Jak efektywnie wykorzystać content marketing w sklepie internetowym?

Strategia content marketingu

Siła contentu i jego znaczenie w marketingu internetowym zdaje się być nieocenione. Stąd też pojawia się coraz więcej pomysłów, jak usprawnić własne marketingowe działania i wzbogacić je o wartościowy content, a także jaki ten content powinien być, aby faktycznie przyciągnął użytkowników. Odpowiednie treści mogą odgrywać szczególną rolę w przypadku sklepów internetowych, kiedy to warto zadbać o uwagę i zaufanie potencjalnych klientów – w końcu to fundamenty utrzymania długotrwałych relacji. Przemyślana, odpowiednio zrealizowana strategia content marketingu w połączeniu z innymi działaniami marketingowymi zbliży Cię do sukcesu.

Znaczenie content marketingu w sklepie internetowym

Content marketing jest obecnie jednym z kluczowych elementów strategii marketingowych w internecie i może być dobrą metodą na zyskanie przychylności klientów – co ważne sprawdza się również w przypadku sklepów internetowych. Dostarczając potencjalnym klientom wartościowych treści można nie tylko zbudować w ich oczach wizerunek eksperta, ale także zdobyć ich zaufanie co jest bardzo istotne w przypadku e-commerce. Publikując ciekawe artykuły, porady, nagrywając video czy tworząc infografiki pokazujesz, że troszczysz się o klienta i jesteś profesjonalny. Obecnie liczy się przede wszystkim jakość – nikt nie zwróci zatem uwagi na kiepskie materiały stworzone bez pomysłu i wiedzy. Sklep bogatszy w wartościową treść przy odpowiedniej promocji może zgromadzić większy ruch i pomóc w zdobyciu lojalności klienta, od czego już niedaleko do zwiększenia sprzedaży. #wiemyjak

Krok podstawowy – kim są moi użytkownicy?

Opracowanie odpowiedniej strategii zależy od celu, jaki chciałbyś osiągnąć oraz grupy docelowej, dlatego zgromadzenie wiedzy o potencjalnych klientach jest podstawą. Dobór treści i strategii content marketingowej musi być przygotowany z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań odbiorców – w końcu chodzi o to, aby trafić z przekazem bezpośrednio do nich i zdobyć ich zainteresowanie. Należy zadać sobie kilka podstawowych pytań, przykładowo: co interesuje Twoich klientów, jakie mają oczekiwania i jak się komunikują. Po takiej analizie warto zastanowić się nad odpowiednim sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami.

Siła unikalnych treści

Wyróżnienie produktów na swojej stronie internetowej to podstawa, bo przecież powielanie opisów (wbrew pozorom mające miejsce bardzo często) pozwala osiągnąć odwrotny efekt do zamierzonego. Po pierwsze, Google negatywnie ocenia strony z powieloną treścią, po drugie – skopiowane tracą swoją oryginalność i atrakcyjność. Dlatego tak ważne jest wykazanie się indywidualnością, a znając upodobania klientów zyskać ich przychylność tworząc wartościowe opisy odpowiadające im potrzebom. Odnosi się to również do zdjęć produktów, jeżeli wykorzystujesz je na stronie – zadbaj, by były autorskie i miały wysoką jakość.

Treść można przekazać za pomocą bloga – w końcu to jeden ze skuteczniejszych sposobów przyciągnięcia uwagi. W tym przypadku bardzo istotna jest też jakość publikowanych materiałów i ich dystrybucja, gdyż tylko wysokiej jakości blog może mieć charakter ekspercki. A wiadomo nie od dziś, że ludzie chętnie się dzielą się ciekawymi informacjami znalezionymi w internecie – dlatego zastanów się, co możesz im przekazać. Odpowiednio przygotowane poradniki, ciekawostki czy artykuły wyjaśniające często pojawiające się wątpliwości i odpowiadające na pytania klientów to często dobre rozwiązanie. Przykładowo sklep ze zdrową żywnością miałby całą gamę tematów do wykorzystania – poprzez wszelkie przepisy, porady jak zdrowo się odżywiać po diety.

Tekst to nie wszystko

Dużą rolę odgrywa sama strona i jej przejrzystość – niedawno pisaliśmy o błędach na stronie, które mogą odstraszyć klientów Twojego sklepu internetowego – sprawdź zatem, co jeszcze możesz poprawić w obrębie strony.

Korzystaj też z różnych rodzajów content marketingu, a nawet mieszaj je ze sobą. Do tekstu warto dodać interesujące wideo, bądź przyciągającą uwagę grafikę. Warto wypróbować różne formy contentu, aby znaleźć te właściwe, biorąc uwagę swoją strategię, cele i grupę docelową, do której chcesz dotrzeć. Klienci sklepów internetowych z reguły są zainteresowani przekonującymi videoporadnikami, które dodatkowo wzmacniają pozytywny wizerunek Twojego sklepu. Takie filmy mogą być związane z użytkowaniem produktów oraz ukazywać ich funkcje oraz możliwości. Bardzo możliwe, że klienci zwrócą również uwagę na infografikę, która odpowiada na interesujące ich kwestie.

Przekazywanie wartościowych informacji, których poszukuje Twoja grupa docelowa to wyjście naprzeciw im potrzebom i zwiększenie prawdopodobieństwa, że zostaniesz uznany za eksperta i opłaca się do Ciebie powrócić. Nie zapominaj jednak o odpowiedniej dystrybucji contentu oraz aktywności w mediach społecznościowych.

Nie jesteś pewien, jak wdrożyć content marketing w swojej firmie? My wiemy jak zwiększyć widoczność Twojej firmy w internecie wykorzystując content marketing i wiele innych skutecznych metod. Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania stron >>>

Komentarze

Dodaj komentarz

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem