Skuteczna kampania reklamowa za kilkaset złotych? Sprawdź, jak działa reklama PPC

Obecnie inwestycja w marketing internetowy to podstawa, aby zaistnieć w sieci. Reklama PPC to bardzo dobre rozwiązanie – dowiedz się jak działa i dlaczego warto prowadzić kampanie PPC.

korzyści reklamy PPC
Chcesz zwiększyć świadomość marki, produktu lub usługi? A może po prostu zależy Ci na wzroście sprzedaży i zwiększeniu widoczności strony? Wprowadzasz nowy produkt, chcesz poinformować o atrakcyjnej promocji? W każdym z tych przypadków doskonale sprawdzi się kampania PPC. Sprawdź, czym jest, jakie przynosi korzyści oraz, co najważniejsze, ile kosztuje kampania PPC. Wszystkich niezbędnych informacji dowiesz się z poniższego tekstu. #wiemyjak

Czym jest reklama PPC?

Reklama PPC (Pay Per Click) inaczej nazywana CPC (Cost Per Click) jest jedną z form reklamy internetowej, która opiera się na jednym z kilku dostępnych, popularnych modeli rozliczeniowych w kontekście reklamy internetowej. Wybierając taki sposób rozliczenia, reklamodawca płaci nie za samo wyświetlenie swojej reklamy, ale za kliknięcie w nią – może być to na przykład link lub baner reklamowy. Po kliknięciu w reklamę, użytkownik zostaje przeniesiony bezpośrednio na stronę internetową reklamodawcy. W takim systemie najczęściej działają kampanie Google AdWords.

Inne dostępne sposoby rozliczania to na przykład CPM (Cost Per Mille) czy CPA (Cost Per Action). Pierwszy z nich polega na płatności z góry za tysiąc wyświetleń reklamy, a dostępny jest w sieci reklamowej partnerów Google. Model CPA polega natomiast na pobieraniu ,,kosztów za akcję”. Oznacza to, że reklama płatna jest w momencie, kiedy użytkownik wykona na stronie określoną czynność.

Gdzie wykorzystuje się reklamę PPC?

Ten popularny model rozliczeniowy wykorzystywany jest przede wszystkim w przypadku kampanii wyszukiwarkach internetowych oraz tak zwanych sieciach kontekstowych. Bardzo często stosuje się go także w przypadku stron internetowych, na których udostępnione zostało miejsce na reklamę. W przypadku reklam w wyszukiwarce Google pod tym pojęciem kryją się np. linki sponsorowane Google AdWords, czy kampanie display.

Kampania PPC to reklama, która może zostać przedstawiona w formie tekstowej, graficznej lub video. Tak naprawdę kampanię PPC można zaimplementować nawet w ciągu kilku dni. To właśnie dlatego doskonale sprawdza się ona w przypadku szybkich akcji promocyjnych czy innych czasowych działań, które mają wyraźnie określony cel.

Kampania PPC = korzyści?

Uruchomienie kampanii PPC jest przede wszystkim atrakcyjne pod względem finansowym – pozwala na stałą kontrolę nad budżetem. To reklamodawca decyduje tutaj, ile pieniędzy przeznaczy na wydatki reklamowe i jak poprowadzi kampanię.

To, czy reklama zostanie wyświetlona, będzie zależało od dwóch najważniejszych czynników: od ustawionej maksymalnej stawki za kliknięcie (czyli kwoty, jaką reklamodawca jest w stanie zapłacić za jedno kliknięcie) oraz Wyniku Jakości.

Ten drugi czynnik jest o tyle ważny, że tak naprawdę określa całościowo jakość oraz trafność naszej reklamy – pod uwagę brana jest trafność słów kluczowych, tekstu reklamy, jakość strony docelowej oraz przewidywalny współczynnik klikalności. Im wyższy Wynik Jakości uda nam się osiągnąć, tym mniejszy będzie koszt za kliknięcie, a nasza reklama znajdzie się na wyższej pozycji.

W reklamie PPC płacimy tak naprawdę za efekty, czyli kliknięcia w reklamę. Co więcej, kampanie PPC dają możliwość stałego monitorowania liczby kliknięć w naszą reklamę czy też monitorowania słów, które przynoszą najlepsze wyniki. Dużym udogodnieniem jest także bieżące kontrolowanie budżetu.

Kolejna z zalet kampanii PPC to wspomniana wcześniej szybkość ich uruchamiania. Kampanie PPC to najszybsza metoda na to, by zwiększyć ruch na stronie oraz pozyskać nowych klientów. A to wszystko stosunkowo niewielkim kosztem. Ich dodatkowym atutem jest również bez wątpienia fakt, iż można kierować je na wybrane lokalizacje, co może być przydatne szczególnie w przypadku małych, lokalnych firm, chcących wypromować się w swoim regionie.

Ile tak naprawdę kosztuje kampania PPC?

Kwota, jaką reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (CPC – Cost Per Click), uzależniona jest od wyniku aukcji. Może być zatem niższa niż deklarowany, maksymalny CPC. Co więcej, jeśli dbamy o wysoki Wynik Jakości słów kluczowych, bardzo prawdopodobne jest, że nasze reklamy będą wyświetlać się wyżej niż reklamy konkurencji, przy jednocześnie niskiej stawce.

Od czego zależy koszt kliknięcia w reklamę? Niektóre z reklam kosztują bardzo niewiele – nawet kilka groszy. Inne zaś mogą kosztować kilkanaście złotych. Różnica dotyczy przede wszystkim konkurencyjności słów kluczowych. Jeśli o wysokie pozycje na wybrane, konkurencyjne słowa kluczowe walczy duża liczba reklamodawców, wtedy stawka jest wyższa. I odwrotnie – jeśli konkurencja nie jest wysoka, stawka jest automatycznie niższa. Koszt reklamy PPC w dużej mierze zależeć będzie też od specyfiki branży.

Co więcej, istnieje możliwość sprawdzenia szacunkowych stawek za kliknięcie oraz przewidywalnej liczby wyświetleń dla danych fraz. Wykorzystuje się do tego Planer słów kluczowych – bezpłatne narzędzie, które znacznie ułatwia planowanie kampanii PPC.

Jak ustawić budżet na kampanię?

Na początek warto ustalić cel kampanii, czyli określić, na czym zależy nam najbardziej – na zwiększeniu sprzedaży, rozpoznawalności marki czy choćby na tym, aby strona zanotowała zwiększeniu ruchu. Wstępne określenie takich założeń pozwoli zdefiniować dalsze działania oraz mierzyć ich skuteczność.

To, jak duży będzie nasz budżet, zależeć będzie z pewnością od naszych możliwości finansowych. Kolejnym istotnym czynnikiem jest bez wątpienia rodzaj branży oraz to, jakie działania podejmuje konkurencja.

Bez względu na to, jaki budżet przeznaczymy na kampanie PPC (zwłaszcza, że nie ma on dolnej granicy) oraz jaką ustawimy maksymalną stawkę za kliknięcie, pamiętajmy, że w trakcie trwania kampanii możemy go cały czas modyfikować. Nie zapominajmy też o możliwości wykorzystania Planera słów kluczowych, który pozwoli nam zapoznać się z orientacyjnymi stawkami. Miejmy także świadomość, że odpowiednio przygotowana, a także dobrze prowadzona kampania (na bieżąco analizowana oraz optymalizowana), może generować niskie koszty.

To właśnie z tego względu kampanie PPC warto powierzać specjalistom – ci najlepiej wiedzą, jak zadbać o ich wysoką skuteczność biorąc pod uwagę Twoje potrzeby i możliwości. Pozwól nam zwiększyć Twoją widoczność w internecie!

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Publikacja wpisu: 17/08/2016 oraz aktualizacja: 14/02/2017

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Karol pisze:

      Często zdarza się, że osoby prowadzące kampanie ppc nie analizują jej dokładnie, a warto to robić – ja na bieżąco sprawdzam, jak mi reklamy konwertują, dzięki czemu mogę na bieżąco zmieniać i poprawiać pewne działania.

    2. Sławek Węgliński EACTIVE pisze:

      Panie Adamie,

      to wszystko zależy od tego, czy przy takiej strategii ustalania stawek kampania spełnia wyznaczone cele, jaki jest koszt i współczynnik konwersji. Prowadząc kampanie, bardzo istotne jest wcześniejsze ustalenie celów i mierzenie ich w Google Analytics. Aby sprawdzić konwersję z reklam powinien Pan mieć połączone konta AdWords i Analytics i na bieżąco kontrolować sytuację. Należy też pamiętać o jakości kampanii – jeżeli jest ona wysoka, koszt kampanii jest z reguły niższy.

    3. Adam pisze:

      Witam, mam pytanie odnośnie strategi ustalania stawek CPC. Ostatnio zacząłem ustawiać maksymalny CPC na poziomie minimum za pierwszą stronę wyników. Wejść jest dużo więcej, ale domyślam się, że to kosztem jakości kliknięć.

      Czy taka strategia ustalania CPC jest niezalecana? Budżet raczej mały to przy wyższych stawkach szybko się kończy.

    4. Marta pisze:

      A ja robię zarówno pozycjonowanie, jak i reklamy PPC… i obecnie jestem bardzo zadowolona z efektów.

    5. Gość pisze:

      Korzystanie z CPC na samym początku pozycjonowania to nie jest najrozsądniejsze rozwiązanie.