzeba jednak dokładnie przeanalizować taką kampanię, by przyniosła pożądane efekty, nie budziła negatywnych odczuć u klienta i by konkretne komunikaty wyświetlały się wybranym osobom. Założenia kampanii reklamowej są kluczowe. Google daje nam możliwości, ale korzystając z nich, należy pamiętać o skrupulatnym zaprojektowaniu komunikacji do klienta. 

Marketing sklepu internetowego i mobile

Sprzedaż online nie istnieje bez rynku mobile. Nie da się ukryć, że mobile dominuje. Twój klient spogląda na swojego smartfona kilkaset razy dziennie, warto to wykorzystać i komunikować do niego. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam mobilnych w wynikach wyszukiwania, w YouTube, w aplikacjach oraz na responsywnych stronach www. Reklamodawca może używać:

  •  reklam tekstowych,
  •  reklam graficznych, 
  •  reklam wideo. 

Wykorzystaj to! Stwórz kampanię wyłącznie pod urządzenia mobilne albo zwiększ stawki na kampanie na mobile. Konfigurując dostosowanie stawek mobilnych, zwiększasz prawdopodobieństwo wyświetlania Twoich komunikatów na smartfonach potencjalnych klientów. Tym samym zwiększysz szanse na powodzenie kampanii.

Jak wypromować sklep internetowy? Nie zapomnij o tych działaniach

Dostosuj dopasowanie słów kluczowych 

Dopasowanie słów kluczowych to gwarancja dobrze wydanych pieniędzy i pozyskania ruchu, który pozwoli,  zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie. Google Ads oferuje 4 typy dopasowania słów kluczowych: dokładne dopasowanie, dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie przybliżone oraz dopasowane wykluczające. Dzięki odpowiedniej konfiguracji tego parametru będziesz miał pewność, że stworzona  reklama sklepu internetowego, trafia do Twoich przyszłych klientów. Jednak jak oni znajdą Twój produkt? Wpisując w wyszukiwarkę Google odpowiednią frazę np. „książka do nauki angielskiego”, jeśli właśnie takie oferujesz produkty. Dopasowanie do wyrażenia wyświetla produkty po wpisaniu dokładnie tej samej frazy, jaką wybrałeś (nie uwzględnia błędów czy odmian). Natomiast bardziej elastyczne podejście  to dopasowanie przybliżone. Akceptuje ono synonimy, drobne literówki oraz błędy ortograficzne w wybranych frazach. Dlatego Google Ads to dobry sposób na skuteczny marketing sklepu internetowego.

Zadbaj o najwyższą konwersję 

O tym, czym jest współczynnik konwersji, pisaliśmy już nie jednokrotnie, jednak nie bez powodu. Jest to wskaźnik, który bezpośrednio wpływa na marketing sklepu internetowego oraz sprzedaż. Konfiguracja korzystnych kampanii Google Ads wymaga zrozumienia, które słowa kluczowe prowadzą do najwyższej konwersji (np. zakupu Twojego produktu). Dlatego skutecznie testuj, monitoruj oraz optymalizuj swoje kampanie.

Pamiętaj o usługach ekspertów 

Jeśli obawiasz się straty budżetu oraz braku efektów. A pojęcia takie jak:  konwersje, Google Shopping, remarketing czy słowa kluczowe nadal budzą Twoje wątpliwości, skorzystaj z usług specjalistów i dowiedz się jak wypromować sklep internetowy. Pamiętaj, że przy wyborze agencji jeden z najważniejszych wyznaczników na rynku to indywidualne podejście do Twojego biznesu. Poznaj nasz Aktywny Model Rozliczeń i sprawdź jak zyskać klientów, nie przepalając budżetu. 

Reklama sklepu internetowego w Google – podsumowanie

Google Ads umożliwia kompleksowe podejście do marketingu sklepu internetowego. Standardowe reklamy w wyszukiwarce też zadziałają w przypadku branży e-commerce, ale warto wykorzystać różne opcje, które oferuje Google. Sklepom internetowym poleca się rozszerzenia tekstowe reklam. W przypadku wielu produktów – podanie ceny może być także skutecznym zaproszeniem klienta na stronę www. Opcje rozszerzeń w reklamach Google nie są dodatkowo płatne, warto zatem poeksperymentować z nimi i zobaczyć jakie rozwiązanie działa najlepiej.

Jak wypromować sklep internetowy z Google Ads? Wykorzystując większość opcji, które Google oferuje. Bardzo ważne, by nie pogubić się z kampanią, racjonalnie przemyśleć jej cele oraz narzędzia, które zastosujemy. Marketing sklepu internetowego w Google Ads wymaga przemyślanej strategii komunikacji, wdrożenia oraz przede wszystkim ciągłej optymalizacji.

#wiemyjak wydajnie wypromować Twój sklep internetowy

Wybierz Google Ads w Aktywnym Modelu Rozliczeń

Ocena artykułu:
4.5/5 (11)

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Tomasz pisze:

    Wpis jak najbardziej na plus, lubię od czasu do czasu wracać do tego bloga.

  2. Ala pisze:

    Zaciekawił mnie fragment o wyborze agencji i indywidualnym podejściu do klientów. Każdy biznes (nieważne czy większy, czy mniejszy) ma charakterystyczny profil klienta, więc takie podejście wydaje się jak najbardziej trafne.

  3. Mariola pisze:

    Przy sklepach internetowych optymalizacja jest bardzo ważną częścią kampanii, której nie można zaniedbać!

  4. Marcin pisze:

    Remarketing bardzo pomaga w marketingu ponieważ klient długo się zastanawia przed zakupem w internecie, a przypomnienie mu się po odwiedzeniu strony bardzo pomaga.

  5. Arek pisze:

    Chyba postawię na ten remarketing, brzmi najsensowniej. Szczególnie w przypadku mojego sklepu.

TAK

Zostaw kontakt, oddzwonimy

Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK
Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem