Reklama wideo – pozyskaj skutecznie nowych klientów

Reklama wideo to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, szczególnie obecnie, gdy nie jest tak łatwo zainteresować użytkownika reklamą. Dowiedz się więcej o reklamie wideo i poznaj korzyści korzystania z takiej formy promocji.

optymalizacja reklam wideo

Niebywała konkurencja w internecie sprawia, że coraz trudniej pozyskać nowych klientów, dlatego warto wypróbować różne metody promocji. System reklamowy Google AdWords daje reklamodawcom spory wybór reklamowy – przyjrzyjmy się bliżej reklamie wideo. Reklama ta umieszczona na największym tego typu portalu – YouTube, otwiera nowe możliwości przed właścicielami firm i różnymi markami. #wiemyjak

Reklama wideo w internecie – dlaczego warto?

Treści wideo są często łatwiej przyswajalne przez użytkownika niż tekst pisany, czy slogan reklamowy. Twój potencjalny klient ma dzięki temu szansę, aby zapamiętać obejrzaną reklamę na długi czas i oswoić się z Twoją marką. Taka kampania może zatem przynieść konkretne korzyści.

Co zyskasz reklamując się w internecie w formie wideo?

  • bardzo szybkie rozpoznanie marki na rynku przez klientów,
  • powiększenie sieci odbiorców,
  • wzmocnienie i polepszenie wizerunku firmy,
  • stworzenie potrzeb zakupowych u użytkowników.

Wybierz grupę docelową dla swoich reklam wideo

Reklamy wideo umieszczone na YouTube dają możliwość selekcji konkretnej grupy docelowej. Takie kampanie pozwolą Ci znacznie łatwiej dotrzeć do swojego idealnego klienta. Reklamując kosmetyki dla kobiet znacznie lepiej jest wykluczyć z owej grupy mężczyzn, którzy nie będą zainteresowani takim produktem.

Dostępne rodzaje reklamy wideo na YouTube

  • Reklamy związane z odtwarzaniem filmu (True View IN-STREAM) na YouTube mogą trwać kilka lub kilkadziesiąt sekund. Występują głównie przed rozpoczęciem filmu, ewentualnie w trakcie lub na samym końcu jego odtwarzania. W zależności od rodzaju reklamy, użytkownik ma możliwość wyłączenia jej po 5 sekundach lub obejrzenia do końca.
  • Jeśli masz gotowy film reklamowy, który opublikowałeś na swoim kanale na YouTube, skorzystaj z opcji reklam True View Discovery. W wyszukiwarce filmów YouTube pojawi się zajawka Twojej reklamy, na którą będzie mogła wejść zainteresowana osoba. Płacisz jedynie za kliknięcia, a miniaturka Twojej reklamy video przez cały czas widnieje na stronie i wzbudza zainteresowanie coraz to nowych klientów.

Jak sprawić by reklama wideo była najbardziej skuteczna?

Postaw na profesjonalną optymalizację Twojej kampanii wideo. Pierwszą rzeczą, na którą musisz zwrócić uwagę są koszty obejrzenia Twojej reklamy przez użytkownika, za co odpowiada współczynnik CPV. Przeanalizuj dokładnie swój budżet.

  • Mniej znaczy więcej

Dla osób, u których budżet nie pozwala na wysokie CPV, lepiej sprawdza się optymalizacja współczynnika obejrzeń. Uzyskuje się go przez odpowiednie metody kierowania reklamą. Obecnie największą szansę na pełne obejrzenie mają reklamy krótkie, które zostały skierowane do odpowiedniej grupy demograficznej. Przy tworzeniu reklamy wideo, zawsze spróbuj ją jeszcze bardziej skrócić, tak aby nie straciła na przekazie, lecz zyskała na czasie.

  • Co zrobić, aby reklama się nie znudziła?

Przy większych kampaniach reklama wideo może bardzo łatwo spowszednieć, jeśli jest wielokrotnie wyświetlana. Aby podtrzymać zainteresowanie wśród użytkowników, najlepiej jest stworzyć trzy krótkie spoty reklamowe w jednej kampanii. Puszczanie ich na zmianę sprawi, że widzowie będą bardziej zainteresowani i nie znudzą się zbyt prędko Twoim wideo.

Jak zadbać o “kliknięcia”?

Współczynnik klikalności CTR powstaje z podzielenia liczby kliknięć na reklamę wideo przez liczbę osób, która ją obejrzała. Jeśli liczba jest wysoka, oznacza to, że Twoja reklama jest skuteczna. Z tego powodu warto dbać o to, by współczynnik CTR był wysoki, i na bieżąco wyciągać wnioski z wszelkich zmian w statystykach.

  • Zwiększ swoje szanse

Swoją reklamę wideo możesz skierować do osób wybranej płci, mieszczących się w wyznaczonym przedziale wiekowym, pochodzących z danego kraju i interesujących się jedną tematyką. Jeśli dobrze znasz swoich klientów, wprowadzenie tych danych nie powinno sprawić Ci żadnego problemu. Pamiętaj, że kierując reklamę do przypadkowej osoby, która nie jest potencjalnym klientem, marnujesz jej czas i swoje pieniądze.

Tę opcję możesz poszerzyć, o osoby, które w przeszłości były zainteresowane Twoimi reklamami, osoby o podobnych zainteresowaniach, czy odbiorców na rynku, aby dotrzeć do nowych klientów.

Nie zapominaj też o wykluczaniu. Uważasz, że Twoja reklama wideo zupełnie nie pasuje do filmów z konkretnej kategorii? Możesz samodzielnie zadbać o to, by nie wyświetlała się przed filmikiem z tej dziedziny.

Słowa kluczowe w reklamie wideo

Tutaj również sprawdzają się słowa kluczowe. Reklama wideo, dzięki użyciu słów kluczowych, może zostać dopasowana do filmu na YouTube, który porusza ten sam temat. Szanse na wzbudzenie zainteresowania użytkownika do zgłębienia Twojej oferty wzrastają. W podobny sposób działa kierowanie reklam wideo na odpowiednie tematy.

CTA – klucz do sukcesu marketingowego

Nawet w reklamach wideo, publikowanych w internecie, nie można zapomnieć o starym i dobrym “call to action”. Zaangażuj widza w treść reklamy, zachęć go do działania! Na ostatniej karcie wideo umieść napis, który będzie zwrotem do użytkownika. Zobaczysz, że Twój współczynnik kliknięć wzrośnie natychmiastowo.

Stwórz własną reklamę wideo!

Przyszłość reklam wideo w internecie zapowiada się bardzo obiecująco. Współczesna technika pozwala na tworzenie coraz to lepiej skonstruowanych filmów reklamowych i kierowanie ich do potencjalnie najlepszego odbiorcy. Warto zainwestować w reklamy wideo i śledzić następujące zmiany, gdyż istnieje duża szansa na to, że rozpoznawalność Twojej marki wzrośnie z dnia na dzień.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz