Darmowe narzędzia SEO wspomagające proces pozycjonowania

Zaistnienie strony internetowej w sieci zabiera dużo czasu. Potrzebna jest do tego treść wysokiej jakości oraz oferta, która przyciągnie klientów. Jednak w gąszczu konkurencji ciężko się wybić. Tutaj z pomocą przychodzą działanie mające na celu wypozycjonowanie strony – SEO . Jest to stosunkowo długotrwały proces, ale niezwykle skuteczny. Dlatego warto zainwestować w profesjonalne działania, gdyż dzięki temu strona internetowa pojawi się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Zadać można sobie pytanie, w jaki sposób pozycjonowana jest strona. Czy wpisuje się frazy ręcznie do katalogów, czy może służą do tego specjalne systemy? W jaki sposób monitorowana jest pozycja strony? I wiele, wiele innych. Oczywiście niektóre czynności można wykonać ręcznie, jednak jest to pracochłonne, w związku z tym warto sięgnąć po specjalne narzędzia do pozycjonowania stron.

Narzędzia seo wspomagające pozycjonowanie?

Pozycjonerzy mają do dyspozycji wiele narzędzi, z czego duża część to darmowe narzędzia seo . Są one dostępne całkowicie za darmo lub jeśli ktoś chce może wykupić wersję premium.

Trzeba pamiętać, że na pozycjonowanie (SEO) składa się kilka czynności, dlatego narzędzia do pozycjonowania podzielić można na kilka grup. Mamy więc seo narzędzia służące do:

  • audytu seo – pozwalają na sporządzenie raportu opartego o analizę strony internetowej, wybranych słów kluczowych oraz konkurencji. Na podstawie raportu można podjąć działania, które pozwolą na podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach. Przykładem darmowych narzędzia SEO pozwalających wykonać audyt są:
    – Google Analitycs;
    – Google Webmaster Tools;
    – Screaming Frog;
    – Visual SEO;
    – Xenu;
  • zrzekania się linków – pozwalają na usuwanie „nienaturalnych linków”, które mogą być przyczyną blokowania stron przez wyszukiwarkę. W takim przypadku przydatne mogą okazać się narzędzie seo takie jak:
    – Google Disavow Links Tool;
  • wyboru fraz kluczowych – ten proces ma bardzo istotne znaczenie dla pozycjonowania, gdyż od wyboru odpowiednich słów kluczowych zależy powodzenie całego procesu pozycjonowania. Darmowymi narzędziami, z którymi warto się zapoznać są tutaj:
    – Google Trends;
    – OneBoksy;
  •  analizy linków – analiza linków pozwala na monitorowanie tego, czy serwis się rozwija, a także umożliwia porównanie go z konkurencją. Narzędzia przydatne w tym procesie to: – Google Webmaster Tools;
    – BacklinksWatch;
    – RankSingals;
    – DigBacklink;
  •  statystyki witryn – w zależności od programu, strona badana jest pod kątem kilkunastu wytycznych, w tym głębokości podstron w strukturze, kodów odpowiedzialności strony, słów kluczowych, nagłówków h1, przekerowań metapisów, tytułów itp. Darmowe narzędzia seo do analizy strony to:
    – Netpeak Spider;
    – Google Webmaster Tools;
  •  monitoringu fraz kluczowych – programy te pozwalają na sprawdzenie dokładnej pozycji strony w konkretnej wyszukiwarce. Warto zwrócić uwagę na takie narzędzia jak:
    – GoogleMon;
    – Serpomonster;
    – SeoSat

Jak więc widać narzędzi do pozycjonowania jest bardzo dużo, a dzięki temu, że są one dostępne nieodpłatnie można wybrać takie, którego opcje najbardziej nam odpowiadają i przydają się w codziennej pracy. Dużym udogodnieniem jest również to, że często są to narzędzia online, co przydaje się szczególnie osobom pracującym mobilnie, na wielu urządzeniach.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Piotr pisze:

    przydatne

  2. Łukasz Kaźmierczak pisze:

    Ja przy wyszukiwaniu fraz wykorzystuje również UberSuggest.